Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako miehet erottaa pullataikina ja voitaikina toisistaan?

Vierailija
31.01.2026 |

Tai siis, että yleensä pullataikina on astiassa nousemassa ja voitaikina on levyn mallinen. Ja tietääkö miehet yleensä, mitä voitaikinasta tehdään?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ensin kirjoittaa otsikko oikein ja vasta sitten ruveta kyselemään tyhmiä.

Vierailija
2/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko ensin kirjoittaa otsikko oikein ja vasta sitten ruveta kyselemään tyhmiä.

Eikä kannata kyllä sittenkään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peniksellälö se kokeillaan mitä taikinaa on

Vierailija
4/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulukku uppoaa taikinaan helposti, kyse on emännän omasta pullataikinasta.

Jos piirakka tuntuu ahtaalta, olet leipomassa naapurin teinityttöä.

Vierailija
5/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsellä leikattava.  Mutta miksi yhdistit ne?  Onko todettu dementia?

Vierailija
6/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä murotaikina? Varmaan kokkailua harrastavat osaavat. Monet miehet osaavat itsekin tehdä hyvää ruokaa. Yksi tuttu on kondiitori ja mies, joten osaa. tehdä myös kakkuja ja leivoksia yms. 

Vierailija
7/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissit ja peppu

Vierailija
8/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy yhtään miestä vastaamaan kysymykseen????

Tai naispuoliset ihmiset, erottaako teidän tuntemat miehet nuo asiat toisistaan?

Vierailija
9/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pizza-taikina kohotetaan astiassa.

Vierailija
10/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavatko naiset erottaa leipäläpeä ja perärööriä toisistaan? Shaibaa tuntuu tulevan molemmista, niin ymmärrän kyllä vaikeuden.

Vierailija
11/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mulla luki-ja kirjoitushäiriö. Yritän kyllä aina tarkistaa tekstin ennen lähettämistä. 

ap

Vierailija
12/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jopa osaa tehdä ne, koska anoppi on opettanut poikansa tekemään ne hyvin. Osaa tehdä myös tiikerikakun oikein.

Vierailija
13/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kannata kyllä sittenkään 

Siis ei ole tyhmä kysymys, vaan mies väitti, että kukaan mies ei niitä erota toistaan.

ap

Vierailija
14/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaavatko naiset erottaa leipäläpeä ja perärööriä toisistaan? Shaibaa tuntuu tulevan molemmista, niin ymmärrän kyllä vaikeuden.

Kysyin tätä ihan sen takia, että mies suuttui minulle, kun olin edellispäivänä tehnyt voitaikinan (rahkavoitaikina oikeastaan)jääkaappiin ja seuraavana päivänä mies kysyi, että aionko leipoa pullaa. Sanoin siihen, että juurihan minä  pullaa leivoin jokunen päivä sitten, joten ei aio leipoa pullaa. Siihen mies, että sullahan on pullataikina jääkaapissa. Jääkaapissa oli siis kaulittu voitaikina kelmuun käärittynä.

Ja mies väitti, ettei miehet tiedä mikä on voitaikina ja mitä siitä tehdään.

Vierailija
15/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä täältä vastausta saa, mutta päätellen noista vastauksista mitä on tullut, miehet ehkä saattaa ne toisistaan erottaa ja  myös niiden käyttötarkoituksen, eli minä olin varmaan oikeassa, eli miehet  erottaa nuo tuotteet toisistaan. Vaikka oma mies muuta väittää.

Vaikka miespuolisilla vastaajilla kaikki taisi taas mennä kaikki tuonne persepuolelle mutta sehän on taattua , kun vauvalla käyvistä miehistä on kyse :D

ap

Vierailija
16/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä, olen pullaa leiponut tuhat kertaa vähintään. Voitaikinasta tehdään pasteijaa ja muita piirakoita, olen niitäkin tehnyt.

Vierailija
17/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun kotitaloustunnilla leivottiin sekä pullaan, että tehtiin voitaikinaa, eli erotan. 

M28

Vierailija
18/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullataikinassa on kardemummaa. Voitaikina leivotaan levyksi.

Vierailija
19/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulun kotitaloustunnilla leivottiin sekä pullaan, että tehtiin voitaikinaa, eli erotan. 

M28

Mä en muuten ole leiponut sitten 7 luokan vaikka olen nainen. En tiedä mitä on voi- ja lehtitaikinan ero ja käytetäänkö niitä eri leivontaan? Miten on, ap?

N48

Vierailija
20/28 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin outo ja väsynyt provoilun yritys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi