Onko tämä Acer läppäri ihan ok opintoihin?
Mulla on entuudestaan n.7 vuotta vanha Mac ja sen kanssa nyt ongelma, kun en saa Teamsia siihen. Aiemmin sen sain edellisten opintojen aikaan, poistin sen kun valmistuin alle vuosi sitten ja nyt koitin ladata uudestaan niin ei onnistu. Voi olla kone liian vanha.
Haluaisin uuden Macin, mutta nyt ei ole varaa laittaa n. tonnia läppäriin. Siksi mietin tätä Acerin konetta opintojen ajaksi pariksi vuodeksi. En ole mikään expertti näiden koneiden kanssa niin en niin näistä tiedä. Opinnot ei vaadi mitään ihmeeellisrä läppäriä. Kyse verkko-opinnoista joten Teams on pakko toimia. Selaimen kautta ei näytä kaikkia toimintoja.
https://elisa.fi/kauppa/tuote/acer-chromebook-cboa314-1h-c3qw?deviceVar…
Kommentit (45)
Miten olet ajatellut että sinua voisi neuvoa kun et kerro mitä alaa aiot opiskella? IT-alalla vaatimukset voi hyvinkin olla vähän erilaiset kun jollain humanistilla.
Vierailija kirjoitti: Miten olet ajatellut että sinua voisi neuvoa kun et kerro mitä alaa aiot opiskella? IT-alalla vaatimukset voi hyvinkin olla vähän erilaiset kun jollain humanistilla.
Alalla ei ole merkitystä. Mä kirjoitin jo aloitukseen erittäin selkeästi, että opinnot ei vaadi mitään ihmeellistä läppäriä. Siitä luulisi tajuavan, että ei ole kyse it-alasta. Hyvänen aika sentään taas.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miten olet ajatellut että sinua voisi neuvoa kun et kerro mitä alaa aiot opiskella? IT-alalla vaatimukset voi hyvinkin olla vähän erilaiset kun jollain humanistilla.
Alalla ei ole merkitystä. Mä kirjoitin jo aloitukseen erittäin selkeästi, että opinnot ei vaadi mitään ihmeellistä läppäriä. Siitä luulisi tajuavan, että ei ole kyse it-alasta. Hyvänen aika sentään taas.
Ap
Edelleen, yritä hommata sellainen yhdistelmätabletti tai keksi keino saada Teams toimimaan.
Väärin. Humanisti tarvitsee paikkatieto-ohjelman, joka ei toimi teknisesti vaatimattomimmissa läppäreissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Edelleen, yritä hommata sellainen yhdistelmätabletti tai keksi keino saada Teams toimimaan.
En hommaa. Sillä selvä. Mitähän helkutin keinoja on muka jos läppäri on liian vanha?!! Kirjoitin aloitukseen, että en ole mikään expertti tällaisissa.
On se helkutin kumma kun kysyn mielipidettä tuosta tietystä läppäristä, niin inkutetaan kaikkea muuta. Mä en tarvitse mitään vatun yhdistelmätablettia!!!!
Ap
No mopohan tuo on, vaikka ei ole hinnalla pilattu. Muistia pitää olla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on aivan liian pieni kiintolevy 64 Gt. En ostaisi mitään alle 512 Gt konetta. Jos opiskelet teknistä alaa, ohjelmoit tai teet graafiisia juttuja niin eri ohjelmistot vie paljon tilaa.
Sama ohjelmistojen tuotosten kanssa. Esim. Blender tuottaa helposti yli gigaisia tiedostoja.
Chromebook eli kaikki windows ohjelmat ei sitten toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on aivan liian pieni kiintolevy 64 Gt. En ostaisi mitään alle 512 Gt konetta. Jos opiskelet teknistä alaa, ohjelmoit tai teet graafiisia juttuja niin eri ohjelmistot vie paljon tilaa.
Sama ohjelmistojen tuotosten kanssa. Esim. Blender tuottaa helposti yli gigaisia tiedostoja.
Mä en tee mitään tuollaisia!
Ap
Osta win11 käyttöjärjestelmällä oleva kone, keskusmuistia vähintään 8GT, Tallennustilaa vähintään 128GB, mieluummin 256 GT tai enemmän,riippuu kuinka paljon videoita ja kuvia ym. tallennat koneelle. Minulla ollut Lenovo koneita , olleet hyviä, eikä kuumene. Win- koneeseen saat mikrosoft office ohjelman, jota usein tarvitaan opiskelussa.
Gigantis toi Acer 179€ mutta lelu se on työntekoon
Vierailija kirjoitti:
Osta win11 käyttöjärjestelmällä oleva kone, keskusmuistia vähintään 8GT, Tallennustilaa vähintään 128GB, mieluummin 256 GT tai enemmän,riippuu kuinka paljon videoita ja kuvia ym. tallennat koneelle. Minulla ollut Lenovo koneita , olleet hyviä, eikä kuumene. Win- koneeseen saat mikrosoft office ohjelman, jota usein tarvitaan opiskelussa.
Aloin googlettaa ja löysin Gigantista Lenovon koneen joka myös 199€, mutta siinä keskusmuisti vain 4, jos ymmärsin oikein. Pitää katsoa muualta, jos ei kerran chromebookilla toimi kaikki Windowsin jutut.
Ap
Tuo keskusmuisti 4gt on todella vähän, kone toimii hitaasti ja pikku pelitkään ei välttämättä toimi.
Vierailija kirjoitti:
Noitte chromebookkien idea taitaa olla se, että kaikki data ja sovellukset ovat pilvessä. Eli ei tarvita isoa muistia.
Itse kyllä ottaisin mieluummin Windows koneen vähintään 256 kiintolevyllä, mieluummin suuremmalla.
Lähtökohtaisesti ei kannata ikinä ostaa halvinta tarjouskonetta.
Kattele ap käytettyjä yrityskannettavia.
Tuo on kohtuullinen halpis 299 € ja outlet 236 €:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet-ja-toimistotarvikkeet/tieto…
Samalla hinnalla saat paremman kun ostat kunnostetun yritysläppärin joltain nörttifirmalta. Tuossa koneessa on todella vähän muistia ja heikko prosessori.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kohtuullinen halpis 299 € ja outlet 236 €:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet-ja-toimistotarvikkeet/tieto…
Tämä vois täyttää ap:n tarpeet. Muistitikut avuksi jos 128 ssd käy pieneksi.
Pilvisidonnaisuus tuossa chromebookissa ( Android käyttis) on seikka, jota ap:n on syytä miettiä. Kai se joillekin sopii. Itse kyllä vierastan.
Miten chromebook toimii offline käytössä? Pitääkö olla aina netti päällä?
Mitä?
Ap