Yksin kaksiossa asuvat - millainen vaatesäilytys?
Suunnittelen muuttamista kerrostalokaksioon, noin 50m2. Koska talo on vanha, siellä ei tällä hetkellä ole mitään säilytystiloja eikä kalusteita (paitsi vintti ja kellarikomerot), ja jotain pitäisi hankkia - mutta mitä ja miten paljon? Määrättömästi tilaa ei ole, joten kaappien määrä vaikuttanee myös siihen, mitä muita kalusteita sinne mahtuu.
Eli te, jotka asutte tuollaisissa kaksioisssa, millaisia vaatekaappeja tai muita ratkaisuja teillä on ja montako niitä on? Missä pidätte kenkiä (asunnon eteinen on ahtaahko)? Uskaltaako kausivaatteita pitää noissa varastokopeissa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Eikö palstalla tosiaan kukaan asu kaksiossa?
Ei asu. Miten sä edes niin luulet.
Asun. Mutta suunnittelen muuttoa vähän isompaan kaksioon. Kausikengät on varastossa.
Mulla on koko makuuhuoneen seinän levyinen kaapisto joten ei omakohtaista kokemusta mutta hankkisin sinuna jotain lipastoja
Etköhän ihan itse keksi ja tiedä, mihin mahtuu kaappi tai laatikosto. Aika vaikea täällä on sanoa, miten säilyttää vaatteet, kun ei tiedä, millainen pohja ja mitä olet laittamassa.
Mutta vastaus kysymykseesi: säilytän vaatteet vaatekaapeissa ja laatikostoissa. Ole hyvä!
Asun 54 neliön kaksiossa. Kiintetät kaapistot eteisessä ja makuuhuoneessa. Kengät eteisen kaapin alaosassa. Varastoon en kyllä vaatteita veusi
Tässä alle 40 neliön asunnossa muutama vaatekaappi. Kyllä voisi melkein olla yksi lisää. Sehän riippuu paljonko vaatteita sinulla on. Itse välillä päivitän vaatekaappia, kyllä aina varaa heittää jotain poiskin.
Kattoon komeroita säilytykseen.
Osta vaikka ikeasta siirrettävä komerot. Torista
Osan kausivaatteista voi laittaa sängynaluslaatikoihin
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koko makuuhuoneen seinän levyinen kaapisto joten ei omakohtaista kokemusta mutta hankkisin sinuna jotain lipastoja
Sama täällä
Niin, ap yrittåå siis miettiä, että paljonko vaatekaappia tarvitaan ja paljonko sitä mahtuu. Siksi pyydän ihmisten erilaisia omia kokemuksia. Mulla ei ole vielä mitään (paitsi omakotitalollinen vaatteita, mutta ymmärrän, että ne ei kaikki voi tulla mukaan).
Asunnon pohja on sellainen, että sekä makuuhuoneessa että olohuoneessa on kaksi pitkää seinää, mutta makkarissa vain toiselle mahtuu kaappeja.
Mulla on pieni vaatehuone, joka riittää mun vaatteille. Jos asuisin jonkun muun kanssa ja tarvitsisi enemmän kaappitilaa, luultavasti asennuttaisin makuuhuoneeseen jotkut kiinteät vaatekaapit. Kengille on penkki, jossa on kenkäteline yhdessä. Häkkivarastossa olen säilyttänyt vain hyvin harvoin tarvittavia vaatteita pukupussissa esim. iltapukua (jonka kyllä myin pois sittemmin), muuten vaatteet mahtuu vaatehuoneeseen. Joskus häkkivarastoihin valitettavasti murtaudutaan, joten mitään arvokasta en siellä säilytä. Tekstiilit kannattaa pitää tiiviissä laatikoissa ettei tartu hajut, ötökät tai pölyt.
Kaksiossa 2 hyllyllistä kaappia ja 2 kaappia, joissa on tanko henkareita varten. Lisäksi matalat yläkaapit näiden yläpuolella. Vaatteet ei mitenkään mahdu, pakko viedä varastoon osa. Eteisen henkarikaappi on täynnä ulkovaatteita ja kenkiä, näitä en uskalla viedä varastoon, ovat liian kalliita varastettavaksi. Yhdessä kaapissa on liinavaatteet ja vuodevaatteet. Yläkaapeissa on sekalaista tavaraa, kuten ompelu/ askartelutarvikkeita, työkaluja ym kodintarvikkeet, laukkuja, lierihattu ym. tilaa vievää, wc/ talouspaperit.
En ymmärrä miten tänne mahtuisi 2 ihmiset tavarat ja vaatteet.
Minulla on makuuhuoneessa yhden seinän levyinen kaapisto joka ulottuu kattoon asti joten en voi samaistua, mutta jostain huonekaluliikkeistä varmaan saa kaappeja ja lipastoja jotka on tarkoitettu vaattelle. Ja osan voi laittaa sängyn alle laatikoihin.
Osta tai teetä makkarin ehyelle seinälle koko seinän mittainen korkea kaapisto. Liukuovellinen ja osa ovista peiliä niin tulee avaruutta. Toisaalta jos ehyelle seinälle tulee sänky niin sängyn ympärille voi teettää kaapiston niin että molemmin puolin ja yläkaapisto myös sängyn kohdalle.
Makkariin kaksiovinen kaapisto, jossa toisessa hyllyt ja toisessa tanko. Niihin sisävaatteet ja ylähyllyille liinavaatteet ja pyyhkeet (tai tarvittaessa kolmas kaappi näille, mahtuu muutakin sälää piiloon).
Eteisen läheisyyteen kaksiovinen henkarikaappi, minkä sisälle lokerikko hatuille jne. Kengät kaapin lattialle tai kenkätelineeseen ja kausivaatteet eteiskaapin yläkaappeihin, jos tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ap yrittåå siis miettiä, että paljonko vaatekaappia tarvitaan ja paljonko sitä mahtuu. Siksi pyydän ihmisten erilaisia omia kokemuksia. Mulla ei ole vielä mitään (paitsi omakotitalollinen vaatteita, mutta ymmärrän, että ne ei kaikki voi tulla mukaan).
Asunnon pohja on sellainen, että sekä makuuhuoneessa että olohuoneessa on kaksi pitkää seinää, mutta makkarissa vain toiselle mahtuu kaappeja.
Ihmisillä on niin eri määrä vaatteita, et eihän tuohon voi vastata.
Minä asun perheellisenä 4 h asunnossa ja kaikki vaatteeni sijaitsevat makuuhuoneessa olevassa 80 cm leveässä irtokaapissa.
Jos joku taas on hamstraaja, hän saattaa saada kokonaisen vaatehuoneen täytettyä omilla vaatteillaan.
Miten isossa kaapissa sun vaatteesi nyt ovat ap, etkö voi siitä päätellä, paljonko ke vievät tilaa?
Mulla kaksiossa kuusi kiinteää vaatekaappia ja kolme itse ostettua vaatekaappia lisäksi. Varasto on ulkovarasto, sinne ei voi vaatteita viedä.
Asuin aiemmin suunnilleen kohteenne kokoisessa kaksiossa. Suurin tekijä ja motivaattori muuttamaan kolmioon oli säilytystilan puute. Oli lipastoa ja ylimääräistä vaatekaappia eikä riittänyt. Ärsytti tosissaan kun tavarat vaan pursui joka puolelta. Lopulta ärsytys kasvoi niin suureksi että varasin itselleni isomman asunnon ruhtinaallisilla säilytystiloilla 🤭 Hetkeäkään en ole katunut.
Toki ollaan kaikki erilaisia eikä ap:lla välttämättä ole kertynyt rompetta kuten allekirjoittaneella.
Miesystävä asuu 45 neliön kaksiossa vanhassa talossa, kaappitilaa on vain nimeksi ja TÄYTTÄ on. Hänen metodinsa on läjittää tavaraa //ei minun suosikkijuttuni
Eikö palstalla tosiaan kukaan asu kaksiossa?