Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdistystoiminta ei enää kiinnosta nuoria

Vierailija
01.02.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011573964.html

Ehkä kannattaisi. Yksi tuttu 30v oli työttömänä aika pitkään mutta on mukana parissa yhdistyksessä ja sitä kautta sai suhteilla sen verran pitkän määräaikaisen työpaikan että ansiosidonnaispäivät taas täydet 400, parin kuukauden päästä sai samasta paikasta uuden pestin; sekin tosin määräaikainen mutta firmassa muutamia joilla virallinen eläkeikä on vuoden parin päästä ...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaakin tekemistä.

Vierailija
2/7 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaisessa tuhnupierukerhossa muka haluaisi olla? Minuakaan ei kiinnosta tuollaiset seläntaputtelukerhot ja olen jo nelikymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana eräässä yhdistyksessä ja on se mukavaa kun talkoisiinkin tulee porukkaa.

Vierailija
4/7 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään "hyväveli"-suhteita, ei yhdistyksistä, ei intistä eikä opiskeluajoilta. Siitä huolimatta olen kivunnut palkkatuloissa mitattuna parhaab 3% joukkkoon.

Eikä minua edes kiinnosta "suhteilla" päästäkseni tämän parempiin tienesteihin, pidän mieluummin vapaa-aikani itselläni kuin että laittaisin sitä ilman korvausta muiden hyväksi, pl metsästysseuraan liittyvät riistanhoito/talkoovelvoitteet.

Vierailija
5/7 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi tuolla, että yhdistysten porukat ovat itse aiheuttaneet tuon suosimalla eliittiä. Sitten ihmetellään, kun nuoret eivät kiinnostu yhdistystoiminnasta. 

Vierailija
6/7 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoria eikä useimpia vanhempiakaan. Minä en ole ikinä päässyt jyvälle yhdistystoiminnan viehätyksestä.

Vierailija
7/7 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin ja kelan tädit ei salli mitään muuta toimintaa, kuin aktiivisen työnhaun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi