Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimistopakko on merkki laiskasta johtamisesta

Vierailija
03.02.2026 |

Työn tekemisen paikka ei määrittele sitä, kuka on tehokas työntekijä.

Toimistolla on paljon tehotonta työaikaa. Keskustelusta on unohtunut järki. 

Edes hybridi ei aina ole järkevin malli.

https://www.verkkouutiset.fi/a/yritysjohtaja-tyrmaa-toimistopakon-merkk…

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Ei vaan vastuuta poista siitä huolimatta. Tekeekö paikallisia sopimuksia miten hommat hoidetaan vai mitenköhän on.  Työntekijä tekee omat työnsä ja esimies omansa. Kukin taitojensa mukaan.

Vierailija
22/25 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko Lasse Lehtinen on selvinnyt krapulastaan? Koska tulee takaisin Kelan ylivääpeliksi vai pidetäänkö loppuvuosi vielä ryyppylomaa?

En lähtisi noin jyrkästi tuomitsemaan. Esimerkiksi Järvenpään sairaalassa oikeasuhtainen ja välttämätön katkaisuhoito voi vaatia useita kuukausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki etätyötä tehneet tietävä, että etäpäivä on tehokkaampi.

Tämä! Toisekseen suurimman osan työt on sellaisia, että näkyisi parissa päivässä, jos et tee mitään. Itse olen it-alalla. Jos minä en tekisi töitäni koko tuotantoketju jumittaisi ja laiskottelu selviäisi saman tien. Etätöissä on myös paljon helpompi keskittyä, kun ei ole häiriötekijöitä, pöytä ja muut työvälineet on juuri itselle säädettyjä ja esim. valaistus ja huoneen lämpötila on itse päätettävissä. Lähitöissä ergonomia on huonompi, koska avokonttorin paikat jaetaan nopeat syövät hitaat-periaatteella ja siellä on AINA sellainen valaistus, että saan migreenin. Lisäksi siellä on kylmä. Periaatteessa pieniä juttuja, mutta kasaantuessaan häiriseviä. Sitten kun siihen lisätään, että joku kälättää kuitenkin koko ajan, niin kunnon keskittyminen menee jo mahdottomaksi. 

Vierailija
24/25 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistopakko ei siis vie asioita eteenpäin, vaan taaksepäin. Toimistolle tulemisen pitää tuoda työntekijälle lisäarvoa, jotta se on järkevää.

Etätyön tulee luoda työnantajalle lisäarvoa, jotta se on järkevää. 

Samalla logiikalla myös lähityön pitää. Ja olisi kiva tietää mitä lisäarvoa se tuo työnantajalle, jos tehdään samat työt hitaammassa tahdissa, mutta ollaan kaikki samassa rakennuksessa. 

Vierailija
25/25 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain pomoilla on ehkä kynnys valvoa etätyöntekoa siten että mitataan kovasti tuloksia ja soitellaan ja chattaillaan Teamssissä. Osalla taas ei ole minkäänlaista estettä ja tuntuu ettei ole muuta työtäkään kuin viestitellä jatkuvasti.

Minun kohdallani kukaan ei todellakaan huomaisi mitään jos en tekisi mitään pariin päivään tai jopa pariin viikkoon. On töitä joille ei ole mittaria kuinka nopeasti pitäisi olla valmista koska kukaan ei ole koskaan tehnyt vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi