Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia silmälasien hankinnasta silmäasemalta

Vierailija
04.02.2026 |

Mulla palaa pinna pian lopullisesti. Toiset lasit ok mutta toisilla ei lukeminen onnistu, on kirjaimet sikinsokin. Miehen laseja yrittävät saada kuntoon jo kolmatta kertaa. Ja jos perumme koko kaupan niin pimittävät 30 prossaa hinnasta itselleen. On siis niin turhauttavaa, sentään kyse kalliista hankinnasta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetytti vain tämä optikon jumalaisuus Suomessa. Omakantaankin pääsee kirjoittelemaan ja tais pyyttää lupaa lukea tietojani - tätä en nyt luvannut. Ihan hyvät lasit kuitenkin sain.

Vierailija
2/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osti aikoinaan monitehot Silmäasemalta. Ei pystynyt niitä käyttämään kun ei nähnyt mitään selvästi. Ilmeisesti mittaus linssissä tehty väärin. Kun valitettiin, vääntelivät vain kehyksiä ja sanoivat, että silmä kyllä tottuu aikanaan linssiin. Käyttämättä jäi kalliit lasit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia, ei valittamista

Vierailija
4/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset n. 15 vuotta olen asioinut Silmäasemalla muutaman vuoden välein silmälasien ja aurinkolasien puitteissa ja aina on lasit olleen kohdillaan. Jatkan asiakkaana edelleen.

Vierailija
5/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetytti vain tämä optikon jumalaisuus Suomessa. Omakantaankin pääsee kirjoittelemaan ja tais pyyttää lupaa lukea tietojani - tätä en nyt luvannut. Ihan hyvät lasit kuitenkin sain.

Tiesitkö, että optikko on sosiaali- ja terveysalan ammattilainen? Optikoilla on nykyään pakko kirjata tiedot Kantaan. Ja optikko haluaa katsoa tiedot kanta-palvelusta esimerkiksi siksi että voi tarkistaa mitkä näöntarkkuudet sinulla on ollut edellisessä näöntutkimuksessa tai onko silmälääkäri kirjannut jotakin oleellista silmiesi terveydestä. Toki voit tämän kieltää, mutta välillä tietojen tarkistaminen vähentää esimerkiksi kalliita silmälääkärin tutkimuksia kun tiedossa on esimerkiksi että silmälääkärissä saavutettu tarkkuus ei olekaan se ns. normaali vaan onkin ollut alkavaa harmaakaihia joka ei ole vielä julkisen puolen leikkausrajoissa. Tietysti silmälääkärissä pitää käydä säännöllisesti, mutta välissä voi lasit uusia optikolla vaikkapa jos lasit rikkoontuu. Tällöin kanta-palvelusta voi esim. olla tieto että silmälääkäri on antanut optikolla luvan määrätä lasit vaikka asiakkaalla olisin jokin silmäsairaus. Optikko ei katso kuin oleelliset tiedot ja ne suodatetaan silmätaudit osiosta näkyville. 

Vierailija
6/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hiljattain kahdet monitehot silmäasemalta yksien hinnalla.  Toiset normaalit monitehot, joilla näkee pitkälle erittäin hyvin ja lahellekin kohtuullisesti.  Toiset on syväterävät lähityö- eli päätelasit.  Hyvät on.

Vierailija
7/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valittamista. Monesti kyse on myös optikosta. Toisen kanssa asiat sujuvat paremmin kuin toisen. Henkilökemioita vähätellään liikaa. Jos toisen kanssa tulee hyvin juttuun ja toinen tajuaa heti mitä toinen puhuu, niin asiatkin sujuvat paremmin.

Vierailija
8/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on kanssa kaksi kertaa ollut ongelmia. Tarkan näön alue väärässä kohtaa linssejä. Yrittävät säätää kuntoon, ei vaan tule lasta eikä 💩. S-bonuksen perässä olen mennyt sinne, mutta en enää ikinä sorru siihen.

Vierailija
9/9 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ollu silmäasemalla mutta mulle kävi kerran niin ,että en nähny uusilla laseilla mitään, kaikki sikinsokin. Heti aluksi optikko sanoi että totut kyllä. Vein takaisin, oli samanlaiset oli kun " korjattu". Jäivät uudelleen korjaukseen, ei auttanut. Seuraavalla käynnillä optikko käski viedä itse linssifirmaan. Vein ja hain. Vika oli väärinpäin asennetut linssit eli oikea vasemmalla ja päin vastoin. Kolmen reissun jälkeen hyvittivät 60€ lahjakortilla. Voisiko muillakin olla käynyt näin, tuli mieleeni. Muuten hyvitys tuntui kyllä pieneltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän