Keksi laskiaispullalle hyvä täyte
Millainen olisi unelmiesi laskiaispulla? Nyt keksimään sellainen.
Kommentit (388)
Sellainen jossa on sekä mantelimassaa ja vadelma/mansikkahilloa. Ja kermavaahtoa tietysti, runsaasti. :-)
Unelmieni laskiaispulla on itse tehty pulla, vadelmahillo ja kuohukermavaahto. Ei tarvitse keksiä ns. pyörää uudelleen miellyttääkseen minua.
Lemoncurd, kermavaahto. Yksinkertainen on parasta. Sitruuna on raikas vaihtoehto
Minusta on ihan hyvät täytteet: kermavaahto, marsipaani-vadelmahillo!
Coopin mansikkahillo ja Coopin mantelimassa. Ellei vielä ole niin pyytäkää kauppiaaltanne. Hallitus voi näyttää esimerkkiä ja lahjoittaa päivän eiku vuoden kahvipullakassan Hurstin leipäjonoon.
Nakki, kurkkusalaattia, sipulia, ketsuppia ja sinappia!
Kermavaahto ja mansikka- tai vadelmahillo (tai noiden hillojen sekoitus).
Kyse on perinteesta. Aina ja kaikkeen ei tarvita uutta twistia.
Onko se laskiaispulla, jos siinä on keksi täytteenä😝
Voisin laittaa pulliin töhnää, joka on itse asiassa jälkiruoka.
Rasiallinen mascarponejuustoa, 2 dl vispikermaa vaahdotettuna, vähän vaniljasokeria ja 0,5 desilitraa pistaasitahnaa (esim. pirkka pistaasilevite hyvä). Sekoitetaan jonkin aikaa pöydällä lämmennyt mascarpone, vaniljasokeri ja pistaasitöhnä ja viimeksi kevyesti nostellen kermavaahto. Voi sekoittaa joukkoon vielä vähän rouhittuja pistaaseja, jotka normisti ripotellaan annosten päälle, jos syödään jälkiruokana. Kokemuksen mukaan tämä häviää viimeistä hippua myöten, eikä ole vaikea.
Voi olla, että pulliin riittäisi puoli annosta mutta yli jäänyt kyllä häviää parempiin suihin jälkkärinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin laittaa pulliin töhnää, joka on itse asiassa jälkiruoka.
Rasiallinen mascarponejuustoa, 2 dl vispikermaa vaahdotettuna, vähän vaniljasokeria ja 0,5 desilitraa pistaasitahnaa (esim. pirkka pistaasilevite hyvä). Sekoitetaan jonkin aikaa pöydällä lämmennyt mascarpone, vaniljasokeri ja pistaasitöhnä ja viimeksi kevyesti nostellen kermavaahto. Voi sekoittaa joukkoon vielä vähän rouhittuja pistaaseja, jotka normisti ripotellaan annosten päälle, jos syödään jälkiruokana. Kokemuksen mukaan tämä häviää viimeistä hippua myöten, eikä ole vaikea.
Voi olla, että pulliin riittäisi puoli annosta mutta yli jäänyt kyllä häviää parempiin suihin jälkkärinäkin.
Ohjeessa muuten olikin 1 dl pistaasitahnaa!
Puolukkahillo+ kinuskikastike + kermavaahto.
Sitruunarengas(irtokarkkia)+toffeeta murskeena + kermavaahto.
Koiranmakkara puolukkahillon kera.
Työpaikan laskiaispulla on paras, mitä olen maistanut. Pulla on pehmeä ja itseleivottu. Välissä "täppä" vaniljavanukasta, jonka ympärillä kermavaahtoa.
Maksamakkara+sipaus Colmans sinappia, njami :)`
Harvemmin syön laskiaispullia, mutta jos kotona tehdään niin väliin tulee Nutellaa, banaania ja kermavaahtoa.