Onko Stratocaster hyvä kitara?
Teini haluaisi sähkökitaran. Onko tuo otsikon kitara hyvä soitin? Kaupan myyjän mielestä varmaan kaikki on parhaita ja netin soittajapalstajuttuja en ymmärrä.
Kommentit (12)
(Fender) Stratocasterin kopio varmaankin? Niitähän on edullisesti myynnissä siellä täällä. Ihan ok ekaksi kitaraksi. Ei välttämättä kovin hyvä metalli tai hevimusiikin soittelemiseen, vaan enempi perinteisempi kevyempi rock tai blues sopii tälle paremmin mikrofoneista ja soundista johtuen.
Strato on hyvä (kuulemma). Itse olen enemmänkin kirkkourkurimiehiä, massit (ja sormet) ei vaan toistaiseksi ole riittäneet.
Sehän riippuu ihan että millaista musiikkia aiot soittaa, että millainen kitara siihen parhaiten soveltuu.
Custom Stratocaster on kyllä varmaan laadukas, jos se sopii musiikkityyliin. Halvemmalla valmistetut ovat sitten laadultaan vaihtelevia.
Stratotanker olisi vähän miehekkäämpi vehje pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Jimi Hendrix soitti Stratocasterilla, niin onhan se hyvä. Itse kuitenkin suosittelisin aloittelijalle nailon-kielistä akustista, sormet kestää paremmin ja oppii soittotekniikan ensin. Sitten kun osaa soittaa, niin saa sähkökitaran.
Kun niillä metallikielisillä soittelee aikansa sormet verille niin pian ei enää valita ihan pikkujutuista ja kyllä se metallikielinen akustinenkin saundiltaan on ylivertainen.
Kyselen, kun en oikein tiedä. Kai tuo teini jotain tietoa itsekin hakee.
Kopiot? Aito siis on Fender, sen tiedän. Muista valmistajista en juuri tiedä ja nimetkään eivät sano mitään. Lapsi on vaan puhunut Stratocasterista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jimi Hendrix soitti Stratocasterilla, niin onhan se hyvä. Itse kuitenkin suosittelisin aloittelijalle nailon-kielistä akustista, sormet kestää paremmin ja oppii soittotekniikan ensin. Sitten kun osaa soittaa, niin saa sähkökitaran.
Kun niillä metallikielisillä soittelee aikansa sormet verille niin pian ei enää valita ihan pikkujutuista ja kyllä se metallikielinen akustinenkin saundiltaan on ylivertainen.
Lyhytsormiselle nylonkielinen voi olla hankala koska kaula on leveämpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyselen, kun en oikein tiedä. Kai tuo teini jotain tietoa itsekin hakee.
Kopiot? Aito siis on Fender, sen tiedän. Muista valmistajista en juuri tiedä ja nimetkään eivät sano mitään. Lapsi on vaan puhunut Stratocasterista.
Kopioita tekee useampi merkki. Stratocaster on malli. Jos lapsi haluaa stratocasterin, niin sittenhän se kantsii ostaa 😎
Ei kunnolla säädetty sähkökitara ole raskas soittaa. Ja sähkistä pystyy säätämään. Jos ymmärtämättömyyttään ostaa akustisen jossa on kielet korkealla, niin se pitää sitten säädättää kitarapajalla.
Mitä Stratocasteriin tulee, niin alkuperäinen Fender on kyllä hyvä, mutta onko se hintansa arvoinen, on sitten toinen juttu. Squier on Fenderin halpamerkki, ja sen Affinity-sarjan Stratot ovat ihan asiallisia. Kaikkein halvinta Bullet-sarjaa en suosittele, siinä on huonot mikrofonit.
Olisi hyvä olla myös tietoisuus kaulatyypistä, o, vai u? Olen omistanut edellisen tyypin Straton, eikä se välttämättä ollut ideaali! On sanottava että soundi on Straton parhaita puolia, mutta jos kyseessä on aloittelija, suosittelisin akustista kitaraa aluksi!
Mikä on budjetti? Oikeastaan ensimmäiset oikeasti soittokelpoiset alkaa +300€. Käytettyinä saa korean Tokai kopiotaja Squierin classic vibe sarjaa. Riittää aloittelijalle mainiosti ja muistuttavat jo soittimia. Satasen vanerikopiolla ei saa kuin pahan mielen.
800€+ budjetissa saa jo Japanissa tehtyjä ja laatullisesti hyviä lähes poikkeuksetta. Mexicon fenkut samassa hintaluokassa, mutta jäävät laadussa japseihin, paitsi fender uskovaisten mielestä. Jenkkipelit vielä kalliimpia.