Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monelta heräät jos menet klo 8.00 töihin/kouluun?

Vierailija
03.02.2026 |

Itse herään klo 5.00.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden aikoihin viimeistään. Teen lyhyempää työpäivää eikä siis ole aamulla heti kahvi- ja aamupala taukoa töissä, joten on syötävä ennen lähtöä. Laitan myös eväät ja juon kahvit rauhassa ennen lasten heräämistä. Sitten heidän aamutoimet eli hampaan pesut, vessat, aamupala, hiusten laitto, ihon rasvaus, vaatteiden ja repun tsekkaus yms tilanteen mukaan. Autolla kuljen, matka noin 5km. Kesällä välillä pyörällä. 

Vierailija
42/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä te oikein teette jos kerran kolme tuntia aikaisemmin heräätte.

Minä herään hiukan ennen viittä joka päivä, vaikka olisi vapaapäiväkin. Menen myös nukkumaan samaan aikaan joka päivä. Säännöllinen rytmi varmistaa hyvät unet tällaiselle uniongelmaisellekin. Myös herääminen on helppoa, ja on heti aamusta virkeä, kun kroppa on oppinut rytmin ja tottunut siihen. 

Aloitan toki työtkin normaalisti jo ennen kuutta, eli käytän noin tunnin aamupuuhasteluun. Puoliso on, lapsia ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 1 h 15 min ennen ovesta uloslähtöä. Nopeamminkin päsen, mutta tykkään juoda kahvini rauhassa.

Vierailija
44/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea näitä tälleen vapaaherrana :D Hyi kun te heräätte aikaisin. Itse tykkään nukkua, mutta tänään heräsin poikkeuksellisen aikaisin. Noh nyt tässä rauhassa päivää käyntiin ja jos sitä vaikka kohta kävis muutaman olusen ostamassa... hyvää työpäivää!

Vierailija
45/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:30 herätys. Ovesta ulos klo 07.

Vierailija
46/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.15 herätys, mutta kuten huomaatte, niin heräsin, ennen kuin olisi tarvinnut. 9.00 alkaa työt.

Vierailija
47/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska lukea näitä tälleen vapaaherrana :D Hyi kun te heräätte aikaisin. Itse tykkään nukkua, mutta tänään heräsin poikkeuksellisen aikaisin. Noh nyt tässä rauhassa päivää käyntiin ja jos sitä vaikka kohta kävis muutaman olusen ostamassa... hyvää työpäivää!

Elelet työttömyyskorvauksilla tai millä lie, nukkuen pitkään, päiväsi kohokohdan ollessa oluiden ostaminen lähimarketista ja Netflix. Ja koet ylemmyydentuntoa normaaleja työssäkäyviä kohtaan?

Kenen luulet tuollaista kadehtivan? Vapaaherruutta, jossa on niin varaa kuin energiaakin matkustella, käydä teattereissa ja ravintoloissa, oppia uutta ja saada uusia kokemuksia -sellaista vapaaherruutta voisi kadehtiakin. Ei ankeata sohvakaljoittelua.

Vierailija
48/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen aamutoimia kerkeätte tehdä vartissa? Mulla menee ehkä 1h 15 min suihkuun hiustenpesuineen, kahvinkeitto, vessassa käynti, meikkaus, hiustenkuivaus, pukeutuminen, aamupalan valmistus ja mukaan. Ahdistaisi todella paljon, jos en saisi rauhassa tehdä aamuhommia ja en lähde kotoa likaisena. Herään klo 5.45 ja olen 7.45 töissä, työmatka 45 min. 

Jos olen etätöissä, herään ehkä tuntia ennen ja juon kahvia ja luen lehteä. Käyn suihkussa lounastauolla tai töiden jälkeen. Meillä ei tarvitse olla kameraa päällä.

Likaannutko siis yön aikana niin paljon sängyssä nukkuessasi, että on pakko käydä aamulla suihkussa ja pestä vielä hiuksetkin? Huh.

Minä VIHAAN aikaisia aamuherätyksiä ja siksi pyrin nukkumaan niin pitkään kuin mahdollista ja tekemään aamutoimet ripeästi. Jos jää yhtään ylimääräistä aikaa istua, nukahtaisin siihen. Eli vessa, hampaidenpesu, joku kevyt meikki +hiusten nopea laitto, vaatteet päälle, eväät mukaan ja ulos. En syö aamupalaa heti herätessä, vaan töissä ekalla kahvitauolla, missä juon myös päivän ekan ja ainoan kupin kahvia. Aamutoimiin menee siis n.20 min. 

Vierailija
49/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kauanko matkaan menee. Kotona haluan olevan aikaa 1,5h. Käyn suihkussa ja syön rauhassa. Laitan itseni valmiiksi ja teen lapselle eväät. Kiireettömät aamut on tällaiselle hitaasti käynnistyvälle tärkeä asia.

Vierailija
50/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan aamuja. Joten herään 7.50-7.55 ja työt alkaa 8 eli etätyötä. Aivan sama minkä näköinen kunhan vaatteet muistan repäistä päälle jos kameraa pitää kokouksissa käyttää. Sitten nuokun siinä pari tuntia kahvia litkien ennenkuin pää tokenee sen verran että herään aidosti. 

N41

Vierailija
51/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen aamutoimia kerkeätte tehdä vartissa? Mulla menee ehkä 1h 15 min suihkuun hiustenpesuineen, kahvinkeitto, vessassa käynti, meikkaus, hiustenkuivaus, pukeutuminen, aamupalan valmistus ja mukaan. Ahdistaisi todella paljon, jos en saisi rauhassa tehdä aamuhommia ja en lähde kotoa likaisena. Herään klo 5.45 ja olen 7.45 töissä, työmatka 45 min. 

Jos olen etätöissä, herään ehkä tuntia ennen ja juon kahvia ja luen lehteä. Käyn suihkussa lounastauolla tai töiden jälkeen. Meillä ei tarvitse olla kameraa päällä.

Ei hiuksia tartte pestä joka päivä, eikä varsinkaan aamulla.

Vierailija
52/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään puoli tuntia ennen lähtöä, ja mieheni ei voi tätä käsittää. Ehdin nimittäin puolessa tunnissa

-pukea

-käyttää koirat pihassa

-ruokkia koirat

-tehdä aamupesut

-syödä aamupalan

-laittaa hiukset ja meikata

-napata eväät kaapista, jne.

Hänellä menee puoli tuntia jo aamupalaan ja koirien käyttöön pihassa 😀 Itse en halua herätä yhtään aikaisemmin kuin on pakko, siksi olen mieluummin tehokas.

Vierailija
53/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.30

Vierailija
54/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.45 herään. Ovesta ulos 7.20. Takaisin 16.30

Vierailija
55/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likaannutko siis yön aikana niin paljon sängyssä nukkuessasi, että on pakko käydä aamulla suihkussa ja pestä vielä hiuksetkin? Huh.

Minä VIHAAN aikaisia aamuherätyksiä ja siksi pyrin nukkumaan niin pitkään kuin mahdollista ja tekemään aamutoimet ripeästi. Jos jää yhtään ylimääräistä aikaa istua, nukahtaisin

Hyi. Teetkö meikin pesemättömälle iholle??

Vierailija
56/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 1,5 tuntia ennen kuin pitää lähteä. Työmatkaan menee n. 50 minuuttia.

Käytän aamulla koirat lenkillä, annan niille ruuat (kura-aikan myös pesu ulkoilun jälkeen). Sitten omat valmistautuminen, eli hiukset (jotka on nyt niin lyhyet, että ei saa kiinni, joten pakko kesyttää jotenkin) ja kevyt meikki (puuteri, ripsiväri), vaatteet päälle ja menoksi.

Etätöissä sängystä koneen ääreen siirtymiseen menee n. 10 minuuttia. Koirat käytän yleensä vasta aamun valjettua, eli en ennen töitä (riippuu toki päivän sisällöstä ja kokousten määrästä).

Vierailija
57/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä aiemmassa työpaikassa, kun oli mahdollista tehdä etätöitä, niin kello soi itselläni 7:45. Käynnistin työkannettavan ja huikkasin Teamsiin, että paikalla ollaan. Töiden lomassa join aamukahvia ja söin aamiaista.

Vierailija
58/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa klo 9.00 duunit kotitoimistolla. Kello on soimassa jo klo 8, että ehtii rauhassa heräillä ja aamiaisen syödä ennen kannettavan avaamista.

Eli jos klo 8 alkaisi työt,  niin klo 7 olisi varmaan kello soimassa.

Vierailija
59/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hyvät sijoitukset sitten, minkä tuotoilla elät? Vai etkai ole loinen?

Vierailija
60/72 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa klo 9.00 duunit kotitoimistolla. Kello on soimassa jo klo 8, että ehtii rauhassa heräillä ja aamiaisen syödä ennen kannettavan avaamista.

Eli jos klo 8 alkaisi työt,  niin klo 7 olisi varmaan kello soimassa.

Itse käyn vaan vessassa ja pesen hampaat ennen läppärin avaamista. Menee 10 minuuttia heräämisestä. Aamupalan syön kahvitauolla.