Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle tuli postia yhden aikaan yöllä.

Vierailija
03.02.2026 |

Mikäs aika se on postia jakaa. Kaksi kirjettä tuli. Toinen kirje oli vuokranantajalta, se haluaa palauttaa vuokra ennakkoa jota olen maksanut 1610 euroa liikaa. Olen pahan päivän varalle maksanut aina vuokraa liikaa jos vaikka kelatuet alkaa tökkimään eikä niitä tule. 1610 euroa on noin 12 kuukauden vuokra jos ei oteta asumistukea mukaan. Pyysi kirjeessä lähettämään tilinumeron mutta en tiedä lähetänkö, koska joskus se paha päivä tulee ja silloin sitä ennakkoa tarvitaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölaitoksen ilmoitukset tuli puhelimeen neljältä yöllä ja heräsin. 

Laita puhelin äänettömälle yöksi, ei tarvii herätä.

No mun puhelin on käytännössä aina kiinni eli se oli vahingossa päällä. Minä olen virallisesti puhelimeton ihminen. Puhelin on vaan kello. 

Vierailija
22/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Hesarin tilaamisen kun rupesin ehtimään kapakasta kotiin ennen lehteä.

Minä lopetin Hesarin jo 15 vuotta sitten kun alkoi muuttumaan vihervassareiden kannatuslehdeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Hesarin tilaamisen kun rupesin ehtimään kapakasta kotiin ennen lehteä.

Minä lopetin Hesarin jo 15 vuotta sitten kun alkoi muuttumaan vihervassareiden kannatuslehdeksi

Hesari on Kokoomuslainen ja melko persu. Tosi kaukana vihreästä, vasemmistosta ja keskustasta. On silti hauskaa lukea oikeistopropagandaa ja keskiluokan typeryydestä kertovia juttuja. 

Vierailija
24/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että on varaa teettää yötöinä jakelua, ilmeisesti halpatyövoimalla (ulko maa laisilla) teetetään eikä makseta yölisää?

Ja kyllä sekin on ongelma, että herää keskellä yötä kovaääniseen ramppaamiseen rappukäytävässä ja postin kolahdukseen ja aamulla pitäisi ajoissa herätä. Monesti myös huutavat puhelimeensa samalla (eikä ole suomea se puhe). Aika paljon erilaisista uniongelmista kärsiviä nykyään, varmaan heräilyt yöllä ei ainakaan auta siihen.

Tämmöinen valtion laitos meillä sitten on posti. Koko maa mennyt päin seinää jo niin pitkään eikä loppua näy, pahenee vaan. Milloin vaihdetaan poliisitkin halpatyöläisiksi?

Vierailija
25/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kirjepostia jakaa nykyään muutkin jakeluyhtiöt kuin Posti. Osa postista tulee sanomalehtien varhaisjakelun yhteydessä.

Meille kolahti kirjepostia luukusta sisään öisin tämän tästä, kun vielä kerrostalossa asuimme. Muun muassa vakuutusmaksut ja sähkölaskut tulivat monta vuotta öisin joskus neljän ja viiden välillä Turun Sanomien jakajan mukana, vaikka meille ei lehteä tullutkaan. 

Nyt asutaan rivitalossa, mutta joka päivä täytyy postilaatikolla käydä, sillä edelleen monet laskut tuodaan sinne öiseen aikaan. 

Vierailija
26/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä postia voi tulla öisin nykyään. Itselleni tulee sanomalehti aamuyöllä ja joskus sen lisäksi jotain kirjeitä, viimeksi kai verotodistus. 

16-17 eri firmaa niitä yhteen aikaan oli jakamassa.

Posti jakaa meillä sanomalehdet aamuyöllä. Mukana voi tulla tosiaan kirjeitäkin. Aikakauslehden jota tilaan jakaa uudehko jakeluyhtiö.  

Vierailija
27/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokranantaja palauta liikaa maksettua vaan pistää sen seuraavan kuun vuokraan. Yks sukulainen maksoi liikaa, kun oli nuori eikä tajunnut että asumistuki menee suoraan vuokranantajalle, maksoi kuitenkin koko vuokran aina ja äiti ja isä sitten avusti ruoassa. Lopulta vuokranantaja soitti ja kielsi maksamasta vuokria noin puoleen vuoteen, kun on niin paljon etukäteen maksanut 

Vierailija
28/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhtitaloissa posti tuli muualle. Kerrostalossa joku voi ropeltaa ihmisten luukkua aamulla, yöllä tai iltapäivällä. Kerrostalot levottomia, paitsi näin kylmällä oudon hiljaista.

Vierailija
29/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on nykyään ihan paska laitos.  Mukakotiinkuljettaa.   Odotin yhtäkin kotiinkuljetusta sovitulla aikavälillä koko ajan kotona puhelimen vieressä mut ei mitään kuulunut.

Seurantaam oli ilmestynyt että este toimitukselle eikä tavoitettu puhelimella yrittämisestä huolimatta.

Vähän tuntuu ettei ne edes yritäkään toimittaa vaikka myyvät ja rahastavat kotiinkuljetuksilla.

Vierailija
30/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan nyt on täyttä typeryyttä maksaa liikaa..

No eihän ole vaan se on varautumista pahan päivän varalle.

Vierailija
31/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja ei ole sinun ilmainen säästötilisi. Sen pakko verotuksen, yms takia palauttaa rahat. 

No joo mutta ennen käynyt niin mutta nyt tuli muutos etten voi säästellä vuokranantajan tilillä rahaa. Otin raha toiselle tilille ja nostin neja säästän sitten kotona.

Vierailija
32/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vuokranantaja palauta liikaa maksettua vaan pistää sen seuraavan kuun vuokraan. Yks sukulainen maksoi liikaa, kun oli nuori eikä tajunnut että asumistuki menee suoraan vuokranantajalle, maksoi kuitenkin koko vuokran aina ja äiti ja isä sitten avusti ruoassa. Lopulta vuokranantaja soitti ja kielsi maksamasta vuokria noin puoleen vuoteen, kun on niin paljon etukäteen maksanut 

Kyllä ne palauttaa koska kirjeessä luki että minun pitää lähettää tilinumero.  Käytäntö muuttui kyllä olen pitkään maksanut liikaa vuokraa mutta nyt ei enää sovi.

T; ap

Vierailija
33/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kolahti pikkupaketti postiluukusta klo 6 aamulla, ihmettelin vähän. No ilmeisesti normaalia postille nykyään, mutta ei ole aina ollut. Vielä joitain vuosia sitten posti tuli yleensä aamupäivisin, joskus iltapäivällä, mutta ei ikinä aamuisin, iltaisin tai öisin.

Vierailija
34/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks kärpästä lätkässä. Postia on tullut pitkään sanomalehden jakajilta. Niissä on jakajan tunnus. Ne on ilkeä palauttaa, jos väärään jaetaan. Pitää pyytää jakelijalta palautuskuori. Helpoin ois pistää postin keltaiseen laatikkoon merkillä väärä osoite. Mut no noin olen tehnytkin. Ala mitään kuoria tilaamaan. Hakekoon jakaja itse postilta ne.

Vuokran antajan kanssa kannattaa sopia. Jos noin isoa ennakkoa pitää. Itsellä on aina vain yks kk sisällä. Paitsi viimeisen palkkakauden maksan sisään kaksi. Kun ne työttömyystuet ei aina ajallaan tule. Onneksi välillä saa tehdä töitä.

Vierailija
35/35 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan nyt on täyttä typeryyttä maksaa liikaa..

No eihän ole vaan se on varautumista pahan päivän varalle.

Mikä hiton pankki se vuokranantaja on? Silläkin voi olla omat juttunsa ettei voi olla liikaa rahoja näkyvissä. Ja tämä neropatti nyt ei voi ottaa rahoja takaisin ettei tuet mene. Säästäs sitten vaikka tyynyn alle.