Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkovoimalan tuotot

Vierailija
03.02.2026 |

En oo hirveesti jaksanut seurailla, mutta meillä on katolla pikkuvoimala. Vähentää sähkönkulutusta vuositasolla n. 3000-4000kwh.  Eli ei juuri mitään. Tulivat talon mukana niin saavat toki olla paikallaan. 

Mutta putsasin ne just äsken lumesta niin tuottaa noi tälläkin hetkellä varmaan ILP:in virran. Ainakin ton pari tuntia jotka aurinko jaksaa vielä paistella. :D

OOtteko muut iljenneet laskeskella / tutkia mitä noi tuottaa? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni tuotot nukkumaan. :D Voi jehna. Just kun olisi ollut hyvän hintaista. 

Vierailija
2/7 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas tuottaa..  Ehkä valaistuksen ja sähköhammasharjan käyttöön. :D Mutta on se kotiin päin sekin

Mites ne joilla on puhtaat paneelit ja aurinko paistaa? Tuotteleeko jotain näin tammikuussa? Lukuina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei höpönassut. 

Taas tuottelee....  Mites teillä? 

Vierailija
4/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun aurinko alkaa paistaa, pörssisähkön hinta menee melkein nolliin. Ulos myytävästä sähköstä ei saa oikein mitään. Tärkein juttu on vähentää ulkoa tulevan tehon määrää ja tietysti säästää myös siirtomaksu.

Vierailija
5/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun aurinko alkaa paistaa, pörssisähkön hinta menee melkein nolliin. Ulos myytävästä sähköstä ei saa oikein mitään. Tärkein juttu on vähentää ulkoa tulevan tehon määrää ja tietysti säästää myös siirtomaksu.

No näinpä. Tää toki hankalaa optimoida ilman jotain kalliita automaatteja, mutta kaikki kulutus mitä ei tarvii ostaa verkosta hyödyttää vähintään sen siirtomaksun verran. Ja se ei nykyään ole ilmaista. 

En itse varmaan järjestelmää ostaisi just koska suomen ilmasto ja pitkä takaisinmaksuaika.  Mutta jos vaikka talokaupoilla on kaksi samanhintasta / tasosta taloa jossa toisessa voimala, niin onhan se vetovoimatekijä 

Vierailija
6/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tuottoisaa, kaupustelija oli laskenut tuotot.  Sitten ei kumminkaan itse tehnyt sijoitusta, lupasin vuokrata tallin kattoa edullisesyi johon olisi helposti saanut 50 paneelia.  Olisi kaupparatsu päässyt itse nauttimaan tuotoksesta, on se outoa että ei ilmainen raha kelpaa.

Vierailija
7/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tuottoisaa, kaupustelija oli laskenut tuotot.  Sitten ei kumminkaan itse tehnyt sijoitusta, lupasin vuokrata tallin kattoa edullisesyi johon olisi helposti saanut 50 paneelia.  Olisi kaupparatsu päässyt itse nauttimaan tuotoksesta, on se outoa että ei ilmainen raha kelpaa.

Mullakin olisi vanha pellonreuna ihan vapaana. Mutta ei jostain syystä kiinnosta tällainen diili markkinamiehiä ja naisia. Pitäsköhän tarjoo suoraan Helenille? Äää taitaisi joutua laitaa muutamat nollat lisää perään hehtaareihin. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän