Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites sen hiivan hoito olikaan raskausaikana?

Vierailija
19.05.2008 |

Mulla ei ole koskaan ollut hiivaa, joten en tiedä miltä se tuntuu tai mitkä sen oireet ovat. Koko raskausajan on ollut erittäin runsasta valkovuotoa.

Nyt tuntuu, että parin päivän aikana on alkanut alapää hieman kutisemaan, ei sisältä, vaan lähinnä häpyhuulten ja välilihan kohdalta. Valkovuoto on melko valkoista ja erittäin juoksevaa, ei ole kokkareita seassa, ei haise pahalle.

Mietin, että onko tämä nyt hiivaa vai johtuukohan tämä vain siitä, että alapää on turvoksissa ja hautuu sen vuoksi enemmän. Joudun käyttämään päivällä koko ajan pikkuhousunsuojaa (tosin käytän yleensäkin). Yöllä olen ilman alushousuja.

Olen syönyt koko raskausajan maitohappobakteereja päivittäin.

Laskettuun aikaan on kaksi viikko aikaa. Pitäisikö tässä mennä lääkärille, ostaa hiivalääkettä vai odottaa synnytykseen asti? Kutina ei ole mitenkään kovaa, eikä ihan koko aikaa kutise. Tuntuu, että ulkosynnyttimet ovat koko ajan kosteina kun valkovuotoa tulee koko ajan. Sekin voi aiheuttaa kutinaa.

En kyllä silti muista, että esikoista odottaessa valkovuoto olisi ollut ihan näin runsasta. SItä hulahtelee ihan koko ajan housuun.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo valkovuoto kuulostaa ihan normaalilta, mulla samanlaista (nyt rv 34) eikä hiivasta tietoakaan.

Vierailija
2/2 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutitti niin, että kyllä tunnisti hiivaksi. Sain siihen ovestinpuikkoja (makasin vielä silloin KYSissä, joten oli lääkärin määräys) ja sillä rauhoittui parissa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi