Miksi niihin vanhojentansseihin pitää laittaa 1000e?
Taas se ajankohtainen aihe voi voi vanhojentanssit maksaa tonnin ja perheen talous on koetuksella. Kun tarvitaan uus mekko, kampaaja, meikkaaja, kengät, käsilaukku.
Torissa ja Vintedissä on ihan ääretön valikoima mekkoja alle 100 eurolla, jopa 50 eurolla. Useisiin saa vielä vannehameen mukaan samaan hintaan.
Miksi pitäisi aina saada se uusi mekko? Siinähän ei ole mitään järkeä ostaa kallista uutta mekkoa jos talous on tiukalla.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Meillä nuori saa itse hankkia rahat. Esikoinen hankki onlyfansin avulla
17-vuotiaana?
Minua vähän harmittaa että en ole koskaan saanut laittautua hienoksi ja pitää prinsessamekkoa, en ollut rippileirillä enkä vanhojentansseissa, eikä ollut oma valinta vaan vanhemmat kielsi molemmat. Nyt oma kihlattukin sanoo ettei halua häitä ollenkaan, mihin olisi kuulunut juhlava pukeutuminen.
Ehkä joku tulee sanomaan että "voithan sinä silti laittautua hienoksi ja pitää prinsessamekkoa" voin toki, mutta ei se ole sama asia pitää sellaisia arkena kuin erityisinä päivinä kuten vanhojentanssit, ripille pääsy tai häät. Nuo jäi kokematta, ei harmita pelkkä mekko.
Vanhojen tansseihin kuuluu mummo vainaan vanha hame esiliina ja hattu vintiltä.
Ei mitään tuhansien eurojen hömpötyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksun lukiolaisen tunnistaakin siitä, että fiksu kieltäytyy lähtemästä mukaan koko vanhojen tanssien sekoiluun. Fiksu näkee sen markkinahömpötyksen läpi ja kieltäytyy.
Miksi kaikista perinteistä pitää kieltäytyä? Samalla tavalla varmaan penkkaritkin ovat mielestäsi "markkinahömpötystä" ja kieltäytyy siitä? Sama koskee varmasti korkeakoulujen vuosijuhliakin. Parasta on, että opiskeluajat ovat tasaista harmaata, jossa mennään koululle, käydään tunneilla ja tehdään tehtävät ja palataan kotiin. Sitten itketään valmistumisen jälkeen, että on täydellinen todistus, mutta töitä ei ole, eikä puolisoa, kun kehenkään ei ole tutustunut missään.
Kyllä niitä kavereita, töitä ja puolisoita muualtakin löytyy. Aika heikkoa on jos ei löydä muualta kuin koulusta.
Sinulla on kertomus siitä, että niihin menee se tonni. Mekko oli käytetty, jalassa tennarit, meikkin ja kampauksen teki kaveri joka opiskeli alaa.
Vierailija kirjoitti:
0 euroa miehenä🤗
No höpön höpön. Kaverin pojan vanhojentanssit tulivat kalliiksi. Frakin ja kampaamon lisäksi piti vielä vuokrata illaksi limusiini.
Kylläpäs täällä mummot ja papat käy kuumana ja kireenä. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se muoti. Pitää olla se vuoden muotipuku, ei joku vanha malli kelpaa. Aivan turhaa pinnallista pelleilyä sanon mä.
Tämähän on tyttöjen pukukilpailu. Suorastaan kilpailevat siitä kenellä mennyt eniten rahaa.
Jenkkihapatusta, yritetään leikkiä "promia". Ennen muinoin vanhojen perinne oli pukeutua nimenomaan vanhoihin vaatteisiin.
Luulin aina, että vanhat tulee siitä kun ovat koulun vanhimmat oppilaat abien jäädessä lukulomalle
Kakarathan vaatii mitä tahansa ja vanhemmat lähtee tuohon mukaan.
Ei tarvitse. Alemekko 100e. Kengät oli jo. Meikki ja hiukset voi laittaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän harmittaa että en ole koskaan saanut laittautua hienoksi ja pitää prinsessamekkoa, en ollut rippileirillä enkä vanhojentansseissa, eikä ollut oma valinta vaan vanhemmat kielsi molemmat. Nyt oma kihlattukin sanoo ettei halua häitä ollenkaan, mihin olisi kuulunut juhlava pukeutuminen.
Ehkä joku tulee sanomaan että "voithan sinä silti laittautua hienoksi ja pitää prinsessamekkoa" voin toki, mutta ei se ole sama asia pitää sellaisia arkena kuin erityisinä päivinä kuten vanhojentanssit, ripille pääsy tai häät. Nuo jäi kokematta, ei harmita pelkkä mekko.
Eikö miehesi voisi suostua edes pieniin häihin, kun et ole kerran saanut juhlia muuten ikinä? Ja pitää hienoa mekkoa.
Olemme Kokoomuslaisia ja se on näytön paikka.
Pidämme huolta että kukaan Duunarin lapsi ei pukeudu kalliimmin kuin me!
Vierailija kirjoitti:
linkkiä piklupillun onlyfansiin?
Vierailija kirjoitti:
Pojan vuokrapuku 140 €, kengät uudet noin 100 €, parturi parikymppiä. 👍
Tässä taas nähdään se ahdistava muotti, mihin nuoret miehet pakotetaan. Vuokrapuku ja pikaparturi, näytä samalta kuin kaikki muut, sinä olet vain parisi statisti. Ja sama toistuu kaikissa elämän juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17-vuotiaana?
Jep. Ei siellä kukaan tarkista mitään
Vierailija kirjoitti:
Jos naimisiin kuitenkin menette, voitte aivan hyvin laittautua hienoksi ihan maistraattihäihin.
Mun kummityttö sai puvun ilmaiseksi jo ennen lukioon menoa.
Näin ilmoituksen annetaan ilmaiseksi ja käytiin kummitytön kanssa hakemaan.
Vähän oli jotain rikki, mä korjasin ne. Tää antaja sanoi vähävaraiselle, ystäväni oli yh.
Antaja laittoi viestiä on löytänyt pukuun sellaisen boleron ja kengätkin.
Lukion jälkeen myi puvun parilla sadalla, osti rahalla yo juhliin mekon.
0 euroa meni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se muoti. Pitää olla se vuoden muotipuku, ei joku vanha malli kelpaa. Aivan turhaa pinnallista pelleilyä sanon mä.
Tämähän on tyttöjen pukukilpailu. Suorastaan kilpailevat siitä kenellä mennyt eniten rahaa.
Jenkkihapatusta, yritetään leikkiä "promia". Ennen muinoin vanhojen perinne oli pukeutua nimenomaan vanhoihin vaatteisiin.
Luulin aina, että vanhat tulee siitä kun ovat koulun vanhimmat oppilaat abien jäädessä lukulomalle
Sekä että.
Ihmettelen poikia jotka tommoseen suostuu.
Pojan vuokrapuku 140 €, kengät uudet noin 100 €, parturi parikymppiä. 👍