"Kaunis,RIETAS ja onnellinen"/Milloin riettaudesta tuli hyve?!/ Vihaan kyseistä kappaletta
Sanakirja kertoo rietas sanan tarkoittavan mm:
-kevytkenkäinen
-irstas
-irtosuhteita harrastava
-rivo
-moraaliton
-siveetön
Eli huomaamme,ettei luonteeltaan rietas ole mitenkään sivistyneen,moraaliltaan hyvän ihmisen ominaisuus.
Kuitenkin nykymaailmassa rietas sana yritetään aivopestä ihmisille onnellisuuden ja kauneuden kanssa yhteen sopivana ja kuuluvana ominaisuutena.
Voin kertoa terveen normaalin järjen omaavana,ettei riettaus tee kenestäkään onnellista tai kaunista.Päinvastoin.
Riettaus tuo ihmisen elämään ongelmia; draamaa, kuten suhdeongelmia,mustasukkaisuutta,väkivaltaa,sukupuolitauteja,vahinkoraskauksia,levottomuutta,yksinäisyyttä,tyhjyydentunnetta,häpeää,arvottomuutta,tarkoituksettomuutta,hyväksikäyttöä,masennusta,ahdistusta,huonomai eisuus,kunniattomuutta..
Positiivisia puolia en keksi yhtäkään.Seksuaalinen vapaus on vain moraalittomuutta,ei oikeaa vapautta.
Minä uskon ja tiedän kokemuksesta onnellisuuden tulevan uskollisuudesta,yhden miehen naisena vakaasti pysymisestä ja ehjästä perheestä,jossa kasvatetaan onnellisia lapsia isän ja äidin rakastamina.
En vaihtaisi tätä riettauteen mistään hinnasta. Sieluni eikä kunniani ole myytävänä.
Kommentit (54)
Olen älykäs, kehitysvammainen ja murheellinen.
Rietas tarkoittaa kuopion murteessa kalakukkoa, sellaista lanttukukkoa, eli rietasta.
Kaija Koo ja omahyväisyys. Aina sama itsetyytyväinen virne, kuin mirri joka on latkinut kupillisen kermaa. No sitäkin Koo on varmaan vetänyt, mutta taitaa tyytyväisyys johtua taas kun on päässyt toisten ukkoja hiplaamaan ja siten 'voittamaan' toiset naiset. Se on vähän semmoinen nainen tuo Koo. Koulukiusaaja ja sitten myöhemmin kovis ja hyvä jätkä, joka halveksi naisellisia naisia. Nyt leikkii jotain feminismin ja naisten seksuaalisuuden vapahtajaa. Ou mai gaad. Niin ne ajat muuttuvat ja asenteet...ainakin näennäisesti, kun siitä saa rahaa, mutta muistajat muistaa...
Vanha nainen hunningolla biisi on vähän samaa sarjaa.
Sai aikaan myötähäpeää, kun tuon biisin ekan kerran kuulin. Tekohengitettyä asennetta ja laulajan kiihkeäsävyinen ääni lähinnä ärsytti. Typerä yritelmä naisen vapautumisesta. Typerällä tarkoitan teennäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koo ja omahyväisyys. Aina sama itsetyytyväinen virne, kuin mirri joka on latkinut kupillisen kermaa. No sitäkin Koo on varmaan vetänyt, mutta taitaa tyytyväisyys johtua taas kun on päässyt toisten ukkoja hiplaamaan ja siten 'voittamaan' toiset naiset. Se on vähän semmoinen nainen tuo Koo. Koulukiusaaja ja sitten myöhemmin kovis ja hyvä jätkä, joka halveksi naisellisia naisia. Nyt leikkii jotain feminismin ja naisten seksuaalisuuden vapahtajaa. Ou mai gaad. Niin ne ajat muuttuvat ja asenteet...ainakin näennäisesti, kun siitä saa rahaa, mutta muistajat muistaa...
Katkeruus kruununa?
Rietas tsrkoittaa häpeilemättömän aistillista. Sellainen voi olla vaikka ihan oman aviopuolison kanssa.
On aika rietasta miettiä mitä joku toinen ihminen mahdollisesti omalla kehollaan tekee. Jos mieli askaroi useinkin tällaisten kysymysten äärellä, kannattanee rukoilla mielen eheytymistä ja koittaa siirtää orientaatiota vaikkapa villasukkien parsimiseen.
Kun pelkkä katsekin on jumalan silmissä aviorikos, kannattaa pysyä sinkkuna niin saa katsella rauhassa, poislukien hissitilanteet ja jos peilistä paistaa kalapuikkoviikset.
Vierailija kirjoitti:
Jälkikristillisessä yhteiskunnassa synti on nostettu hyveeksi. Sitä ihaillaan kun "outfitti"maksaa pari tonnia, tai elää julkisesti irstaan huoripukin elämää.
Itse arvostan ennemmin vanhoja sukupolvia, jotka meni parikymppisenä naimisiin ja elivät uskollisena toisilleen hautaan asti.
Tämä on tätä ihme entisaikojen perusteetonta ihannointia. Ennenkin petettiin. Ilmeisesti jopa paljon enemmän kuin nykyään. Rakastajien pitämistä ei ole pidetty minään suurena paheena kuin ihan viimeaikoina parisataa vuotta sitten alkoi tuo sairas ja ihmisille vieras siveyden ihannointi. Onneksi siitä ollaan pääsemässä eroon.
Rietas voi tarkoittaa muutakin paheksuttavaa kuin seksuaalista, esim. jos se kalakukko on syöty väärin ja paketoitu väärin jääkaapissa odottaa rietas tai irstas näky.
Vierailija kirjoitti:
Tärykalvot vuotaa verta, kun tuota joutuu kuuntelemaan.
a n n a ! m e n n ä !
Minkä? Itsekunnioituksen?
Voin sanoa ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä että irtosuhteet eivät voimauta. Mutta tahdottomia apinoitahan meidän halutaan olevankin jotka luulevat olevansa vapaita silloin kuin heitä narutetaan kympillä.
Kuulostaa aika vanhankantaiselta moraalikäsitykseltä. Seksi on kivaa eikä tee musta moraalisesti huonoa ihmistä, paitsi hihhuleiden mielestä ja niiden mielipiteet ei kiinnosta.
Biisi on kyllä kamala, siitä olen samaa mieltä.
Se, mikä tekee aloittajan onnelliseksi ei välttämättä tee jotain toista ihmistä onnelliseksi. Eikä tuollainen ylimielisyys ole hirveän a) kristillistä b) hyvää ja moraalista sekään. Että pata se taitaa kattilaa tässäkin asiassa soimata.
Vanhaan hyvään aikaan piika oli rietas lumppu, jos mahansa kasvoi. Ketään ei kai kiinnostanut miettiä, oliko tämä tosiaan ilolla antautunut möhömahaisännälle, viriviripojalle tai testoissaan jyllänneelle rengille. Ei! Piika oli rietas pirulainen!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laulu minunkaan makuuni, se on vastenmielinen. Ymmärrän jos joku haluaa ns. voimaantumisbiisejä, mutta tuo on jotenkin korostetun tekoreipas, outo.
Oliko kiva vastata itsekkesi 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Herra älä anna mult toiveita kysyä
Vaan anna polvieni yhdessä pysyä
Estä mua peiton alla ynähtämästä
kun mieheni ronkkii mua pimeästä
Älä anna silmieni vilkkua, loistaa
kun mieheni sarkahousujaan poistaa
Käännä katseeni nurkkaan päin
ja anna mun hävetä mitä juur näin.
Kyllä se himo on semmoinen että saanut kirjoittamaan rakkauslaulut ja lapset tähän maailmaan syntymään, aseella ei ole tarvinnut lisääntymään pakottaa. Nyt alkaa vaikuttaa sikäli erikoiselta että naisten inho nimenomaan lisääntymistä kohtaan on erityisen korkea kun oma keho toisaalta on keksitty kaupallistaa "ihan itse" myyntiartikkeliksi miesten fantasioihin.
Mutta ANNA OLLA. Eihän tätä saanut paheksua koska naisten itsemääräämisoikeus ja emansipaatio. MIkään ei voi kävellä näiden yli, ei edes ihmiskunnan jatkuvuus järkyttävänä vuosituhantisena naisten alistamisena ja sortona. Joutaakin tuommoinen paska mennä! Ainakin länsimaissa, pahimmista pahimmassa patriarkaatin loukossa.
Herra älä anna mult toiveita kysyä
Vaan anna polvieni yhdessä pysyä
Estä mua peiton alla ynähtämästä
kun mieheni ronkkii mua pimeästä
Älä anna silmieni vilkkua, loistaa
kun mieheni sarkahousujaan poistaa
Käännä katseeni nurkkaan päin
ja anna mun hävetä mitä juur näin.