Suomalaiset herkut: laskiaispulla, joulutorttu ja runebergin torttu
Muita ei taida olla. Niitä sitten muunnellaan loputtomiin
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mämmi unohtui.
Laskiaispulla mämmivaahdolla?
Onko käpykakkua muualla kuin Suomessa? Yksi suurimmista herkuista minulle.
Vierailija kirjoitti:
Perunaleivos myös
Raparperipiirakka. Raparperikiisseli, mustikkapiirakka
Valion ja Ingmanin jäätelöt, Fazerin suklaat, monenlaiset lakritsit ja salmiakit sekä korvapuustit.
Näähän on oikein hyviä. Eivät häpeä yhtään jonkun sacher-kakun rinnalla 😋
Historiallisista syistä Suomen ja Ruotsin välillä on monia yhtäläisyyksiä levonnaisten suhteen kuten korvapuustit, laskiaispullat ja piparkakut.
Laskiaispulla löytyy ihan Espanjasta asti, eli taitaa olla aika levinnyt juttu. Espanjalainen versio tosin on isompi, renkaan muotoinen ja siinä on hedelmänpalasia päällä.
Vierailija kirjoitti:
Valion ja Ingmanin jäätelöt, Fazerin suklaat, monenlaiset lakritsit ja salmiakit sekä korvapuustit.
Munkit minun suurinta herkkua .Varsinkin wienermunkit kermavaahdolla.
Vierailija kirjoitti:
Laskiaispulla on Saksasta.
Juhannustanko on Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Historiallisista syistä Suomen ja Ruotsin välillä on monia yhtäläisyyksiä levonnaisten suhteen kuten korvapuustit, laskiaispullat ja piparkakut.
Kolonialismin takia.
Runeberg on kolonialismia. Tänään on Runebergin päivä. Runeberg ei osannut suomea ja hänet on pakotettu meille kansallisrunoilijaksi aikana kun suomenkielinen kirjallisuus oli kielletty. Runeberg kuvasi meidät hitaiksi ja tyhmiksi. Mikä alemmuuden tunne meitä hallitsee, kun hyväksymme tällaisen kolonialismin itsellemme.
Runeberg on kolonialismia, kulttuuri-imperialismia, vähättelyä, syrjintää, pakottamista, taloudellista hyväksikäyttöä, pakkokieltä, koulutuksen estämistä, kirjallisuuden estämistä, oman kulttuurin kehittämisen estämistä, oman identiteetin kehittämisen estämistä ja kaiken muun ruotsalaisen pakottamista.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaista perinneleivontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskiaispulla on Saksasta.
Juhannustanko on Saksasta.
Ei tietoa minulla. Ruotsista ainakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolonialismin takia.
Runeberg on kolonialismia. Tänään on Runebergin päivä. Runeberg ei osannut suomea ja hänet on pakotettu meille kansallisrunoilijaksi aikana kun suomenkielinen kirjallisuus oli kielletty. Runeberg kuvasi meidät hitaiksi ja tyhmiksi. Mikä alemmuuden tunne meitä hallitsee, kun hyväksymme tällaisen kolonialismin itsellemme.
Runeberg on kolonialismia, kulttuuri-imperialismia, vähättelyä, syrjintää, pakottamista, taloudellista hyväksikäyttöä, pakkokieltä, koulutuksen estämistä, kirjallisuuden estämistä, oman kulttuurin kehittämisen estämistä, oman identiteetin kehittämisen estämistä ja kaiken muun ruotsalaisen pakottamista.
SUKSI VIT TUUN SPÄMMÄÄMÄSTÄ IDIOOTTI.
On myös verilettuun hierottu lenkkimakkaralaatikko.
Mämmi unohtui.