Seurustelen ulkomaalaisen naisen kanssa, ja suunnittelemme että muutamme tulvaisuudessa ulkomaille. Minun pieni eläke on ongelmana
Olen siis ollu työtön ja perustoimeentulotuellakin noin 15 vuotta ikävuosina 20-40. Nyt yritän työllistyä kun olen 40v. Naiseni tienaa 8000e/nettona kuussa (ei tee töitä tai maksa veroja suomeen).
Olemme suunnitelleet että muutamme aikaiselle eläkkeelle ulkomaille, mutta nyt ongelmaksi on noussut se että minulla ei ole eläkettä, ja sitä on vaikeaa nopeasti kerryttää.
Siis, miten saisin mahdollisimman nopeasti järkevän kokoisen eläkkeen?
Kommentit (23)
Vaimosi elättää sinut, joten et tarvitse eläkettä tuon enempää.
Töihin? Ei kyllä eläke kovin nopeasti korkeaksi nouse pitkälläkään työuralla saati aikaisella eläköitymisellä. Pitäisi olla iso palkka. Miksi olet ollut työttömänä / toimeentulotuella? Oletko työkyvytön? Siinä tapauksessa työkyvyttömyyseläke? Tosin jos ei työuraa takana, niin on oikeus vain Kelan kansaneläkkeeseen työkyvyttömyyseläkkeenä, jota ei makseta ulkomaille, työeläkeyhtiöiden eläkkeet kyllä (työurasta kertyneet).
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun minulla pitäisi olla omaakin rahaa. Hän on sanonut. En voi nollatuloilla elää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun minulla pitäisi olla omaakin rahaa. Hän on sanonut. En voi nollatuloilla elää
miten se nyt sinua töihin vaatii? sydämetöntä.
Et voi juuri vaikuttaa eläkkeeseesi muuten kuin olemalla nyt töissä. Sieltä tulee sitten aikanaan työeläkettä, joka maksetaan ulkomaillekin. Eli yritä saada työeläke, äläkä jää takuueläkkeen varaan, sillä takuueläkettä ei makseta ulkomaille.
Mutta voihan säästöjä kerätä muutenkin, ja ne saa käyttöön heti kun haluaa, iästä riippumatta. Esimerkiksi voi säästää ensin rahastoihin ja kasvuosakkeisiin, ja kun eläköityminen on ajankohtaista, voi alkaa siirtää kertyneitä varoja osinko-osakkeisiin. Osan kasvuosakkeista voi hajautuksen vuoksi jättääkin, koska tuottavathan nekin yleensä jonkinlaista osinkoa. Noin 171 000 euron salkulla, joka tuottaa 7 vuodessa, saa osinkoina noin 1000 euroa/kk. Se on jo mukava raha pienen työeläkkeen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Töihin? Ei kyllä eläke kovin nopeasti korkeaksi nouse pitkälläkään työuralla saati aikaisella eläköitymisellä. Pitäisi olla iso palkka. Miksi olet ollut työttömänä / toimeentulotuella? Oletko työkyvytön? Siinä tapauksessa työkyvyttömyyseläke? Tosin jos ei työuraa takana, niin on oikeus vain Kelan kansaneläkkeeseen työkyvyttömyyseläkkeenä, jota ei makseta ulkomaille, työeläkeyhtiöiden eläkkeet kyllä (työurasta kertyneet).
Jos on ollut 15 vuotta toimeentulotukea saavana, voi työkyvyttömyyseläke olla aika pieni...
Vaimo pistää firman pystyyn isoilla tuloillaan ja alkaa maksamaan sulle "palkkaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän myös pyytänyt sinua ostamaan talon kotikylästään ja nyt hänen sukunsa asuu siellä?
Joudu johonkin onnettomuuteen ja elä vahingonkorvauksilla.
Ei kai tuon tason nainen suomalaista junttia matalan koulutustason puliukkoa ota riesakseen. Samantasoiset pariutuu keskenään. Oli kyse ulkonäöstä tai varallisuustasosta. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vaimo pistää firman pystyyn isoilla tuloillaan ja alkaa maksamaan sulle "palkkaa".
Käytetyt eurot veroihin + eläkemaksuihin verrattuna tulevaan eläkkeeseen taitaa jäädä miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetyt eurot veroihin + eläkemaksuihin verrattuna tulevaan eläkkeeseen taitaa jäädä miinukselle.
Toki, mutta tavoitehan oli, että setämiehellä on omaa rahaa.
Jos on vireä vaimo, pitää äijän hengissä niin kauan että alkaa mennä plussan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu höpöjä, ulkomaalaiset naiset suorastaan palvovat suomalaisia miehiä. Nainen juksaa sinua, oikeasti hän hankkii sinulle vaikka kuun taivaalta.
Olethan ollut naiselle rehellinen? Ei ole reilua jos hän suunnittelee yhteistä tulevaisuutta tietämättä että joutuisi elättämään sinutkin 90%.
Suosittelen rehellistä tulevaisuuden suunnitelmaa. Voi olla että et mahdu tuollaisena naisen suunnitelmiin, siinä tapauksessa anna hänen mennä.
Joo tänne ei ketään elättejä tuoda.
Vaikka saisit jostain työn, jossa palkka yli 5000 e/kk niin siitäkin kertyy eläkettä vain noin satanen vuodessa.
Oot kyllä outo satusetä. Vuodesta toiseen näitä ihme sepustuksia.
Että sellainen päiväuni incellillä.