Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

on kyllä väärin lapselle sanoa ettei ole olemassa

Vierailija
29.04.2007 |

Jumalaa ja Jeesusta. Mutta onneksi koulussa puhutaan näistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä väärin sanoa, että on. Samoin on väärin opettaa lapsi uskomaan, että Rölli on oikeasti olemassa.

Vierailija
2/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotaanhan lapsille muitakin moraalisatuja, opetusmielessäkin. Miksei sitten jeesus satuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätosiasia. Jeesus ei ollut siis Rölli.

Vierailija
4/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opetus jäisi vain AV-mammojen varaan niin..sus siunakkoon tätä jumalattomuutta !!

Vierailija
5/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ei mummoa enää vaan ole" , lohdullisempaa sanoa että " mummo on tuolla taivaassa pilvenreunalla" vaikkei niin aina uskoisikaan.

Vierailija
6/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilven reunalla. Aikuisen on helpompi uskoa niin. Kyllä lapset ymmärtää kuolemaakin, joskin eri tavalla kuin me aikuiset.

Meillä ainakin ihmiset ja eläimet kuolevat... Kuuluu osana elämään.

Meillä lapset opetetaan rakastamaan elämää ja ennen kaikkea elämään. Ei pelkäämään kuolemaa.

Eikä meillä uskota, että joku toinen pelastaa. Itse on elettävä kunnollinen elämä.

Vierailija
7/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä kertomukset on kirjoittanut ihminen, eikä niiden todenperäisyyttä voida todistaa. Meillä kerrotaan myös, että lapsi saa itse valita haluaako uskoa johonkin vai ei. Ei tästä tarvitse tehdä " numeroa" , kukin tavallaan :-)

Vierailija
8/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemasta ollaan juteltu, mitään pilvenreunajuttuja ei ole käsitelty. Joulupukkia ei meille tule, koska emme vietä mitään uskonnollisia juhlapyhiä. Joulupukista olen lapsille selittänyt, että sitä ei ole oikeasti olemassa, se on vain tavallinen ihminen roolivaatteet päällä.

17

Vierailija
9/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Raamatussa puhuta pilven reunasta mitään!

Vierailija
10/10 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi kiitollinen vanhemmilleni, etteivät he olleet tiukkapipoja ATEISMISSAAN, vaikka eivät siis itse usko mihinkään. Äitini jostain syystä jopa kuului kirkkoonkin, tavan vuoksi lähinnä kai. Siksi sain osallistua tavallisille uskontotunneille ja olinpa tyttökerhossakin vähän aikaa. Seurakunnan kerhot oli ainoita halpoja ;) Niin, ja kesäisin olin useinkin seurakunnan leireillä ja riparikin tuli käytyä. Hui!

Musta oli hienoa SAADA uskoa. Oli joku, jolle vaikeina hetkinä pystyi juttelemaan. Siis joku muukin kuin äiti/isä/kaveri. Oli myös mukavaa ajatella, että yhteys kuolleisiin isovanhempiin voisi säilyä - kun he kerran ovat taivaassa ja sinne voi Jumalallekin rukoilla, niin kyllä he varmasti kuulivat ajatukseni :D Eihän se oikeasti nyt ihan noin mene, mutta lohdullinen ajattelutapa oli! Kuulostaa julmalta, että ateismia tuputetaan jo pienille lapsillekin :( Sehän on vähintään yhtä paha kuin liian jyrkkä uskontokin silloin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän