Päiväkodissa tarjotaan sijaiselle lsstenhoitajan palkkaa vaikka olisi sosionomi tai kandi
Mielestäni nöyryyttävää tehdä töitä matalammalla palkalla kuin ammattini on. T. Sosionomi joka tekee keikkoja
Kommentit (26)
No meillä aikanaan olleet koulutukset on vaihtunut eri nimisiin. Tietysti onhan työvälineet muuttunut. Hoitaja kuin hoitaja . Hammashoitaja lähi hoitaja sairaanhoitaja hoitaja lastenhoitaja . Hoitotyössä. Erikoistuu johonkin. Sairaanhoitajille on pitempi koulutus enemmän matematiikkaa vastuuta. Kemiaa. Hoitajia on monenlaisia. Sosionomi löytää kyllä paikkansa vaikka sossun puolella perhekeskuksissa. Tai sijaisvanhemmuus puolelta.
Eli jos 25v insinöörikokemuksella ja 5000€ kk-palkalla haen töihin vääntämään ruuvia tuntitöinä kokoonpanolinjalle, mulle pitää maksaa siitä 5000/kk? Cool... vaihdan heti!
Tadidaa minä olen" Sosionomi" enkä mikään haiseva lastenhoitaja🙄
No teetkö sä sijaisena vakasosionomin tai open työtehtäviä? Hoidat esim. verkostoyhteistyötä tai arvioit vasuja, toteutat lasten vasujen tavoitteiden mukaista suunnitelmallista toimintaa?
Jos on vakaope tai sosionomi kuuluu saada oikea korvaus työstä, ei mikään lastenhoitajan palkka.
- No kuule olen törmännyt alalla myös FM-tyyppiin joka oli pkssa ryhmäavustajana.
Samoin eri alan korkeakoulutettuja toiselta alalta lastenhoitajan sijaisina.
Sosionomi(AMK) koulutus onkin melkoinen leijumisen aihe 😅
Ratkaisu aloittajan ongelmaan on tehdä vaka-opettajan sijaisuuksia lastenhoitajan sijaisuuksien sijaan.
Kotonakin pitäisi varmaan maksaa sellaista palkkaa metatyöstä kun onhan sentään kouluja käynyt