Se*ksuaali*nen suuntautumiseni tuli esille työpaikalla vahingossa
Sensuroin nyt tuon otsikon, kun tämä palsta varmaan muuten laittaa ketjun heti poistoon...
Mutta siis, noin kaksi vuotta sitten työkaverini (mies), joka oli ilmeisesti ihastunut minuun, tuli kysymään, jos haluaisin lähteä kahville hänen kanssaan. Kieltäydyin, koska en ollut kiinnostunut hänestä. Tämä mies alkoi lapsellisesti jankkaamaan, että onko vika hänessä vai onko kiikarissani joku toinen mies. Yritin kieltää hänen syytöksiään ja siinä sitten tuli lipsautettua, etten ole edes kiinnostunut miehistä. Olimme kumpikin hiljaa hetken, ja sitten mies asiallisesti pyysi anteeksi ja poistui. Emme ole olleet kovinkaan hyvissä väleissä tämän jälkeen, mutta pystymme kuitenkin työskennellä asiallisesti.
Tänään juttelimme kahvitauolla ihan kevyesti muiden kollegoiden kanssa. Hyvin moni työpaikalla tietää, että minulla on vielä opinnot kesken, teen tätä työtä vain jotta saisin rahaa elämiseen eli minun tulevaisuuteni on niin sanotusti vielä auki. Joku kysyi yleisesti jotain avioliittoon liittyen. Vastasin ihan tavallisesti, että ajattelin tosiaan mennä naimisiin ja sitten muuttaa vaikka kivaan omakotitaloon maalle jne. Tämä mies sanoi vitsillä, että tuskin minä mitään kirkkohäitä saan. Esitin, etten tiennyt, mistä hän puhui, kohautin vain olkiani ja kysyin että mitäs toi meinaa. Mies jatkoi, että eihän naispareja kirkossa vihitä, kaikki sen tietää. Siinä kohtaa vain jäädyin, enkä saanut mitään sanottua. Hän sanoi vielä, että sinähän olet les bo, eikö kaikki sen täällä tiedä jo. Ja siis tosiaan, tämä mies oli ainoa, joka tiesi.
Kukaan ei sanonut mitään, osa häipyi omiin töihinsä ja muut vaihtoivat puheenaihetta. Kukaan ei tuntunut ottavan tätä "uutista" mitenkää hyvällä. Tuntuu uskomattomalta, tämä mies on ihan aikuinen ihminen mutta silti niin lapsellinen... Nyt pelottaa että tämä asia tulee vielä uudestaan esille. Olen siis aiemmin pitänyt tämän seksuaalisuuteni ihan omana asiani, en halua että kukaan muu tietää.
Ylireagoinko vai onko reaktioni ihan aiheellinen? Miten toimin tulevaisuudessa tällaisissa tilanteissa?
Kommentit (25)
Mulle tapahtui sama, eli torjuin kollegan ja hän alkoi levittää juorua että olen lesbo ja kuinka asia on päivän selvä ja "kaikkihan sen tietää". Ainoa vaan että olen hetero. kun joku kertoi nähneensä mut miehen kanssa viihteellä (mun poikaystävän) Hän alkoi levittää juorua että olisin "maksullinen", ja kuinka "kaikkihan sen tietää".
Koska kyseessä oli kesätyö, raportoin syksyn alussa, kun palasin opiskelemaan, pomolle kyseisen herran käytöksestä ihan vain sen takia ettei toiset kesätyöläiset joutuisi kokemaan samaa.
Ilmeisesti pomo arvosti tätä ja työpanostani koska minua kutsutaan edelleen tekemään ilta- ja viikonloppuvuoroja.
Mitä väliä? EI kukaan niin hirveän kiinnostunut ole seksuaalisesta suuntautumisestasi, mutta eikös tuo ole hyvä vaan ettei tarvitse enää torjua väärän sukupuolen lähestymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tapahtui sama, eli torjuin kollegan ja hän alkoi levittää juorua että olen lesbo ja kuinka asia on päivän selvä ja "kaikkihan sen tietää". Ainoa vaan että olen hetero. kun joku kertoi nähneensä mut miehen kanssa viihteellä (mun poikaystävän) Hän alkoi levittää juorua että olisin "maksullinen", ja kuinka "kaikkihan sen tietää".
Koska kyseessä oli kesätyö, raportoin syksyn alussa, kun palasin opiskelemaan, pomolle kyseisen herran käytöksestä ihan vain sen takia ettei toiset kesätyöläiset joutuisi kokemaan samaa.
Ilmeisesti pomo arvosti tätä ja työpanostani koska minua kutsutaan edelleen tekemään ilta- ja viikonloppuvuoroja.
unohdin mainita että minulle oli yksi ja sama jos minua luultiin lesboksi koska en ollut etsimässä työpaikkaromanssia MUTTA se että tämä kyseinen herra alkoi levittää juorua että olisin "maksullinen" se ylitti rajan!