Yhdistystoiminta ei enää kiinnosta nuoria
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011573964.html
Ehkä kannattaisi. Yksi tuttu 30v oli työttömänä aika pitkään mutta on mukana parissa yhdistyksessä ja sitä kautta sai suhteilla sen verran pitkän määräaikaisen työpaikan että ansiosidonnaispäivät taas täydet 400, parin kuukauden päästä sai samasta paikasta uuden pestin; sekin tosin määräaikainen mutta firmassa muutamia joilla virallinen eläkeikä on vuoden parin päästä ...
Kommentit (7)
Kuka tuollaisessa tuhnupierukerhossa muka haluaisi olla? Minuakaan ei kiinnosta tuollaiset seläntaputtelukerhot ja olen jo nelikymppinen.
Olen mukana eräässä yhdistyksessä ja on se mukavaa kun talkoisiinkin tulee porukkaa.
Minulla ei ole mitään "hyväveli"-suhteita, ei yhdistyksistä, ei intistä eikä opiskeluajoilta. Siitä huolimatta olen kivunnut palkkatuloissa mitattuna parhaab 3% joukkkoon.
Eikä minua edes kiinnosta "suhteilla" päästäkseni tämän parempiin tienesteihin, pidän mieluummin vapaa-aikani itselläni kuin että laittaisin sitä ilman korvausta muiden hyväksi, pl metsästysseuraan liittyvät riistanhoito/talkoovelvoitteet.
Joku kommentoi tuolla, että yhdistysten porukat ovat itse aiheuttaneet tuon suosimalla eliittiä. Sitten ihmetellään, kun nuoret eivät kiinnostu yhdistystoiminnasta.
Ei nuoria eikä useimpia vanhempiakaan. Minä en ole ikinä päässyt jyvälle yhdistystoiminnan viehätyksestä.
Työkkärin ja kelan tädit ei salli mitään muuta toimintaa, kuin aktiivisen työnhaun.
Parempaakin tekemistä.