Euroviisut 2026 OFFICIAL
Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläisversio Liekkarista on paras!
Olen sillä tavalla rajoittunut, etten kuuntele mitään venäjänkielistä. Mieluummin vaikka espanjankielistä Liekinheitintä - lanzallamas.
Kreikankielinen on myös hyvä.
Paras (huvittavin) on kiinankielinen Bangaranga.
Täytyypä kuunnella kiinankielinen Bangaranga. Suomenkielinen Michelle on saanut minut nauraa hekottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sillä tavalla rajoittunut, etten kuuntele mitään venäjänkielistä. Mieluummin vaikka espanjankielistä Liekinheitintä - lanzallamas.
Täytyypä kuunnella kiinankielinen Bangaranga. Suomenkielinen Michelle on saanut minut nauraa hekottamaan.
Kannattaa myös tutustua SONARAn tekemään italiankieliseen Liekinheittimeen. Biisi on saanut sekä uudet sanat että melodian ja Linda uudet kasvot 😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten suomeksikin. Tekoälyllä ei ole korostusta, täydestä menee.
Huikeaa! Joku saattaa vielä muistaa, kuinka 70- ja 80-luvuilla kaikista ulkolaisista hiteistä, erityisesti euroviisuista, tehtiin suomalaisversioita, vaihtelevin lopputuloksin. Nyt niitä ei enää tarvita, laitetaan vaan tekoäly töihin - ja tulos on täydellinen. Olen kuunnellut Liekinheittimestä ties kuinka monta erinomaista eri kieliversioita, joista eniten olen tykästynyt kreikankieliseen.
Suomenkielinen versio onkin maanantaikappale muttä se vedetään Wienissä.
Se, että muiden maiden versiot liekin heittimestä kuulostaa paremmalta ei tarkoita sitä, että suomi voittaa eikä edes sitä että liekinheitin olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo suomenkielinen tekoälyversio on kuviteltua parempi, Michellen melodia ja rytmin vaihtelut kuulostavat hyviltä. Tekoälylaulajan ääni on aika kaukana alkuperäisen laulajan matalasta ja vähän käheästä äänestä. Oudointa on laulajan vaatetus, joka ei näytä kovin suomalaiselta, tosin ei kyllä taustakuvakaan.
Kuka suomalainen artisti sopisi teidän mielestä tuon biisin esittäksi esim. livenä?
Ton Kreikan "Ferton" säkeistöt kuulostaa Käärijän "ruoskalta". Sattuumaa? Tuskin.
Tarvitaan Jaakko Parkkali viisuissa lavalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös tutustua SONARAn tekemään italiankieliseen Liekinheittimeen. Biisi on saanut sekä uudet sanat että melodian ja Linda uudet kasvot 😂😂😂😂😂😂
Italiankielistä versiota ei kyllä Liekinheittimeksi tunnista. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ton Kreikan "Ferton" säkeistöt kuulostaa Käärijän "ruoskalta". Sattuumaa? Tuskin.
Ei kuulosta, yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä! Pete näyttää sentään Peteltä, mutta Linda :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä! Pete näyttää sentään Peteltä, mutta Linda :(
No kaikkihan noi on AI, älä ota sitä vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on näemmä julkaistu harjoitusaikataulut. Suomi harjoittelee la 2.5 sekä ke 6.5. Tuntuu todella vähäiseltä määrältä. Etenkin kun harjoitusaikaa on vain n. puoli tuntia kerrallaan. Sen jälkeen toki harjoitellaan koko ohjelman läpimenoa, mutta siinä vaiheessa kaiken pitäisi jo käytännössä olla valmiina. Raaditkin yleensä antaa pisteensä ohjelman toisen läpimenoharjoituksen perusteella.
Koko kevät ollut aikaa harjoitella....
Ei ole, lavakin valmistui vasta viime viikolla. Puhutaan siitä, että koko paikallinen tuotantotiimi ehtii käytännössä omaksua kaikki ne yksityiskohdat, jotka Suomen 30-sivuisessa ohjeistuksessa on kerrottu. Siihen on aikaa ainoastaan kaksi harjoitusta, ensimmäinen 30-minuuttia ja toinen 25-minuuttia. Samaan aikaan tietysti artistit totuttelee heille täysin uuteen lavaan ja sen mittasuhteisiin.
Toivottavasti tuotantotiimi koostuu kantaitävaltalaisista, muuten ei onnistu mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä, että kannattaa aina suhtautua kriittisesti siihen, mitä nettikeskusteluissa kommentoidaan, kun vastaan tuli mm. väite, että Suomi on lähettänyt 80-sivuisen ohjeistuksen esitystäään varten. Seuraava tuon kommentin lukenut puhuukin sitten varmaan jo yli 100-sivuisesta ohjeesta jne.
No moniko sivuinen se sit on, oon unohtanut vallan?
Uutisten mukaan 30. Toki vaikuttava sivumäärä, mutta onhan 80 jo lähes kolminkertainen määrä.
30 sivua on tyypillinen amk:n lopputyön pituus, kun 80 sivua vastaa tyypillistä gradua.
Kertokaa mulle miten ihmeessä Liekinheitin keikkuu oddseissa ykkösenä. En jaksa kahlata koko ketjua, asiasta on saatettu keskustellakin. Minusta se on keskinkertanen biisi, veikkaisin sijoitusta 15 heikommalle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle miten ihmeessä Liekinheitin keikkuu oddseissa ykkösenä. En jaksa kahlata koko ketjua, asiasta on saatettu keskustellakin. Minusta se on keskinkertanen biisi, veikkaisin sijoitusta 15 heikommalle puolelle.
Voi kuule, ei täällä noin helpolla päästä, että tullaan paikalle puoli vuotta myöhässä ;DDDD Luet vaan kiltisti ensin UMK-ketjun ja sitten tästä ketjusta ihan kaikki eka kommentista lähtien. Tämä olisi pitänyt tehdä jo ennen ensimmäistäkään omaa kommenttia.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, ei täällä noin helpolla päästä, että tullaan paikalle puoli vuotta myöhässä ;DDDD Luet vaan kiltisti ensin UMK-ketjun ja sitten tästä ketjusta ihan kaikki eka kommentista lähtien. Tämä olisi pitänyt tehdä jo ennen ensimmäistäkään omaa kommenttia.
-winner-
No antaapa olla, pidä tunkkis.
Vierailija kirjoitti:
Alusta asti olen kummastellut, miksi ihmeessä se on muka niin mahtava ja ylivoimainen. Kun se ihan bluffia ja tyhjä joka tavalla, ei mitään sanomaa, tarttuvuutta, tunnetta. Luotu hype tyhjän päälle. Sijoitus tukee olemaan 15. kieppeillä.
Oikeastaan jännittää eniten se, miten reagoidaan kun suomut putoaa silmiltä ja todellinen "suosio" paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun Linda on nätti ja soittaa viulua ja Pete on kuuma kun se esiinty iankaikkisuus sitten Kohta sataa videolla ja esiinty siinä yläkroppa öljyttynä.
Oliks Pete jotenkin kipeä Lontoossa vai ihan perusääni, tanskalainen kyllä lauloi selvästi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta, yhtään.
Olen eri, mutta samaa sanoin itsekin muualla jo aikaa sitten, on kuin Käärijän osuudet "Ruoska"-biisissä. Tykkään kyllä "Fertosta", mutta yhtäläisyyttä en voinut olla huomaamatta.