Makean syömisestä huono, sumuinen olo
Onkos muilla tullut iän myötä sellaista havaintoa, ettei kestä syödä makeaa? Tulee siis tosi huono, ihan sumuinen olo ja kova väsymys. Tänään söin kourallisen viinirypäleitä ja maistuivat todella makeilta. Hetken päästä iski tuo kauhea olo. Enkö kestä enää hedelmiäkään, mietin. Olen 40 v, eikä ole diabetestä. Olen miettinyt liittyisikö tämä jotenkin (esi)vaihdevuosiin. Nopeista hiilihydraateista menee myös yöunet hukkaan. Onneksi tykkään syödä terveellisesti, mutta harmittaa silti olla näin herkkä. En oikein uskalla syödä enää mitään makeaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
No jos teillä muillakin on samoja kokemuksia. Kai tämä sitten on normaalia. Hyvähän se on, että elimistö ohjaa syömään fiksusti. Oireiden rajuus vain on yllättänyt. Tämä on mennyt tällaiseksi varomiseksi ehkä vuoden aikana.
Ei todellakaan ole normaalia. Minulla näkyi paastoarvona verensokerit 6,3. Eli esidiabetes. Pitkäsokeri oli kumma kyllä normaali. Väsytti, janotti, pissatti. Sokerin syönnin jälkeen huono olo.
Nyt olen lähes sokerittomalla, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja olo on energinen ja mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos teillä muillakin on samoja kokemuksia. Kai tämä sitten on normaalia. Hyvähän se on, että elimistö ohjaa syömään fiksusti. Oireiden rajuus vain on yllättänyt. Tämä on mennyt tällaiseksi varomiseksi ehkä vuoden aikana.
Ei todellakaan ole normaalia. Minulla näkyi paastoarvona verensokerit 6,3. Eli esidiabetes. Pitkäsokeri oli kumma kyllä normaali. Väsytti, janotti, pissatti. Sokerin syönnin jälkeen huono olo.
Nyt olen lähes sokerittomalla, vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja olo on energinen ja mahtava.
Paastosokeri oli 5,3.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole normaalia, että vähäisestä määrästä hedelmiä tulee noin huono olo.
Onko sinulla lihasmassaa? Ruuan glukoosi menee heti lihaksiin, jos niitä on. Jos ei juuri ole, se jää pyörimään verenkiertoon ja menee rasittamaan maksaa. Verensokeri nousee nopeasti ja pysyy korkealla ja ajan kuluessa maksa ja muut sisäelimet rasvoittuvat.
Sinuna menisin salille, söisin keto- tai vhh-dieetin mukaan ja olisin pätkäpaastolla.
Olen käynyt vuosia salilla. Ja tosiaan välttelen turhia hiilihydraatteja. Olo on ihan hyvä paitsi jos menen syömään liikaa makeaa. Kourallinen viinirypäleitä oli näköjään liian suuri määrä. Paastoaminen ei sovi minulle.
Onko verensokeri milloin viimeksi mitattu? Vaikuttaa alkavalta diabetekseltä nuo oireet.
Kaikki makea uppoaa, ei vaikuta mitään
M59