Purra: eläkeikää on nostettava
Kommentit (26)
Purra paljastaa olevansa vanhanajan feministi, joka ei aina ymmärrä omaa parastaan ja pitää hallituksen hauskimpana ministerinä Petteri Orpoa
On se kyllä jännä kun ei nuoremmillekaan ole töitä ja silti eläkeikää pitäisi nostaa. Eihän tuossa muuta ole takana kuin että työmarkkinatuki on pienempi kuin eläke.
HUUTAVA TYÖVOIMAPULA! Riikka se vain ei ole päivääkään tehnyt töitä.
Pari vuotta vanha kommmetti, mutta pitää paikkansa edelleen.
Olen samaa mieltä, tosin huomenna jään itse eläkkeelle työkyvyttömyys eläkkeeltä.
Pidetään vanhukset töissä ja nuoret työttöminä. Näin saada varmistettua syntyvyyden aleneminen sille tasolle, että suomalaiset loppuvat kesken ennen pitkää. Sitten saa vieraat tulla ihan vapaasti, ei ole kukaaan estämässä.
Kyllähän siinä säästöjä tulee kun rapakuntoiset yli kuuskymppiset roikotetaan kortistossa, vaikka kuuluvat heikosti työllistettävään ikäryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Purra paljastaa olevansa vanhanajan feministi, joka ei aina ymmärrä omaa parastaan ja pitää hallituksen hauskimpana ministerinä Petteri Orpoa
Ei saa haukkua Petteriä, petterille tulee paha mieli.
Onhan se kiva odotella eläkettä, kun odotellessa paitsi eläkeikää on nostettu, myös eläkkeen määrää on laskettu.
Purra on taas saksia heilutellut, mutta eipä kyse olekaan sen omasta vanhuudesta. Sillä on rahaa, lyhyestä työelämässä olemisesta huolimatta.
Purra, hoitakaa eka kaikki kuten sopeutumiseläkkeet pois, ja tehkää itse täys ura 70 vuotiaaksi, joko virne hyytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on vanhan ajan feministi? Kiipesi valtaan pick me girlinä (pyrkii saavuttamaan miesten huomion ja hyväksynnän korostamalla, kuinka "erilainen" hän on verrattuna muihin naisiin.)
Vaihtoehto olisi ottaa ulkomaista työvoimaa maksamaan kasvavan eläkeväestön eläkkeet. Se ei persuille käy. Lakkautetaan siis eläke.
Oletteko huomanneet kaikki säästö kohteet koskevat pieni tai keskituloisia henkilöitä. Esim puoluetukiin, yritys tukiin, yrittäjien verovähennys oikeuksiin ei ole puututtu lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään vanhukset töissä ja nuoret työttöminä. Näin saada varmistettua syntyvyyden aleneminen sille tasolle, että suomalaiset loppuvat kesken ennen pitkää. Sitten saa vieraat tulla ihan vapaasti, ei ole kukaaan estämässä.
Väestönvaihto by persut. M52
Myös Kulmuni vm ministerinä esitti eläkeiän nostoa.
Kulmuni: Käsittelyyn tulee eläkeiän nosto
Orpon ympäripyöreä kommentti eläkeiästä:
"Suomessa onneksi eläkejärjestelmää on alettu rakentaa ja eläkevaroja kerätä jo vuosikymmeniä sitten. Se takaa meille suhteellisen hyvän eläkejärjestelmän. Väestön ikärakenne kuitenkin rasittaa järjestelmää, mikä vaikuttaa myös julkisen talouden tilaan, Orpo kommentoi asiaa.
- Meillä on erinomainen sopu siitä, että eläkeikä nousee elinaikakertoimen mukaisesti. Jossain vaiheessa on arvioitava, nouseeko se riittävän nopeasti, mutta toistaiseksi olen sitä mieltä, että elinikäodotteeseen perustuva malli vastaa hyvin tarpeeseen. Tätä on kuitenkin jatkuvasti arvioitava."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011584992.html
Vierailija kirjoitti:
Orpon ympäripyöreä kommentti eläkeiästä:
"Suomessa onneksi eläkejärjestelmää on alettu rakentaa ja eläkevaroja kerätä jo vuosikymmeniä sitten. Se takaa meille suhteellisen hyvän eläkejärjestelmän. Väestön ikärakenne kuitenkin rasittaa järjestelmää, mikä vaikuttaa myös julkisen talouden tilaan, Orpo kommentoi asiaa.
- Meillä on erinomainen sopu siitä, että eläkeikä nousee elinaikakertoimen mukaisesti. Jossain vaiheessa on arvioitava, nouseeko se riittävän nopeasti, mutta toistaiseksi olen sitä mieltä, että elinikäodotteeseen perustuva malli vastaa hyvin tarpeeseen. Tätä on kuitenkin jatkuvasti arvioitava."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011584992.html
Ja sitten Orpo vippasi miljardin eläkerahastosta. 🙈🙊💩
Hienoa, saadaan lisää työntekijöitä.