Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotukihakemuksia hylätään erityisesti yli 65 vuotiailta

Vierailija
02.02.2026 |

Miksi hyvätuloiset eläkeläiset yrittää saada harkinnan varaista toimeentulotukea extramenoihin? Mitä ovat vailla, huonekaluja, harrastusmaksuja, kodin koneita? https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/erityisesti-yli-65-vuotiaiden-toime…

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat eläkkeen ja asumistuen. Jos tulee yllättäviä menoja niin ne pitäisi maksaa noista rahoista. Suurin ongelma on sairaalamaksut. Iäkkäänä niitä ei edes pysty maksamaan. 

En minä ainakaan saa asumistukea. Ihan itse maksan vuokrani.

Vierailija
62/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on omistuasuntoja ja sijoituksia, jotka vaikuttavat toimeentulotukeen ja eläkeläisen asumistukeen. Jos heillä on vuokratuloa tai muuta pääomatuloa eläketulon lisäksi, se vaikuttaa myös hoivamaksuun jota määrättäessä kaikki tulo vaikuttaa.

Haluaisin tietää kuinka paljon Suomessa on oikeasti rikkaita työeläkeläisiä, joilla on isot tulot, iso velaton asunto ja muuta omaisuutta sekä rahavaroja. Kesämökin, vuokralle pannun asunnon, hienon veneen tms voi tarvittaessa myydä, jos varakkaan tilanne vaikeutuu.  Kuinka paljon on niitä työeläkkeen saajia, joilla on oma asunto tai kohtuuhintainen vuokra-asunto ja varaa ostaa haluamaansa ruokaa ja vaatteita sekä käydä joskus matkoilla? Ja kuinka paljon on niitä työeläkkeellä olevia, joiden elämä on kohtuuttoman niukkaa, kun ottaa huomioon, että nämä ihmiset kuitenkin kävivät työssä monta vuotta ja elivät

Tilastoja en tiedä, mutta minun kuplassani ainakin 90% eläkeläisistä on juuri kuvailemiasi erittäin hyvätuloisia. Omatkin vanhempani saavat kumpikin saman verran eläkettä kuin minä palkkaa. Sitten vielä säästäväinen elämänasenne niin kyllä, rahaa on.

akateemisia kaikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavat eläkkeen ja asumistuen. Jos tulee yllättäviä menoja niin ne pitäisi maksaa noista rahoista. Suurin ongelma on sairaalamaksut. Iäkkäänä niitä ei edes pysty maksamaan. 

Sitten olet rikas. Vai oletko edes hakenut?

Vierailija
64/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työeläke netto n. 900 - 1200e on iso?

Eikös tuohon saa päälle kansaneläkettä? Minä ainakin saan tolla välillä olevaan määräaikaiseen työkyvyttömyyseläkkeeseeni pari sataa kansaneläkettä päälle Kelalta ja sitten asumistuki.

Vierailija
65/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen eläkkeen päälle töitä. Se oli ennen harrastus, nyt pakko.  Kolme eläkeläisystävääni tekee myös. Yksi haluaisi, mutta hänellä on alkavaa dementiaa, niin ei oikein pysty.  Eli minun ystäväpiirin eläkeläiset tekevät lisätöitä pärjätäkseen. Ja jokainen meistä pelkää aikaa, kun ei enää pysty töihin.  Olen laskenut, että jos en tekisi töitä, saisin tukia. Ja kukaan nuori ei hyödy minun osa-aikaisesta työpaikasta. 

Vierailija
66/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olet rikas. Vai oletko edes hakenut?

Ohis mutta moni pienituloinen työssäkäyvä joutuu itse maksamaan vuokransa eli ei tarvitse olla rikas tai hyvätuloinen,kela laskee mielivaltaisesti yksinasuvan kulut ja keksii päästänsä niinkuin kerran kun väliaikaisesti mun tulot tippui 1200 eurosta 900 euroon että se on tosi paljon (vuokra vesi,sähkö, peruslaskut) yksinasuvalle ja jää myös kivasti käyttörahaa!!:D joo 100-120 e kuukaudeksi,hyvä  kela!!!

Vierailija
67/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta moni pienituloinen työssäkäyvä joutuu itse maksamaan vuokransa eli ei tarvitse olla rikas tai hyvätuloinen,kela laskee mielivaltaisesti yksinasuvan kulut ja keksii päästänsä niinkuin kerran kun väliaikaisesti mun tulot tippui 1200 eurosta 900 euroon että se on tosi paljon (vuokra vesi,sähkö, peruslaskut) yksinasuvalle ja jää myös kivasti käyttörahaa!!:D joo 100-120 e kuukaudeksi,hyvä  kela!!!

--Tässä on kyse eläkeläisistä.

Vierailija
68/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole palstamamman kateudella rajoja. Nyt kadehditaan köyhiä vanhuksia. Mitä seuraavaksi? Vammaisia lapsia?

Hallitus myhäilee tyytyväisenä, kun kansa riitelee keskenään. Jossain muussa maassa olisi jo valtavat mielenosoitukset pääkaupungissa.

Vierailija
69/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaiset käppänät ja horiskot mitään tartte !  Ei ne mitään enää tuotakaan.

Suami nousuun !

Ne on joskus tuottaneet, sinä et koskaan.

Vierailija
70/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä paljon mätää. 40 vuotta työssä ollut eläkeläinen saa 1000-1200€ eläkettä, eikä saa toimeentulotukea. Sitten nämä sosiaalipummit saavat kaikki mahdolliset tuet. Toimeentuloasiakas saa reseptilääkkeisiin maksusitoumuksen, hammaslääkärikuluja korvataan, saa apua esim. pesukoneenostoon, vuokra maksetaan tiettyyn summaan asti ja muissakin laskuissa jeesitään. Silti mikään ei riitä. Täällä räävitään päätä, kun joku tarvitsee apua vaikka silmälasienostoon tai lääkemenoihin.  Suomessa työnteko ei kannata. Tälläkin palstalla ihmiset kehuvat kuinka jäävät pois töistä, eläähän sillä toimeentulotuella, kun kaikki korvataan. Jää vielä paljon rahaa viinaan ja tupakkaan. Toimeentulotuki pitäisi ehdottomasti olla vastikkeellinen nuorille terveille ihmisille. 

Vierailija
71/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä paljon mätää. 40 vuotta työssä ollut eläkeläinen saa 1000-1200€ eläkettä, eikä saa toimeentulotukea. Sitten nämä sosiaalipummit saavat kaikki mahdolliset tuet. Toimeentuloasiakas saa reseptilääkkeisiin maksusitoumuksen, hammaslääkärikuluja korvataan, saa apua esim. pesukoneenostoon, vuokra maksetaan tiettyyn summaan asti ja muissakin laskuissa jeesitään. Silti mikään ei riitä. Täällä räävitään päätä, kun joku tarvitsee apua vaikka silmälasienostoon tai lääkemenoihin.  Suomessa työnteko ei kannata. Tälläkin palstalla ihmiset kehuvat kuinka jäävät pois töistä, eläähän sillä toimeentulotuella, kun kaikki korvataan. Jää vielä paljon rahaa viinaan ja tupakkaan. Toimeentulotuki pitäisi ehdottomasti olla vastikkeellinen nuorille terveille ihmisille. 

Eläkeläinen saisi ihan samalla tavalla toimeentulotukea kuin "sosiaalipummi" mikäli eläkeläinen saisi eläkettä yhtä vähän kuin "sosiaalipummi" työttömyyspäivärahaa. En käsitä miten tämä on joillekin niin vaikea asia hahmottaa. Ihan sama laskutoimitus on käytössä kaikilla ihmisryhmillä.

Vierailija
72/72 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaiset käppänät ja horiskot mitään tartte !  Ei ne mitään enää tuotakaan.

Suami nousuun !

Mitä sinä tuotat? Pelkkää pas.kaa ! Olet loinen, jota me työssäkäyvät ja eläkeläiset elätämme.  Kuvottava rotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän