Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuki, paljonko todella käytettävissä/kk

Vierailija
03.02.2026 |

Henkilö on toimeentulotuella Helsingissä. Asuu yksin. Vuokra +sähkö noin 680 eur. Paljonko jää rahaa/kk?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Kela Gold ja rahaa tulee kuin rännistä...

Juuri sain korotettua Kelakorttini Platinum tasolle. Käytännössä se tarkoittaa että Kelan konttorissa asioidessani saan aina kottikärryllisen rahaa jolla pitää pärjätä seuraavaan viikkoon. Rn voi muuta kuin kehua Kelan palveluita ja tunnen itseni etuoikeutetuksi kun miljoonatuet jatkuvat pitkän asiakassuhteen merkeissä.

Muista harkinnanvarainen isompia kottikärryjä varten. Nehän mielellään kunnissa sitä maksavat kun vaan ihmiset hakisivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tyrkyttää eläkeläisten asumistuen laskuria. Yleinen asumistuki on paljon pienempi. 

Vierailija
44/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan pienellä kepulilla vaihtelevasti 2700-4300€ näppiin kuussa.

Ihan kiva fiilis, ku lukee miten jotain pienipalkkasta risoo maksella mun loikoiluu.

Se on tyhmä pää, mitä vanne kiristää.

Mä käytän aikani mieluummin hauskaan, istukaa te kaupan kassalla myymässä, kun mä tuun savuis hakeen jätskii, höntit.

Vierailija
45/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijoiksi työllisyyspalveluihin."

www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-velvoitteet…

Vierailija
46/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alle 25-vuotiaan työttömyysturva.

Alle 25-vuotiailla on velvollisuus hakea koulutukseen, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta."

https://www.tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyot…

Vierailija
47/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoman yksinasuvan pitäisi tulla ihan hyvin toimeen  kun rahaa jää perusosa huomioiden noin 120e viikossa. Itse elän samanlaisella viikkobudjetilla eli hirveästi en pysty ylimääräiseen laittamaan mitään mutta saa sillä ruoat ostettua. Nykyhinnoilla tosiaan tekee tiukkaa elää jopa 100e viikkobudjetilla kun ennen toi oli iso raha.

Ja mihin ihmeeseen tuo 120 e/kk perustui? Ei kai mihinkään ja EI IHME, että tukileikkauksia osa ihmisistä puolustaa, jos tieto tukien todellisesta määrästä on noin harhaista.

Vierailija
48/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kela maksaa jatkossa toimeentulotuen vuokran osuuden suoraan vuokranantajalle, jos asiakkaalle on myönnetty Kelasta vuokravakuus nykyiseen asuntoon osana toimeentulotukea."

https://yle.fi/a/74-20207169

Vierailija
49/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alle 25-vuotiaan työttömyysturva.

Alle 25-vuotiailla on velvollisuus hakea koulutukseen, jos ei ole peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta."

https://www.tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-tyoelamasta/tyot…

Opiskelijan pitää ottaa opintolaina.

Vierailija
50/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos hän ei saa muita tukia, niin noin 1200e ja tästä pitää sitten maksaa tuo vuokra, sähkö, ruoka, puhelin ym.

Arvioitu kelan laskurilla. 

Sähkölaskut sain itse maksettua lähettämällä ne sossuun. Ei ne rahana antaneet sähkölaskuun rahaa tilille.

Niin, nyt ei puhutakaan sossusta vaan Kelasta. Perustoimeentulotuki ei ole kuulunut sossulalle vuosikausiin.

Kela maksaa laskut kyllä asiakkaalle, paitsi jos on sössinyt niiden maksamisen esim. sähköt toistuvasti katki. Silloin voidaan maksaa tahdonvastaisestikin suoraan.

Vierailija
51/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää leikkauksia ja rankalla kädellä. 

Vierailija
52/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää leikkauksia ja rankalla kädellä. 

Miksu? Perustele. Ota  vaikka faktana, että summa on tui 300 e/kk.

Vierailija
53/53 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle jää 125 euroa enkä asu hesassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme