Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon etukäteen on sopivaa mennä taloyhtiön saunavuorolle?

Vierailija
02.02.2026 |

Oon tottunut olemaan aina hyvissä ajoin kaikkialla paikalla. 10 min? 5 min?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen aina 45 minuuttia aikaisemmin,koska naapurin Sirpa on niin ihana.

22/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään tuolle "ei kai haittaa jos olen pari minuuttia väärään aikaan...." niin kohta pian mitkään aikataulut ja sopimukset ei pidä kutiaan, kun ei kai haittaa- miehet ei ole edes oikeana päivänä enää liikkeellä.

Myöhässä ei toki voi olla esim. lääkärikäynniltä, mutta oikeastiko noudatatte saunassa jotain minuuttiaikataulua?

Ap

Oikeasti noudatamme minuuttiaikataulua ja oletamme että se meitä edeltäväkin on lähtenyt ajallaan pois. Tämä varsinkin niissä saunoissa, joissa löylyvuoro on vain puolen tunnin pituinen.

Näin se menee aikuisten maailmassa. Toki tästäkin voi yrittää provoilla.

M60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylensä niissä on yksi sauna, mutta kaksi pesu- ja pukuhuonetta. Voit siis mennä hyvissä ajoin, muttet pääse kuitenkaan saunaan. Kyllä minä mielummin kotonani odottelisin.

Se toinenkin pukuhuone on varattu toisen käyttöön vaikkei siellä enää ketään olisikaan.. se on toisen vuorolle menoa mennä siihen klo xx asti varattuun puku/pesutilaan ennen oman vuoron alkua.

Jos vaikka muistaa että se shampoo jäi, ehdin vielä hakea ennen seuraavaa niin siellä onkin vieras mies kikusillaan.

No ei ole varattu kumpikin pukuhuone saunojan käyttöön. Siksihän niitä on usein kaksi, että voit rauhassa pukeutua ja vilvoitella, vaikka toisen vuoro alkaisi toisella puolella.

Onhan se varattu kun vuorolistalla lukee kyseisen pukuhuoneen olevan varattu asunto numero 8. Kello xx asti.   Kyllä hän joka menee sinne menee toisen vuorolle.   Vaikka joku ei vuoroaan käyttäisi hän silti maksaa siitä.

Vierailija
24/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylensä niissä on yksi sauna, mutta kaksi pesu- ja pukuhuonetta. Voit siis mennä hyvissä ajoin, muttet pääse kuitenkaan saunaan. Kyllä minä mielummin kotonani odottelisin.

Se toinenkin pukuhuone on varattu toisen käyttöön vaikkei siellä enää ketään olisikaan.. se on toisen vuorolle menoa mennä siihen klo xx asti varattuun puku/pesutilaan ennen oman vuoron alkua.

Jos vaikka muistaa että se shampoo jäi, ehdin vielä hakea ennen seuraavaa niin siellä onkin vieras mies kikusillaan.

No ei ole varattu kumpikin pukuhuone saunojan käyttöön. Siksihän niitä on usein kaksi, että voit rauhassa pukeutua ja vilvoitella, vaikka toisen vuoro alkaisi toisella puolella.

Täällä ainakin on käytännössä koko ajan molemmat pukkarit varattuja ja lukittuja myös. Ja tuolla kahden pukuhuoneen systeemillä pesutilat ja sauna pyörii täydellä kapasiteetilla, eihän siiinä muuten olisi mitään järkeä.

Saunojan 1 vuoro alkaa klo 17 ja hän menee silloin pukuhuoneen 1 kautta saunaan, sauna on hänen käytössään klo 17.30 saakka, jonka jälkeen hän siirtyy peseytymään ja poistuu pukuhuoneesta klo 18.00 mennessä.

Saunojan 2 vuoro alkaa klo 17.30 ja hän menee silloin pukuhuoneen 2 kautta saunaan, sauna on hänen käytössään klo 18.00 saakka, jonka jälkeen hän siirtyy peseytymään ja poistuu pukuhuoneesta klo 18.30 mennessä.

Vierailija
25/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne ainakin meillä isossa talossa on saunapäivinä ihan täyteen buukattu.  Ei siellä ole mitään vapaita pukuhuoneita.   

Vierailija
26/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea aika mennä on tasan silloin, kun maksamasi vuoro alkaa. Ei yhtään ennen toisia häiritsemään. 

Näin on. Ja turhaan siellä oven takana seisoskella.

Vierailija
27/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edeltävä vuoro on vapaa, voin mennä vähän etuajassa.

Mulla on illan eka vuoro, mutta en mene etuajassa, koska se olisi epäreilua.

Vierailija
28/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meen yleensä vähä myöhäs 

miksi sulla on tollanen kuva?

Koska oon Huvipuistohullu 🤩 ni on paljon rannekkeita 😃 vai mikä tuos häirittee? 

Se kun esität jotain suv akkia.

Vierailija
29/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet silloin kun vuorosi alkaa. Et aiemmin.

Vi tuttaa aina kesäpaikan vuokrattavassa rantasaunassa ne, jotka tulevat kylpytakit päällä seisoskelemaan ovelle viisi minuuttia ennen kuin oma vuoroni loppuu.

Siksipä ihmisillä on yleensä omat saunat ja mökit.

Vierailija
30/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vuoro alkaa.

Vierailija
31/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lyhyt sauna-aika jos se on vain 30 min. Kuinka monena päivänä sauna lämpiää?

32/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meen yleensä vähä myöhäs 

miksi sulla on tollanen kuva?

Koska oon Huvipuistohullu 🤩 ni on paljon rannekkeita 😃 vai mikä tuos häirittee? 

Se kun esität jotain suv akkia.

Täh? Mitennii? 

Vierailija
33/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa lyhyt sauna-aika jos se on vain 30 min. Kuinka monena päivänä sauna lämpiää?

Onko se lyhyt aika? 30 min saunassa ja toiset 30 min pesu- ja pukutiloissa.

Vierailija
34/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet silloin kun vuorosi alkaa. Et aiemmin.

Vi tuttaa aina kesäpaikan vuokrattavassa rantasaunassa ne, jotka tulevat kylpytakit päällä seisoskelemaan ovelle viisi minuuttia ennen kuin oma vuoroni loppuu.

Siksipä ihmisillä on yleensä omat saunat ja mökit.

En osta siksi riippakivekseni omaa mökkiä ja saunaa, että osalla ihmisistä on vaikeuksia katsoa kelloa.

Vierailija
35/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naamioituu/tekeytyy huoltomieheksi, joka tarkastaa ja säätää kiuasta, niin voi aika huoletta saunoa siellä muiden vuoroilla.

Vierailija
36/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se lyhyt aika? 30 min saunassa ja toiset 30 min pesu- ja pukutiloissa.

On se mun mielestäni aika lyhyt aika, mieluummin 60 min sekä sauna että pesuhuone käytössä niin ehtii vilvoitellakin välillä, ja suihkussahan voi käydä vaikka sitten omassa asunnossa. 

Vierailija
37/37 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen onnellinen asuessani omakotitalossa. Ei ole kukaan vähä-älyinen odottamassa pukuhuoneessa kun ei osaa kellosta katsoa milloin on oma saunavuoro. Lukothan noissa pitäisi olla. Tai jollei ole niin isännöitsijälle ilmoitus, että saunavuoroja ei noudateta joten pitää hankkia lukot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän