Seuraako kukaan Muumit-lukumaratonia?
Mirella takeltelee ja kikattelee.
Noinkohan muiltakin sujuu takellellen. Kaikki ei oo sanallisia virtuooseja.
Eipä Rubenillakaan hyvin suju. 😁
Mutta muuten kiva lukujuttu. 👍
Kommentit (396)
Marko "Mörkö" Anttila oli hauska Muumipappa ja meri osiossa, siinähän on Mörkö mukana 😀
Katson juuri nyt ja mietin, että Jarmo Koski on tässä tosi hyvä, sellainen perinteinen hyvä ja turvallinen satusetä. Voisin kuunnella enemmänkin jos/kun maailman uutiset ahdistaa <3 Ja olen siis itse jo 56 :D
Myös Pekka Kuusisto oli tosi hyvä, pidän hänestä muutenkin. Fathi Ahmed oli myös hyvä. Aiemmin en ole katsonut vielä.
Hitsi kun televisiosta ohjelma keskeytyi. Nopeasti areenaan että kuulee kun Jarmo Koski lukee.
Vierailija kirjoitti:
Katson juuri nyt ja mietin, että Jarmo Koski on tässä tosi hyvä, sellainen perinteinen hyvä ja turvallinen satusetä. Voisin kuunnella enemmänkin jos/kun maailman uutiset ahdistaa <3 Ja olen siis itse jo 56 :D
Myös Pekka Kuusisto oli tosi hyvä, pidän hänestä muutenkin. Fathi Ahmed oli myös hyvä. Aiemmin en ole katsonut vielä.
Tämä voisi olla samanlainen satu-setä kuin Lasse Pöysti aikoinaan.
Sanna ei ihan yllä Leenan suorituksen tasolle. Näyttelijät loistavat tässä maratonissa, mikä ei yllätä yhtään.
Maan äiti, kuningatar super-Sanu lukee naisväen siivoamisesta. Ihan hauskaa ja hyvin lukee.
Onko Onni Tommilaa ollut nyt lainkaan? En ole seurannut ihan alusta.
Elina Knihtilä oli SUPER, liikutuin. Monta muutakin mahtavaa lukijaa ollut, mutta Elina oli itselle se liikuttavin.
Hieno tapahtuma!
Leena Uotilan lukutuokio oli koskettavan haikea. Herkkää luentaa. Aivan silmäkulmat kostuivat.
Jenni Poikeluskin näköjään kerrankin jossain ilman, ettei joku köpi tai ne studio-tyypit roiku helmoissa. Ihan hyvä. Kai ne nyt edes jossain takahuoneessa olivat hieromassa muniaan
Ihanaa kuunnella, jos on hyvä lukija, jolla miellyttävä ääni. Ihmettelen vaan, että miksi Poikkelus piti ottaa tähänkin ohjelmaan mukaan.
Kirjailijat ja myös näyttelijät ovat hyviä lukijoita. Kirjailija Kontio luku ihanan rauhoittavasti, mutta luki kaksi kertaa väärin. Ei korjannut itseään tietenkään, mikä oli ihan oikein. Huo.asin, kun just olin saman kirjankohdan itse lukenut.
Ennemmin vaikka Päätaloa kuin tätä hapatusta.
On ollut kyllä koukuttava lukumaratooni. Kaikkina lukupäivinä olen kuunnellut, toki hetkittäin joutunut poistumaan ja tekemään muutakin. Mutta vei kyllä mukanaan. Mahtava kokonaisuus.
Miten Paasilinnan kirjat, ei ainakaan tällaisia pölkkypäisiä mielikuvitushahmoja.
Nykynuorisoa opetetaan hyville tavoille kun työnteko on näillä tyypeillä aika marginaalista.
Vierailija kirjoitti:
Putro on hyvä.
Samoin essi hellen.
Liian monta outoa nuorta tubettajaa ja tummaihoista. Liian vähän saamelaisia ja liian vähän ruotsiksi. Puuttuu muita maahanmuuttaja-ryhmiä. Mirella sitten edusti yhtä vähemmistöä. Rehellisyyden nimissä pitäisi olla myös ahvenanmaalaisia, karjalaisia, venäläisiä, kiinalaisia. Sekä tasaisemmin eri ikäryhmiä. Nyt on todella outo porukka.
Kaipaan esim Miika nousiaista, Rosa Liksomia, Katri Helenaa.
Onko lukemassa ollut edustajia seuraavista ryhmistä: vasenkätiset, aidot punatukkaiset, vegaanit, autottomat, puunhalaajat, neukkukuutiossa asuvat
Muumit tukevat sivistystä. Joku rakennusmestari joka hosuu tuppikulleronsa kanssa, tekee töitä pilaa elämiä niin, että tulee itsekin hulluksi ja joutuu kirjoittamaan lopun ikäänsä traumojaan kansan kiusaksi tuskin on kovin hyvää yle kamaa.
Tämä oli kyllä yllätys. Oikea helmi.