Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?

Vierailija
06.02.2026 |

Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.

Kommentit (319)

Vierailija
21/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Siksi välttelen miehiä kun en jaksa sitä jatkuvaa pätemisen ja miesselityksen määrää.

Vierailija
22/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n älykkyys on sitä laatua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa olla ihastumatta älykkääseen naiseen, onneksi ovat niin kovin harvinaisia.

Vierailija
24/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään vaikeata, paitsi jos se älykkyys manifestoituu pseudotieteinä. Ei sitä kauniinkaan naisen tähden ala ihan mitä tahansa uhrikerroin hömppää toteana ottamaan.

Vierailija
25/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se. Siksi välttelen miehiä kun en jaksa sitä jatkuvaa pätemisen ja miesselityksen määrää.

Jokaisen naisen joka käyttää termiä miesselitys on syytäkin pysyä kaukana miehistä ja ihmisistä ylipäätään.  Feminismistä voi parantua.

Vierailija
26/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä naisia jotka ovat vakuuttuneita yhdestä jos toisesta hömpästä ja menee herne nenään jos et allekirjoita sitä. Kukaan ei toistele omaa pätevyyttää niin kovaa ääneen kuin nainen.

Koska olet kuullut miehen puhuvan siitä että hän voimaantui siitä sun tästä asiasta? Koska olet kuullut miehen kehuvan että hän on itsenäinen?

Vierailija
27/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei älykkyys haittaa, mutta toi sun asenne kylläkin. Olet jo ennakkoon kitkerän asenteen kanssa liikkeellä. Kertoo siitä että pipo on liian tiukalla kun mietit tuollaisia niin paljon että pitää tehdä aloitus.

Kyllä ne miehet varmasti jostakin asioista tietää enemmän kuin sinä, kun et voi ihan joka asiasta tietää kaikkea maailmassa.

Naisilla on jostakin syystä aika narsistinen käsitys omasta erinomaisuudesta ja kun miehet aistii sen niitä ei kiinnosta jakaa elämäänsä sellaisen akan kanssa. Siitä sitten narsistisesti aina vedetään se johtopäätös että olin liian vahva/älykäs. Evoluutio toimii niin että paras kumppani halutaan. Todelliset vahvuudet eivät karkota miehiä. Narsismi ei ole vahvuus.

Mikäs tuossa asenteessa muka on vialla? Hän ei suostu esittämään tyhmempää kuin on ja selvästi on jo tullut huonoja kokemuksia, kun moni mies ei kestä älykästä naista. Kyllä siitä saa olla vähän ärtynyt, jos potentiaaliselle kumppanille on älykäs puoliso/heila joku ongelma. 

Ihan selvää se on, että joku mies voi tietää jotain mitä ap ei, koska se on ihan normaali ilmiö, ettei kaikki tiedä kaikkea. Koko tuo kommenttisi toinen puolisko haisee kyllä aika pahasti miehen uhriutumiselta, kun nainen ei olekaan automaattisesti se tyhmempi tai avuttomampi osapuoli. Kaikkea mistä naisia syyllistät, voidaan soveltaa miehiin ihan yhtä lailla. 

Nainen jolla on älyä, asennetta ja oma tahto ei ole narsisti.

Vierailija
28/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miehisyydestään epävarmoille miehille.

No olipa älykästä.

Niin oli ja myös totta. Monelle miehelle on ikävä kyllä ankara isku, jos nainen osaa jotain eikä nöyristele, koska yhä edelleen monet uroksista kasvavat ajatukseen että mies on se fiksumpi, vahvempi, taitavampi tai muuten parempi osapuoli. Nainen, joka pärjää itsekin, on uhka sellaisen miehen egolle.

Onneksi on paljon miehiä, jotka eivät rakenna itsetuntoaan sen varaan ovatko naista parempia jossain.

Vierailija
29/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäs tuossa asenteessa muka on vialla? Hän ei suostu esittämään tyhmempää kuin on ja selvästi on jo tullut huonoja kokemuksia, kun moni mies ei kestä älykästä naista. Kyllä siitä saa olla vähän ärtynyt, jos potentiaaliselle kumppanille on älykäs puoliso/heila joku ongelma. "

Paitsi että se ei perustu todellisuuteen vaan on näitä naisten keskuudessa kiertäviä lapsellisia mantroja joihin uskotaan uskonnollisella vakaumuksella. Kukaan näistä miehistä ei ole sanonut että "olet liian älykäs", vaan ap on itse päätynyt siihen kuvitelmaan monien muiden naisten tavoin. Kaikki alkoi siitä että naiset toistelivat "olen liian vahva miehille" joka oikeasti tarkoitti että ovat jyrääviä räpätätejä joita kukaan ei kestä.

Vierailija
30/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on melko harvinaista, eli ei liene kovinkaan suuri ongelma.

Vierailija
31/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet todennäköisesti vaan ärsyttävää seuraa mikäli ongelmasi toistuu jatkuvasti.

En ole ärsyttävää seuraa ainakaan kavereiden, tuttavien ja sukulaisten mielestä, joten en usko tähän teoriaan.

Ap

Romanttiset suhteet ovat romanttiset suhteet. Romanttinen suhde ei ole kaveri, tuttava tai sukulainen.

Vaikka olettaisin sun väitteen todeksi, että vika on miehissä, niin olet silti toistuvasti valinnut sellaisia miehiä. Ei sekään kerro mitään positiivista.

Kolmas vaihtoehto toki on se, että kaikki miehet ovat sellaisia. Tämä taas kuulostaa lähinnä narsistiselta fantasialta.

Vierailija
32/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun tietenkin vain omasta puolestani, mutta  älykkyys naisella ei ole minulle ongelma. Päin vastoin: se on vaatimus. Päätin jo vuosia sitten, sinkkuna ollessani, että kaikista muista toivottavista ominaisuuksista kumppanissa olen valmis tinkimään, mutta en älykkyydestä. Tässä tarkoitan älykkyyttä, joka näkyy kiinnostuksena uusia asioita kohtaan, kykynä arvioida ilmiöitä useammasta näkökulmasta, sekä kyvystä -ja halusta- keskustella erilaisista elämän ilmiöistä. Loogisuudesta ajattelussa .Olen nykyään naimisissa, ja vaimoni on juuri tuollainen. Lisäksi hän on leikkisä, ei itseään turhan vakavasti ottava, koulutettu ja erittäin viehättävä. En voisi olla tyytyväisempi kumppaniini.

En usko, että itse älykkäillä ja terveen itsetunnon omaavilla miehillä naisen älykkyys haittaisi. Uskon sen olevan toivottava ominaisuus.

Vierailija
33/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko parisuhteessa toisen jatkuvaan neuvomiseen? Vai miten tämä kestämättömyys tulee esiin? Olet innokas väittelijä? 

En mä neuvo, mutta en ala keskustelussa esittämään tyhmää tai vaan nyökyttele hyväksyvästi, jos mies selittää "asiantuntijana" jotain väärää tietoa.

Ap

En ole itse törmännyt tällaiseen ongelmaan, en kotona enkä työelämässä. 

-DI nainen

Minä olen ja olen itsekin mies. On aika myötähäpeää herättävää seurata kun joku kanssamies nolaa itsensä yrittämällä päteä naisille asiassa, josta ei oikeasti tiedä mitään.

Vierailija
34/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikeaa olla ihastumatta älykkääseen naiseen, onneksi ovat niin kovin harvinaisia.

Totta. On jokunen joskus tullut vastaan. Kaikilla perhe tai vähintään parisuhde.

Vierailija
35/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole nöyristelyä että jättää jyräämättä toiset "älykkyydellään" tai "vahvuudellaan". Se on normaalia hyvää käytöstä että sanoo rauhallisesti omat ajatuksensa, mielellään perustelujen kera ja sitten kuuntelee avoimesti mitä mieltä toinen on. Se on tasa-arvoista kommunikointia. Naisten mielestä se on muka nöyristelyä jos on avoin myös kuuntelemaan eikä vain papata omaa tarinaansa ainoana oikeana joka miehen pitäisi hyväksyä.

Vierailija
36/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen naisen joka käyttää termiä miesselitys on syytäkin pysyä kaukana miehistä ja ihmisistä ylipäätään.  Feminismistä voi parantua.

Ennuste tosin aika heikko...

Vierailija
37/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito älykkyys naisessa on toki aina erittäin hyvä asia. Mutta en pidä älykkyytenä esimerkiksi sitä, että on tohtorintutkinto jossain sukupuolitutkimuksessa tai muussa vastaavassa epä-älyllisessä poliittisessa ääriroskassa. 

Vierailija
38/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat aika vähän tavata naisia livenä, jos luulet älykkäiden yksilöiden olevan harvinaisia.

Vierailija
39/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmille miehille tulee kiukku ja epävarma olo. Älykkäät näkee älyn seksikäänä.

Vierailija
40/319 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi ei ole sairaus eikä siitä tarvitse parantua. Mieluummin olen omanarvontuntoisen feministin kuin itseään nöyryyttävän bimbon kanssa.

T: mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan