On Jyväskylässä muutakin outoa kuin eput ja toput
Poikkeuksellinen tapa elää vahvana Jyväskylän paikallisliikenteessä sata kiitosta tunnissa
Kiitätkö sinä kun lähdet bussista?
Kommentit (7)
Mites muualla Suomessa? Onko sama tapa?
Ihan vaan tiedoksi, että Jyväskylässä lähdetään LINKISTÄ ja kiitetään, ei bussista.
Kyllä minulle - ja monille muille - opettettiin jo pienenä, että kuljettajaa kiitetään esim. sanomalla, kättä heilauttamalla tai nyökkäämällä, kun poistutaan linkistä. Ja tietysti linkkiin noustessa tervehditään kuljettajaa. Opetettiin myös, että vanhuksille, vanmaisille, raskaana oleville yms. annetaan oma paikka, mikäli linkin istumapaikat ovat täynnä. Näin olen opettanut omille lapsillekin. Ihan perusasioita.
Ja onhan meillä taksarikin...
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi, että Jyväskylässä lähdetään LINKISTÄ ja kiitetään, ei bussista.
Kyllä minulle - ja monille muille - opettettiin jo pienenä, että kuljettajaa kiitetään esim. sanomalla, kättä heilauttamalla tai nyökkäämällä, kun poistutaan linkistä. Ja tietysti linkkiin noustessa tervehditään kuljettajaa. Opetettiin myös, että vanhuksille, vanmaisille, raskaana oleville yms. annetaan oma paikka, mikäli linkin istumapaikat ovat täynnä. Näin olen opettanut omille lapsillekin. Ihan perusasioita.
Ja onhan meillä taksarikin...
Olen paljasjalkainen jyväskyläläinen 6-kymppinen ja lähden bussista kiittäen. Linkki on mulle nykyään tie toiselle nettisivulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan meillä taksarikin...Olen paljasjalkainen jyväskyläläinen 6-kymppinen ja lähden bussista kiittäen. Linkki on mulle nykyään tie toiselle nettisivulle.
Desantilta kuulostaa. Asuu taatusti jossain tasaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan meillä taksarikin...Olen paljasjalkainen jyväskyläläinen 6-kymppinen ja lähden bussista kiittäen. Linkki on mulle nykyään tie toiselle nettisivulle.
Desantilta kuulostaa. Asuu taatusti jossain tasaisella.
Koulumatkani yläasteella oli ylämäki alamäki ylämäki alamäki ylämäki tasainen ylämäki alamäki. Työmatkat ajoin autolla, joten ei haitannut mutta rantaväylää päästelin menemään, silloin kun en mennyt BUSSIlla.
Tiedoksi, että Eput on Ylöjärveltä.
Outoa kansaa?