Työni loppuivat. Mihin maahan suosittelisit, että muuttaisin tekemään töitä, en usko sekuntiakaan, että täältä enää töitä saan.
Eikä minua tänne mikään sido. Sinkkumies, DI energiateollisuuden puolella, muutama vuotta työkokemusta.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Et ole DI. DI ei täältä kysele.
Selvä.
ap
Oisko Ruotsi ok, tosin työttömyys sielläkin korkealla ja kielitaito saattaa alkuun olla este.
Itse lähtisin aurinkoiseen paikkaan, ei Suomen talvea ole luotu ihmistä varten. Australia, yhdysvallat, aasiassa paljon kivoja paikkoja. Kaikkialla insinöörit ja DI:t ovat vielä arvostettuja, Suomessa kuolataan tekoälyn ja hallituksen perään nyt niin lujalla tahdilla ettei täällä kannata asua.
Sinne maahan mistä saat työpaikan näin ensalkuun.
Venäjällä on hyvä työllisyystilanne.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä on hyvä työllisyystilanne.
Ehdottomasti, sinne siis. Suosittelen muillekin.
ap
Parasta olisi varmaan lähteä Trumpin luo, siellä pärjäilee rallienkulla kun ruotsiakaan ei ole viitsitty oppia.
Norja vetää suomalaisia kohtuullisesti, etenkin naisille löytyy työpaikkoja. Raksapuolella päteville työmiehillekin, jos löytyy osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi varmaan lähteä Trumpin luo, siellä pärjäilee rallienkulla kun ruotsiakaan ei ole viitsitty oppia.
Vähän se on jäänyt tuo sun suomenkielikin vajavaiseksi.
Norja tai Saksa. Saksassa on hyvät palkat insinööreille ja muutenkin mukava maa.
Saksasta löytyy hyvin töitä suomalaisille insinööreille. Tosin kannattaa opetella edes auttava saksa ensin, niin on paljon paremmat mahdollisuudet.
Menen kostoksi Somaliaan notkumaan...
Saksassa DI on jumalasta seuraava. Sinne siis, jos osaat saksaa
Olin norjassa serkkuni kanssa töissä. Siellä saa todella hyvää palkkaa raksatöissä. Tienasin 7000 euroa kk. Olin siellä 18 kuukautta. Ostin palkkasäästöillä ihan uuden auton.
Uuteen-Seelantiin? On kylmää tai lämmintä. Upeat maisemat. Ei punkkeja, niitä hyönteispaskiaisia, ei myöskään mitään myrkyllisiä eläimiä, sen enempää kuin Suomessakaan. Työn rytmi on maltillinen.
Kallista siellä on kyllä. Suomen hinnat ja palkat about
Minkä maan ihmisistä ja kulttuurista pidät muuta sinne.
Norjaan