Miksi nykyään ei enää saa burana 800 mg reseptiä?
Kommentit (39)
Mistä muka saa Sirdaludia ilman reseptiä?
Buranan sijasta voi pyytää jotakin muuta ibuprofeenia. Ovat aivan samaa ainetta.
Mistä muka saa Sirdaludia ilman reseptiä?
Piritorilta ehkä. Mee käymää. Voit saaha pataaki.
Vierailija kirjoitti:
Buranan sijasta voi pyytää jotakin muuta ibuprofeenia. Ovat aivan samaa ainetta.
Reseptille ei saa muuta kuin panadolia.
Mulle neurologi kirjoitti/"määräsi" aikoinaan parasetamolia migreeniin. Söin sitä siihen ja selkäkipuun (synnynnäinen selkävika).
Yhtään en ajatellut, maksimi on 3x 1g/päivä. En sinänsä syönyt sitä enempää, mutten yhtään ajatellut sitä, et sitä ois saanut ottaa vain 8 tunnin välein (24/3).
Viime syksynä höylättiin etunen, ja kipulääkityksenä tuo sama. Hoitaja kysyi, et milloin olet viimeksi ottanut? - N. 7 tuntia sitten. Ihmettelin tuota kysymystä ja voi luoja, popsin sitä siihen migreeniin ajattelematta/tietämättä mitään. Ihme ettei maksa poksahtanut! (alkoa ei tippaakaan, sen tiesin).
Niin, lääkäri kirjoitti myös 600:sta buranaa. En ole ennen sitä syönyt, ja päätin, et kokeile sitä nytkään. (joku toinen kerta sitten....).
"Yhtään en ajatellut, maksimi on 3x 1g/päivä. En sinänsä syönyt sitä enempää, mutten yhtään ajatellut sitä, et sitä ois saanut ottaa vain 8 tunnin välein (24/3)."
Joo, itse olin onnettomuudessa + pitkässä leikkauksessa sen jälkeen, ja kotiin päästyäni määrättiin vain buranaa. Mutta oikeasti kovaan kipuun sen vaikutus oli ihan liian lyhyt. Se edes jonkin verran tehoava 800 mg annoksella oli noin 1-2 tuntia, ja sitten hirvittävä kipu taas palasi. Eikä saanut ottaa moneen tuntiin vielä lääkettä. Onneksi sairaanhoitaja-serkku tiesi, että nyt saa ilman reseptiä naprokseenia (Pronaxen), ja se vaikuttaa 8-12 tuntia. Mies haki apteekista Pronaxenit, otin 500 mg 2 kertaa vuorokaudessa ja toipumisesta tuli siedettävää kivun osalta.
Täytyykin kokeilla tuota Naproxenia. Vaikka sekin on tietysti järkyttävän vaarallinen lääke, varsinkin jos se auttaa kipuun. Koska ainoa mitä saa ottaa on panadol. Varsinkin kun edes lekurit ei itsekään mitään panodiilejä kipuihinsa todellakaan ota!
Ketorin on mulla ainoa joka on auttanut jalka leikkauksen jälkeiseen kipuun. Nykyäänhän Ketorinia ei saa kuin 15mg, 15 kpl pakkauksissa. Silloin aikoinaan oli 100-200 mg
Vierailija kirjoitti:
Sain armeijassa Burana 800. Se väsytti aivan sairaasti.
Ei omaa ibuprofeeni tuollaisia ominaisuuksia. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin kokeilla tuota Naproxenia. Vaikka sekin on tietysti järkyttävän vaarallinen lääke, varsinkin jos se auttaa kipuun. Koska ainoa mitä saa ottaa on panadol. Varsinkin kun edes lekurit ei itsekään mitään panodiilejä kipuihinsa todellakaan ota!
Joo. Tuo on sellainen "lisäneuvontaa vaativa itsehoitolääke", eli ei löydy itsepalveluhyllystä, mutta saa kyllä kysymällä. Saattavat kysyä jokusen kysymyksen mahdollisesta muusta lääkityksestä, jota käyttää samaan aikaan, mutta ei muuta. Itsellä on noita aina myös ihan kuukautiskipuun, lääke kun erinomaisen kivunlievityksen lisäksi vähentää menkkavuodon määrää noin 20%, jos ottaa heti vuodon alussa.
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä ei kuulu syödä kuin karkkia.
Burana lisää sydän tapahtumien määrää merkittävästi sekä aiheuttaa vatsaan verenvuotoja.
Totta. Liika on liikaa. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burana lisää sydän tapahtumien määrää merkittävästi sekä aiheuttaa vatsaan verenvuotoja.
Mulla menee somac 40 mg jo refluksitautiin. Mitä minä sitten saan iskiaskipuun käyttää, kun kerran burana on kielletty?panadol ei auta.
No burana 600+panadol 1000. Yhteisvaikutus riittää ihan leikkauskipuihinkin.
Riippuu operaatiosta. Usein menee jonkin aikaa oksikodonia kyytipoikana. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee somac 40 mg jo refluksitautiin. Mitä minä sitten saan iskiaskipuun käyttää, kun kerran burana on kielletty?panadol ei auta.
Iskiakseen auttaa venyttely. Ohjeita löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu operaatiosta. Usein menee jonkin aikaa oksikodonia kyytipoikana. Psyk.sh.
Alanuolittaja on hyvä ja kokeilee vaikkapa polven keinoniveloperaation jälkeen pärjätä parasetamoli/ibuprofeenikombolla. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat eri kauppanimellä ovat Buranaa halvempia.
Ja mistä täällä kukaan tietää minkä verran käytän sitä Buranaa? Kun joku vikisi ettei sitä syödä kuin karkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alanuolittaja on hyvä ja kokeilee vaikkapa polven keinoniveloperaation jälkeen pärjätä parasetamoli/ibuprofeenikombolla. Psyk.sh.
Niinpä. Itselläni oli auto-onnettomuus, ja useita luita murskana ja korjailtu pitkässä leikkauksessa ties millä titaanilevyillä ja ruuveilla. Siinä sitten kotiin buranan kanssa. Ei kyllä oikein toiminut.
Parasetamolia ei voi käyttää kun se ei sovi yhteen alkoholin kanssa.
Olen saanut, selkäkipuun Burana 800 slow ja Ibuxin 800, sekä vielä Gabrion. Viimeistä en ole edes hakenut ja yritän syödä muitakin mahd vähä än