Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa tarjotaan sijaiselle lsstenhoitajan palkkaa vaikka olisi sosionomi tai kandi

Vierailija
01.02.2026 |

Mielestäni nöyryyttävää tehdä töitä matalammalla palkalla kuin ammattini on. T. Sosionomi joka tekee keikkoja

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin pitäisi varmaan maksaa sellaista palkkaa metatyöstä kun onhan sentään kouluja käynyt

Vierailija
22/26 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä aikanaan olleet koulutukset on vaihtunut eri nimisiin. Tietysti onhan työvälineet muuttunut. Hoitaja kuin hoitaja . Hammashoitaja lähi hoitaja sairaanhoitaja hoitaja lastenhoitaja . Hoitotyössä.  Erikoistuu johonkin. Sairaanhoitajille on pitempi koulutus enemmän matematiikkaa vastuuta. Kemiaa. Hoitajia on monenlaisia. Sosionomi löytää kyllä paikkansa vaikka sossun puolella perhekeskuksissa. Tai sijaisvanhemmuus puolelta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos 25v insinöörikokemuksella ja 5000€ kk-palkalla haen töihin vääntämään ruuvia tuntitöinä kokoonpanolinjalle, mulle pitää maksaa siitä 5000/kk? Cool... vaihdan heti!

Vierailija
24/26 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tadidaa minä olen" Sosionomi" enkä mikään haiseva lastenhoitaja🙄

Vierailija
25/26 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teetkö sä sijaisena vakasosionomin tai open työtehtäviä? Hoidat esim. verkostoyhteistyötä tai arvioit vasuja, toteutat lasten vasujen tavoitteiden mukaista suunnitelmallista toimintaa? 

Jos on vakaope tai sosionomi kuuluu saada oikea korvaus työstä, ei mikään lastenhoitajan palkka.

- No kuule olen törmännyt alalla myös FM-tyyppiin joka oli pkssa ryhmäavustajana.

Samoin eri alan korkeakoulutettuja toiselta alalta lastenhoitajan sijaisina.

Vierailija
26/26 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi(AMK) koulutus onkin melkoinen leijumisen aihe 😅

Ratkaisu aloittajan ongelmaan on tehdä vaka-opettajan sijaisuuksia lastenhoitajan sijaisuuksien sijaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän