Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön tubettaja tilasi itselleen juuri upouuden Teslan - Ja joku vielä sanoo, että työttömillä on Suomessa alhaiset tuet

Vierailija
04.02.2026 |

hyvä että totuus tuodaan julki

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaiset? Tiedätkö edes sanan merkityksen?

Vierailija
42/57 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtopäätökset

Yhteenvetona voidaan todeta, että Lauri Halisen Tesla-hankinta ja "työttömyys" eivät ole ristiriidassa, kun ne ymmärretään oikeassa kontekstissaan:

Rahoitus on mahdollista yhdistämällä yritystoiminnan (toiminimi Häline) kassavirta, rinnakkaishakijan luottokelpoisuus ja vaihtoautosta saatu käsiraha. Rahoituslaitokselle "työttömyys" on vain sana; luvut ratkaisevat.

Kela-tukien saaminen on rajoitettua. Toimeentulotukea hän ei voi saada Teslan omistajana. Työttömyysturvaa on vaikea saada päätoimisen sisällöntuotannon vuoksi. Todennäköisimmät tuet ovat asumistuki (jos tulot ovat pienet) tai yrittäjän starttiraha, joka ei ole sosiaaliapua.

"Työttömyys" on brändi. Halinen käyttää termiä kuvaamaan asemaansa perinteisten työmarkkinoiden ulkopuolella, mutta toimii taloudellisesti kuten yrittäjä. Tämä on tietoinen narratiivinen valinta, joka luo samaistumispintaa ja sisältöä.

Halisen tapaus on oppikirjaesimerkki modernista hybriditaloudesta, jossa yksilö voi olla samanaikaisesti tilastollisesti pienituloinen, mutta elintasoltaan ja kulutuskyvyltään keskiluokkainen tai ylempi keskiluokkainen erilaisten rahoitusinstrumenttien ja digitaalisten tulovirtojen ansiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurilla on ensin maniavaihe ja sitten tulee ahdistus/masennus.

Vierailija
44/57 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku ihmettelee miksi hyvin korkeat veromme eivät riitä kaikkia itseään toteuttavia elättämään vaan aina vain lainattava lisää?

Vierailija
45/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri tienaa youtube tuloilla noin 1000-2500 euroa/kk.

Vierailija
46/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubettajahan on yrittäjä jolla on yrittäjän tuet. Olihan sitä pottukoirallakin joku mersu kunnes ulosotto vei sen ja pisti pihveiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tubettajahan on yrittäjä jolla on yrittäjän tuet. Olihan sitä pottukoirallakin joku mersu kunnes ulosotto vei sen ja pisti pihveiksi.

yrittäjän tuet = siis yrittäjän tulot

Vierailija
48/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tubettaja ilmoittanut tulonsa verottajalle ja tubettajatoimintansa työllisyyspalveluille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä et sinä tiedä yhtään mistään mitään.

Vierailija
50/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran muistutan, että moni työtön on ollut aiemmin töissä ja tienannut, minkä takia rahaa voi olla tilillä säästössä. Tämmöisillä työttömillä ei ole rahapulaa. Jos saa lisäksi ansiosidonnaista, se on monilla varsin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä tautisen tyhmä, jos hän oikeasti luulee, että joku Tesla olisi tukirahoilla saatavissa ja sellaisilla ostettu. 😂

Vierailija
52/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku ostaa isolla velalla osamaksuauton, ei kerro tukien määrästä yhtään mitään. Mielelläänhän ihmisiä sitoutetaan velkaan, jonkun sortin orjuuttamista sekin, vaikka sitä ei niin tulisi ajatelleeksi. Itse tykkään olla vapaa, niin osamaksuista kuin velasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan incel-juntti taas nostelee omaa ketjuaan

Vierailija
54/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Halinen on TONTTU, miten joku voi tuota tilata. 2 min. 30 s viitti kattoa.

Hah, sehän riittää, ei missään sanota, että pitäisi pystyä katsomaan loppuun saakka. Eikä myöskään sitä, että pitäisi tykätä. Pelkkä huomio riittää. Tai klikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijänoikeuskorvaukset vähentävät 595 yleistukea.

Vierailija
56/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan kelarahoilla sitä tilannut.

Vierailija
57/57 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tubettaja ei ole työtön.

 

Miljoonalla näyttökerralla saa noin 100 euroa. Laurilla on yhteensä kaikilla videoilla ehkä joku 300k katselukertaa.

 

Kyllä työtön on työtön vaikka tekisi videoita, ellei sitten ole niin monta kymmentä miljoonaa seuraajaa että voi itsensä sillä elättää.

Suomalaisista tubettajista vain Duudsonien tilaajamäärä mitataan miljoonissa. Silti esim. Lakko, Ville Mäkipelto ja Roni Back elättävät itsensä tubettamisella ja vieläpä mukavalla elintasolla vaikka tilaajamäärä on "vain" sadoissa tuhansissa. Tubettaminen elättää alan ykköset ihan hyvin, koska kyse ei ole vain videoista vaan kaikista niistä verkostoista, joita sitä kautta muodostuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä