Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen asuminen vanhainkodissa, vanhusten kanssa seurustelua vastaan. Suostuisitko?

Vierailija
03.02.2026 |

Deventerissä vanhainkoti nimeltä Humanitas vanhainkoti teki hiljaisen päätöksen, jota myöhemmin tutkittaisiin ja kiitettäisiin maailmanlaajuisesti. Sen sijaan, että yksinäisyyttä pidettäisiin väistämättömänä osana ikääntymistä, he käsittelivät sitä suunnitteluongelmana.

Humanitas on yli vuosikymmenen ajan tarjonnut yliopisto-opiskelijoille ilmaista vuokraa tiloissaan. Vaihto on yksinkertainen ja selkeästi määritelty. Opiskelijat sitoutuvat viettämään aikaa asukkaiden kanssa noin 30 tuntia kuukaudessa. Se tarkoittaa keskusteluja, yhteisiä aterioita, pienissä arjen askareissa auttamista tai vain yhdessä istumista, kun päivä tuntuu pitkältä. He eivät ole hoitajia eivätkä henkilökuntaa. He ovat naapureita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?

Vierailija
2/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ap? Suostuisitko sinä?

No?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä ei muutkaan viihdy, miten sitten vanhukset?

Vierailija
4/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono idea.kelpaisi mulle.

Vierailija
5/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaseks joo

Vierailija
6/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä idea. Jos olisin opiskelija niin miksipä ei voisi yhden vuoden vaikka noin asua. 

Vierailija
7/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Toisaalta olen aika epäsosiaalinen, huono tutustumaan uusiin ihmisiin, ja minulla on varaa maksaa itse oma asumiseni. Toisaalta olisi kiva olla hyödyksi jollain tavalla, jos tuo seurustelu olisi vaikka lehtien lukemista huononäköiselle, niin sellaista voisin tehdä mielelläni.

Vierailija
8/8 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Haluan olla kotonani hiljaa ja rauhassa enkä seurustella kenenkään kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi