Nuotin vierestä hoilaava kaverini kysyi rehellistä mielipidettä laulutaidoistaan
Yksi kaverini laulaa melkein joka viikko karaokea ja kehun sitä aina upeista suorituksista. Viimeksi se kuitenkin yllätti mut kysymällä, tarkoitanko sitä oikeasti ja mitä mieltä olen ihan oikeasti sen laulutaidoista. Kysymys tuli niin yllättäen, etten tiennyt mitä siihen olisi pitänyt vastata. Sanoin hämilläni, etten tietenkään ole mikään musiikin ammattilainen ja multa voi jäädä asioita huomaamatta, mutta musta sillä on upea ääni ja sitä on aina ilo kuunnella. Totuus on jotain aivan muuta, jotain jonka sanominen suoraan olisi varmasti täysin sopimatonta. Olisiko mun kuitenkin pitänyt varovasti vihjaista, että kaikki ei aina mene nappiin silloinkaan kun se ei itse huomaa mokanneensa? Pitäisikö mun antaa sille ensi kerralla vähän rehellisempää palautetta vai onko parempi jatkaa pelkillä kehuilla? Kaveri ei siis tosiaan tiedosta pahoja puutteitaan vaan pitää itseään hyvänä laulajana.
Kommentit (29)
Voihan se lauluääni kaikesta huolimatta olla ihan mahtava, ja autotunella jokainen on paikallinen pavarotti.
Vierailija kirjoitti:
Olet valheellinen. En olisi kanssasi missään tekemisissä.
Miten niin? Vain idiootti kysyy toisen rehellistä mielipidettä jos ei kestä muuta kuin pelkkiä kehuja.
Kaverillasi on varmasti hyvä lauluääni.
Kehita kaveriasi menemään laulutunneille jos se tahtoo tietää mitkä sen vahvuudet on ja mitä se voisi tehdä paremmin ja miten siinä onnistuu.
Teinityttöni rakastaa laulaa huoneessaan biisien tahdissa. Välillä hän laulaa napit korvilla.
Rehellisesti sanottuna korviin sattuu, mutten koskaan asiasta voisi hänelle sanoa. Päinvastoin, kannustan häntä laulamaan sydämensä kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Kehita kaveriasi menemään laulutunneille jos se tahtoo tietää mitkä sen vahvuudet on ja mitä se voisi tehdä paremmin ja miten siinä onnistuu.
Miksi joku on miinustanut tätä?
Vierailija kirjoitti:
Teinityttöni rakastaa laulaa huoneessaan biisien tahdissa. Välillä hän laulaa napit korvilla.
Rehellisesti sanottuna korviin sattuu, mutten koskaan asiasta voisi hänelle sanoa. Päinvastoin, kannustan häntä laulamaan sydämensä kyllyydestä.
Jatkaisitko tuolla linjalla silloinkin jos tyttösi aikoisi mennä laulamaan johonkin jossa hän vain tekee itsestään pellen? Niin kuin niissä vanhoissa TV:n laulukilpailuissa, joiden karsinnoista näytettiin "parhaita" paloja ihmisistä jotka kuvitteli olevansa huippuja vaikka metsään meni ja pahasti.
Kysy siltä tahtooko se todella kuulla mitä ajattelet vai pyysikö se rehellisyyttä muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ennemmin kertoisi lapsellesi, että hän on huono laulamaan mutta huonotkin laulajat saa laulaa ja nauttia siitä? Nyt lapsi on vaarassa menettää laulamisen ilon jos joku muu kertoo hänelle kuinka huono hän on.
Jatka kehumista ja kannusta kaveriasi hakeutumaan karaokekilpailuihin. Niissä erotetaan jyvät akanoista.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kertonut totuuden
Todellakin! Kerran se vaan kirpaisee ja itsehän kaveri sitä pyysi.
Millainen kaveri valehtelee kaverilleen?
Jos pyytää rehellistä mielipidettä niin silloin annetaan rehellinen mielipide eikä valehdella. Voi sitä olla kaunis ääni ja silti laulaa nuotin vierestä. Hyvä esiintyjä vaikka ei osaa laulaa. Ihailla rohkeutta heittäytyä vaikka suoritus ei menisi nappiin.
Tosi hankala on kaverille täyttä totuutta kertoa. Mulla oli kaveri, joka lauloi kovaa ja ammuvainaan nuotilla. Oltiin kerran tilaisuudessa, jossa laulettiin maakuntalaulu. Hän hoilasi sitä kovaa. Silloin ajattelin, että kehtaisiko hänelle sanoa, ettei ihan niin kovaa laulaisi, vai loukkaantuuko hän.
Olet valheellinen. En olisi kanssasi missään tekemisissä.