Osaako miehet erottaa pullataikina ja voitaikina toisistaan?
Tai siis, että yleensä pullataikina on astiassa nousemassa ja voitaikina on levyn mallinen. Ja tietääkö miehet yleensä, mitä voitaikinasta tehdään?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ensin kirjoittaa otsikko oikein ja vasta sitten ruveta kyselemään tyhmiä.
Eikä kannata kyllä sittenkään
Peniksellälö se kokeillaan mitä taikinaa on
Jos mulukku uppoaa taikinaan helposti, kyse on emännän omasta pullataikinasta.
Jos piirakka tuntuu ahtaalta, olet leipomassa naapurin teinityttöä.
Veitsellä leikattava. Mutta miksi yhdistit ne? Onko todettu dementia?
Entä murotaikina? Varmaan kokkailua harrastavat osaavat. Monet miehet osaavat itsekin tehdä hyvää ruokaa. Yksi tuttu on kondiitori ja mies, joten osaa. tehdä myös kakkuja ja leivoksia yms.
Eikö löydy yhtään miestä vastaamaan kysymykseen????
Tai naispuoliset ihmiset, erottaako teidän tuntemat miehet nuo asiat toisistaan?
Myös pizza-taikina kohotetaan astiassa.
Osaavatko naiset erottaa leipäläpeä ja perärööriä toisistaan? Shaibaa tuntuu tulevan molemmista, niin ymmärrän kyllä vaikeuden.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ensin kirjoittaa otsikko oikein ja vasta sitten ruveta kyselemään tyhmiä.
Sori mulla luki-ja kirjoitushäiriö. Yritän kyllä aina tarkistaa tekstin ennen lähettämistä.
ap
Meillä mies jopa osaa tehdä ne, koska anoppi on opettanut poikansa tekemään ne hyvin. Osaa tehdä myös tiikerikakun oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kannata kyllä sittenkään
Siis ei ole tyhmä kysymys, vaan mies väitti, että kukaan mies ei niitä erota toistaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko naiset erottaa leipäläpeä ja perärööriä toisistaan? Shaibaa tuntuu tulevan molemmista, niin ymmärrän kyllä vaikeuden.
Kysyin tätä ihan sen takia, että mies suuttui minulle, kun olin edellispäivänä tehnyt voitaikinan (rahkavoitaikina oikeastaan)jääkaappiin ja seuraavana päivänä mies kysyi, että aionko leipoa pullaa. Sanoin siihen, että juurihan minä pullaa leivoin jokunen päivä sitten, joten ei aio leipoa pullaa. Siihen mies, että sullahan on pullataikina jääkaapissa. Jääkaapissa oli siis kaulittu voitaikina kelmuun käärittynä.
Ja mies väitti, ettei miehet tiedä mikä on voitaikina ja mitä siitä tehdään.
No, eipä täältä vastausta saa, mutta päätellen noista vastauksista mitä on tullut, miehet ehkä saattaa ne toisistaan erottaa ja myös niiden käyttötarkoituksen, eli minä olin varmaan oikeassa, eli miehet erottaa nuo tuotteet toisistaan. Vaikka oma mies muuta väittää.
Vaikka miespuolisilla vastaajilla kaikki taisi taas mennä kaikki tuonne persepuolelle mutta sehän on taattua , kun vauvalla käyvistä miehistä on kyse :D
ap
Osaan kyllä, olen pullaa leiponut tuhat kertaa vähintään. Voitaikinasta tehdään pasteijaa ja muita piirakoita, olen niitäkin tehnyt.
Peruskoulun kotitaloustunnilla leivottiin sekä pullaan, että tehtiin voitaikinaa, eli erotan.
M28
Pullataikinassa on kardemummaa. Voitaikina leivotaan levyksi.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun kotitaloustunnilla leivottiin sekä pullaan, että tehtiin voitaikinaa, eli erotan.
M28
Mä en muuten ole leiponut sitten 7 luokan vaikka olen nainen. En tiedä mitä on voi- ja lehtitaikinan ero ja käytetäänkö niitä eri leivontaan? Miten on, ap?
N48
Nyt on kyllä niin outo ja väsynyt provoilun yritys.