Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinnittymisestä ja liikkeistä

29.04.2007 |

Miten se on, sitte ku vauva on kiinnittynyt, käänteleekö se vielä silti kylkeä sen jälkeen? Että peppu vaihtelis paikkaa puolelta toiselle...

Mulle on sanottu, että vauva on todella alhaalla ja raivotarjonnassa, mutta onko se silti välttämättä vielä kiinnittynyt?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kysyin tuosta viime neuvolan reissulla. Th sanoi, että vaikka olisi kiinnittynyt, voi vielä vaihtaa " kylkeä" puolelta toiselle. Pää ei kuitenkaan ole missään tavallaan kiinni, etteikö se vähän liikkuisi.

Kuulemma hän tuntee sitten sen jos on kiinnittynyt, " hölskyttämällä" sitä vauvan päätä alhaalla sivusuuntaan, ja jos liikkuu niin ei ole kiinnittynyt.

En tiedä millaista tietoa muut ovat saaneet, mutta näin minulle sanottiin. :) Samaa silloin mietin. Vauva on jo tosi alhaalla mullakin ja rt:ssa.

sämpyläinen 35+5

Vierailija
2/3 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on jo vatsan ulkopuolella, mutta kommentoinpa kuitenkin.

Ensinnäkin meille valmennuksessa sanottiin että kiinnittyminen on viikkojen mittainen prosessi ja ensisynnyttäjillä se tapahtuu aina ennen synnytystä.

Käytännössä th tunnustelee kiinnittymistä nimenomaan sillä liikkuuko pää vielä sivusuunnassa. Itse siis käsittäisin ettei sen jälkeen enää pysty kääntämään kylkeä (suurimmalla osalla vauvoistahan on selkä äidin vasemmalla kyljellä, kun oikella on vähemmän tilaa sillä äidin maksa on enemmän sillä puolella).

Kiinnittymisen arviointikaan ei ilmeisesti ole ihan helppoa, kun minulla kokenut th sanoi rv 36 että ei ole kiinnittynyt. Lääkäri (kokematon) sanoi seuraavalla viikolla että on kiinnittynyt ja sitten rv 38 taas th sanoi ettei ole kiinnittynyt. Sama edelleen rv 39+2 ja th sanoi että yliajalle varmaan mennään kun ei ole täysin laskeutunutkaan. Tyttö kuitenkin syntyi rv 39+5 ja samana päivänä vasta oli ekat kivuliaat supistuksetkin. Synnytyksen kesto papereissa 3,5 h, tiheitä säännöllisä supistuksia kyllä 6h.

Summa summarum: kiinnittymättömyyttä ei ensisynnyttäjänkään kannata pitää merkkinä siitä ettei synnytys ole vielä lähelläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkka sanoi et vauvanen on lähteny laskeutumaan ja hiukan on jo kiinnittynykin. on silti ihan mahdollista että kääntelee kylkeään ihan loppuun saakka. kyllähän sitä ihminen voi vartaloaan kääntää vaiks pää pysyy paikallaan (ja toisinpäin) eli liikkuu vielä vaiks ois jo lähtökuopissa :)

Tiina ja vauvanen rv 37