Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aloitan työt puhelimyynnissä, tuleeko karenssi, jos lopetan tienestien jäädessä vain muutamaan sataseen kuuukaudessa?

Vierailija
04.02.2026 |

Kyseessä kokopäivätyö ja ilmoituksessa kerrotaan, että takuupalkka vähintään 9 euroa/tunti. Joissakin paikoissa on niin, että tippuu pelkälle provisiolle, jos ei yllä tiettyihin tavoitteisiin. Itellä tästä kokemusta. Aiemmin olin yhdessä firmassa vuosia, josta sain vain muutaman satasen kuussa, vain alussa oli takuutuntipalkka. Kun päätin lopettaa siellä työolojen käytyä sietämättömiksi, tuli karenssi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee karenssi. En itse menisi sen vuoksi provisiopalkkaiseen työhön. Pahimmillaan joutuu tekemään töitä täysin ilman palkkaa eikä ulospääsyä ole.

Eikö auta, jos on todisteet siitä, ettei sopimuksessa ole kaikki kuten luvattiin?

Voihan se olla että joskus kuukausien/ vuosien jälkeen saat jotain oikeutta. Todennäköisesti kuitenkin joudut Kelan kanssa valituskierteeseen ja sillä välin et saa penniäkään kuukausiin. Villi veikkaus. Itse en luottaisi.

Itselle kävi näin aikanaan. Voitin toki koska oli selvä tapaus mutta kivasti vuosi viivähti...

Vierailija
22/24 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n puhelinkeräys? Jos on, älä vaan mene sinne.

Suoramarkkinointi Mega on kyseessä.

Megalla mun tietojen mukaan saa potkut jos ei myy tarpeeksi.

Sehän olisi tässä tapauksessa hyvä. Ei tarvitse irtisanoutua ja ottaa karenssia.

Niin on. Se vain, että kannattaako käydä kokeilemassa, kun mennyt 7 vuotta edellisestä puhelinmyynnistä? Voiko uudessa firmassa olla parempi työilmapiiri ja tulokset olla mulla parempia kuin missä olin? Tähän kerron, että lähdin aikoinaan tuosta edellisestä siksi, koska luulin saaneeni työn yhdessä toisessa, mutta antoivat kokeilla vain puoli päivää, jonka jälkeen sanoivat, etteivät teekään sopimusta. Olisi pitänyt vaatia mustaa valkoisella ennen kuin irtisanouduin paikasta, jossa olin vuosia, mutta toisaalta pahimmassa tapauksessa voisin vieläkin joutua sietämään huonoa työilmapiiriä. En muutenkaan tykännyt, kun radio huusi kovalla tuossa firmassa, jota kokeilin puol päivää ja koko ajan kiroilua tauoilla. Lisäksi omatuntoni ei vain hyväksynyt sitä, että olisi pitänyt myydä ihmisellä, jolla on mennyt luottotiedot tai luulin, etten voi myydä niille. Ite oppinut, ettei niin saa tehdä, mutta sain jälkikäteen kuulla, että tekevät sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n puhelinkeräys? Jos on, älä vaan mene sinne.

Suoramarkkinointi Mega on kyseessä.

Megalla mun tietojen mukaan saa potkut jos ei myy tarpeeksi.

Sehän olisi tässä tapauksessa hyvä. Ei tarvitse irtisanoutua ja ottaa karenssia.

Niin on. Se vain, että kannattaako käydä kokeilemassa, kun mennyt 7 vuotta edellisestä puhelinmyynnistä? Voiko uudessa firmassa olla parempi työilmapiiri ja tulokset olla mulla parempia kuin missä olin? Tähän kerron, että lähdin aikoinaan tuosta edellisestä siksi, koska luulin saaneeni työn yhdessä toisessa, mutta antoivat kokeilla vain puoli päivää, jonka jälkeen sanoivat, etteivät teekään

Lisäyksenä vielä, että nukuin liian vähän. 6-7 tunnin unilla olin lähes aina vuosien ajan, joka myös todennäköisesti voinut vaikuttaa myynteihin. Nyt jos nukkuisin kunnolla, voisinko pärjätä paremmin?

Vierailija
24/24 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy suoraan firmalta tippuuko pelkälle provisiolle jos ei saa tavoitetta täyteen vai saako potkut.

Sillä ainakin selviää heti kannattaako edes ryhtyä siihen. Jos saa potkut, ei ole oma irtisanomispyyntö eikä tule karenssia.

Puhelinmyyntifirmat eivät anna koskaan potkuja. Aina pitää lähteä itse ja aina tulee karenssia. Mutta puhelinmyyntiin tai kotimyyntiin ei tarvitse lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi