"Kaunis,RIETAS ja onnellinen"/Milloin riettaudesta tuli hyve?!/ Vihaan kyseistä kappaletta
Sanakirja kertoo rietas sanan tarkoittavan mm:
-kevytkenkäinen
-irstas
-irtosuhteita harrastava
-rivo
-moraaliton
-siveetön
Eli huomaamme,ettei luonteeltaan rietas ole mitenkään sivistyneen,moraaliltaan hyvän ihmisen ominaisuus.
Kuitenkin nykymaailmassa rietas sana yritetään aivopestä ihmisille onnellisuuden ja kauneuden kanssa yhteen sopivana ja kuuluvana ominaisuutena.
Voin kertoa terveen normaalin järjen omaavana,ettei riettaus tee kenestäkään onnellista tai kaunista.Päinvastoin.
Riettaus tuo ihmisen elämään ongelmia; draamaa, kuten suhdeongelmia,mustasukkaisuutta,väkivaltaa,sukupuolitauteja,vahinkoraskauksia,levottomuutta,yksinäisyyttä,tyhjyydentunnetta,häpeää,arvottomuutta,tarkoituksettomuutta,hyväksikäyttöä,masennusta,ahdistusta,huonomai eisuus,kunniattomuutta..
Positiivisia puolia en keksi yhtäkään.Seksuaalinen vapaus on vain moraalittomuutta,ei oikeaa vapautta.
Minä uskon ja tiedän kokemuksesta onnellisuuden tulevan uskollisuudesta,yhden miehen naisena vakaasti pysymisestä ja ehjästä perheestä,jossa kasvatetaan onnellisia lapsia isän ja äidin rakastamina.
En vaihtaisi tätä riettauteen mistään hinnasta. Sieluni eikä kunniani ole myytävänä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Olen älykäs, kehitysvammainen ja murheellinen.
..ja mt läski joka ei kelpaa kellekkään
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan hyvään aikaan piika oli rietas lumppu, jos mahansa kasvoi. Ketään ei kai kiinnostanut miettiä, oliko tämä tosiaan ilolla antautunut möhömahaisännälle, viriviripojalle tai testoissaan jyllänneelle rengille. Ei! Piika oli rietas pirulainen!
Ei oikeastaan. Langennut ja hyväksikäytetty saattoi olla. Mistään piian himosta ei ollut puhetta kun tiedettiin piian asema arvoasteikossa, olisi vain pitänyt tietää mitä seksistä (siihen aikaan) helposti seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Tärykalvot vuotaa verta, kun tuota joutuu kuuntelemaan.
Mokka miksi kuuntelet... taitaa kusi vuotaa tenavaippaan,😅
Vierailija kirjoitti:
Jälkikristillisessä yhteiskunnassa synti on nostettu hyveeksi. Sitä ihaillaan kun "outfitti"maksaa pari tonnia, tai elää julkisesti irstaan huoripukin elämää.
Itse arvostan ennemmin vanhoja sukupolvia, jotka meni parikymppisenä naimisiin ja elivät uskollisena toisilleen hautaan asti.
Mistä sä tiedät oliko ne uskollisia? Pettömisistö oltiin hiljaa
Joskus 60-luvulla naiset vapautui. Ei mitenkään uusi ilmiö, mutta syytä nykyaikaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Siinä biisissä kiihotetaan tekemään huorin.
Voi sinua mt läskiä... vaikka kiihotut niin ei kukaan sua pöki.
Vierailija kirjoitti:
Rietas tsrkoittaa häpeilemättömän aistillista. Sellainen voi olla vaikka ihan oman aviopuolison kanssa.
Yhdistettynä nuo sanat kuulostavat ainoastaan uskomattoman narsistisilta.
"Katsokaa mun upeuttani, tyydyttäkää mut siten kuin tahdon, tehkää mut onnelliseksi sokealla ihailullanne".
Kuulostaa joltain seonneelta keisarilta.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa laulua sanottiin, että se on hyve?
Ehkä jotkut laulut saavat kertoa myös siveettömistä, vai mitä? Eikö?
No totta helvetissä... täällä ei tikkapipolta kysellä...🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Höpö höpö. Yksin olen kotonani rietastellut ja ketään en vahingoittanut tällä toiminnalla. Joskus kumppanin kanssakin rietastellaan.
sellainen punaviinin pöhöttämä voimafantasia tällä kertaa ja ihan lallatuksen muodossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärykalvot vuotaa verta, kun tuota joutuu kuuntelemaan.
a n n a ! m e n n ä !
Minkä? Itsekunnioituksen?
Voin sanoa ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä että irtosuhteet eivät voimauta. Mutta tahdottomia apinoitahan meidän halutaan olevankin jotka luulevat olevansa vapaita silloin kuin heitä narutetaan kympillä.
Ei ne tietenkään voimaannuta, jos on ihan hukassa itsensä kanssa. Siis ihmiset, jotka eivät oikeasti edes tykkäisi irtosuhteista, mutta ovat niin umpisekaisin että harrastavat niitä silti. Sinä kuulunet kokemuksinesi näihin. Joskus nämä löytävät sitten itselleen puhuttelevamman elämäntavan konservatiivi-ideologian piireistä. Kun ei se seksihurjastelu tuonut sitä hyväksyntää ja kunnioitusta jota sieltä sängystä haettiin, niin ainakin tällä ajatusmaailmalla voi taputella itseään selkään ja kokea itsensä muita paremmaksi.
Mutta kun kaikki (irto)seksiä harrastavat ihmiset eivät ole alunperinkään hukassa ja sekaisin olevia ressukoita. Monet ovat ihan sinut itsensä kanssa ja ihan vaan tykkäävät seksistä. Ei sinun kokemuksesi päde näihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o. Kaunis, siveä ja onnellinen?
nussi mua pyllyyn, koska rakastan jeesusta!
Gäijä anelee takapuoli leveenä
Anna. Mennä. Anna. Mennä. Anna. Mennä...
mulle tulee aina mieleen mariannekarkki tästä laulajasta, kun siitä kerran mainittiin :D