Taloyhtiönetti, joopase joo
Ihmettelin, että mikä helvetin taloyhtiönetti. Minulla ja naapureilla on ollut vuosikausia 200M kaapelinetti, eikä mitään ongelmia. No nyt sitten taloyhtiö on tehnyt sopimuksen DNA:n kanssa. Siihen ei ole pakko liittyä, mutta käytännössä on. 200M hinta on 41e, tarjoushinta 26e ja taloyhtiönetti 300M, 15e. Samalla sai veloituksetta uuden kaapelimokkulan. Toivottavasti tuo vanha pelaa vielä vähän aikaa, juuri nyt en jouda sitä asentaan. Muistaakseni tarvitaan uusi salasanan syöttäminen läppärille ja laserille. Sitten piti vielä jotenkin luoda laserin ja modeemin välinen yhteys. Juuri nyt on sen verran hommia, että laitteiden pitää toimia. Vähän kaduttaa koko homma, kohta se on kallis, taloyhtiöt yleensä maksaa mitä operaattori pyytää. Yleensäkin ihmetyttää miten taloyhtiö voi sopia ihmisten liittymistä.
Kommentit (25)
Sinne yhtiökokoukseen kannattaa mennä kaikkien tietoviisaiden valistamaan niitä hallituksen "pappoja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkomyyntiä, yleensä ihmisillä on nykyään puhelimessa jaettava netti tai langaton netti muuten. Omistuista ettei osakkailla ole valinnanvapautta taloyhtiöissä vaan yleensä kun operaattorimyy sen netin taloyhtiöön en on vaan pakko maksaa joka kuukausi.
Ei ole niin taloyhtiön nettiä ei ole pakko ottaa
Minulla se on käytännössä hitsattu vuokraan sisään eikä siitä pääse eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkomyyntiä, yleensä ihmisillä on nykyään puhelimessa jaettava netti tai langaton netti muuten. Omistuista ettei osakkailla ole valinnanvapautta taloyhtiöissä vaan yleensä kun operaattorimyy sen netin taloyhtiöön en on vaan pakko maksaa joka kuukausi.
Ei ole niin taloyhtiön nettiä ei ole pakko ottaa
Minulla se on käytännössä hitsattu vuokraan sisään eikä siitä pääse eroon.
Joo, vuoralaisella se liittyy asunnon varusteluun, siinä missä astianpesukone, vaatteiden kuivauskaappi, pakastin jne.
Vierailija kirjoitti:
Sinne yhtiökokoukseen kannattaa mennä kaikkien tietoviisaiden valistamaan niitä hallituksen "pappoja".
Ei kyllä oikein nappaa osallistua kokoukseen. Tässä talossa on vain vuokralaisia ja vanhuksia. Ovat kyllä ihan pihalla mistä puhutaan. Otin taloyhtiönetin koska se oli halvempi huomattavasti. Pelkään kyllä, että tulevaisuudessa se on toisinpäin. Joutuu sitten irtisanoutuun ja hankkimaan oman liittymän. Näistä juttelin DNAn kanssa. Operaattori hallitsee modeemia ja pystyy katkaisemaan yhteyden, olipa se sitten mikä vain sopimus.
Itellä on tässä kerrostalossa Elisan kiinteistöliittymä. Vähän vanhaan VDSL2- tekniikkaan perustuu, mutta itselle 100/10 nopeus on ihan riittävä. Talossa ei ole kaapelitv:tä, niin tuota kautta saatavaa nettiä ei voi hyödyntää. Lasertulostimen kohdalla siihen naputellaan WLAN -verkon salasana, ei modeemin. Itse mieluummin hankkisin sellaisen tulostimen, minkä voisi kytkeä LAN-kaapelilla.