Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (10241)

Vierailija
10061/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa Israelin puolesta. Paras esitys mutta Euro maiden juutalaisvastaisuus ei mahdollista voittoa. Onneksi suomaisiin voi luottaa. Olihan Bulgarian tytöllä isot rinnat, mutta ei ne saisi viedä huomiota uskon asioilta.

Vierailija
10062/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mut palamaan (A-aah, aah)
Saan sust palan vaan
Oot niin kuuma, mut jääkylmä
Sä oot, sä oot liekinheitin, liekinheitin

myötistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10063/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindan olisi pitänyt tuoda rintoja enemmän esiin. Vaikka ikää jo on, niin pari syväkyykkyä ilman pikkareita olisi tuonut voiton. Ei tässä voi Suomi muuta kuin itseään syyttää tappiosta.

Vierailija
10064/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sijoitus kuin Blind Channellilla muutama vuosi sitten. Tosin silloin oltiin iloisesti yllättyneitä ja yleisöääniä tuli paljon enemmän kuin nyt. Yleisöäänet jäivät tällä kertaa paljon odotettua alhaisemmaksi. Toki myös juryääniä ei niin paljon tullut kuin mitä odotettiin. 

Bulgaria oli kyllä yllätys. Ihmettelin sen suosiota youtubessa jo silloin kun biisi julkaistiin, koska se oli mielestäni mitäänsanomaton ja rasittava renkutus. Mutta makuasioista ei voi kiistellä, kaikki ei vain voi tykätä samoista asioista. 

Vierailija
10065/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin taas tuo yksi maa toteuttanut kampanjaansa. 

Vierailija
10066/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun Suomi ei pärjännyt odotetusti, mutta mukava yllätys oli tämä Bulgarian voitto. Myös Romania oli iloinen yllätys päästessään käytännössä toiselle sijalle. Bulgaria, Romania ja Moldova (jonka suosiota en ymmärrä vieläkään) tekivät näyttävät paluut Euroviisuihin.

Vierailija
10067/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säkeistö 1
Kello lyö kuusi, herätys soi
Pomo jo viesteillä pommittaa voi
Kone on jumissa, kahvikin pahaa
Lompakko huutaa tyhjyyttään rahaa
Nyt riittää tämä harmaa sää
On pakko saada jotain räjähtävää

Kertosäkeistö
Tuokaa mulle liekinheitin!
Sulatetaan tämä jäinen maa
Mikään ei voi meitä vastustaa
Kipinät iskee, asfaltti sulaa
Tänä yönä ei oo bensiinistä pulaa!

Säkeistö 2
Naapuri poraa seinässä taas
Mulla on hermot aivan maassa
Sähköpostijono on kilometrin pituinen
Olo on kuin tiiliskiven painoinen
Mutta mä tiedän mikä tähän auttaa
Kunhan saan vaan kunnon pauketta

Kertosäkeistö

C-osa
Antaa palaa, antaa loistaa
Kaikki murheet tieltä poistaa
Valvomo huutaa, mittarit punaisella
Nyt mennään eikä meinata!

Kertosäkeistö

Outro
Liekinheitin!
Liekinheitin!
Kaikki palaa, beibi!
(Loppuriffi ja liekkien suhinaa)

hauskaa kun tekoäly osaa tehdä paremmat sanat

Vierailija
10068/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bulgarian Dara voitti, ja ymmärrettävistä syistä. Kappale on hyvä ja iskevä, mutta eron muihin teki esittäminen ja lavashow. Se oli ilmeikäs ja sopivasti erilainen, mutta ei niin paljoa erilainen, että olisi ärsyttänyt ketään.

Iso kiitos voitosta kuuluu Daralle itselleen. Todella ilmeikkäät kasvot. Eläväinen, ilmeikäs ja paljon sellaista arkipäivän seksikkyyttä, jonka selvästi tunsi, mutta jota ei tyrkytetty: isot rinnat peitossa puseron alla, mutta huomattavissa. Vahvat lanteet, joita ei vatkattu stereotyyppisen ärsyttävästi, mutta sen verran ”lumpsauteltiin”, että mies äänestäjä ne huomasi ja esitys/lanteet jäi mieleen. Samoin rotevahkot reidet lyhyen hameen alla. Arkipäivän seksikkyyttä, jota perjantai-iltana voisi nähdä vaikka kaupungille lähtevässä naapurin tytössä. Nykyään tällainen on menossa ohi mannekiinityyppisistä nukeista.

Yök mikä kommentti. Oliko tämä sinulle muidenkin kilpailijoiden kohdalla pelkkä ulkonäköshow?

Mitäs pahastumista tuossa on?

Kappale oli hyvä niinkuin alkuperäinen kirjoittaja mainitsi. Voiton ratkaisi kuitenkin - eroitti muista hyvistä - lavaesitys ja laulajan "karisma", Sitä karismaa voi hyvin sanoa arkipäivän seksikkyydeksi. Paljon parempaa tuo kuin läpiluultavissa harsoissa kiehnääminen tai vaikka Eerikan viime vuotinen nahka-asuinen kämp-seksikyys.

Hyvä voittaja ja erinomainen voitto-esiintyjä.

Vierailija
10069/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärtänyt Bulgaria hehkutusta , mutta eilen tuli esityksen aikana sellainen fiilis, että se voittaa. Miksi Israelia ei saada ulos viisuista? 

Vierailija
10070/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ennakkosuosikki oli jostain syystä Kreikka, jonka kappale oli turhimmasta päästä.

Vierailija
10071/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindan olisi pitänyt tuoda rintoja enemmän esiin. Vaikka ikää jo on, niin pari syväkyykkyä ilman pikkareita olisi tuonut voiton. Ei tässä voi Suomi muuta kuin itseään syyttää tappiosta.

Just näin!

Vierailija
10072/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel voitti oman seminsä ja Suomi oli siinäkin vasta kolmas. Israel on tuuletuksista päätellen hyvin tyytyväinen lopputulokseen eli toiseen sijaan.

Vierailija
10073/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nähtiin, että vedonlyöjien ennakkosuosikki ei ole automaattisesti sama kuin kilpailun voittaja.

Israelin saamia suuria yleisöpisteitä Suomesta en ymmärrä. Syyt täytyy olla muut kuin musiikilliset. Kappalehan on kiistämättä vanhanaikainen.

Ei todellakaan ole, mutta näin vaan taaskin vedonlyöntien perusteella Suomi julistettiin jo lähes varmaksi voittajaksi, ainakin Suomen mediassa. Ja sitten viisut voitti maa, joka ei missään vaiheessa vedonlyönneissä keikkunut kolmen kärjessä. Voitonhan piti olla Suomen, Kreikan ja Auastralian välinen kolmen kauppa.. 

Hyvää tässä on se, että eipähän tarvitse järjestää ja kustantaa seuraavia viisuja - johon ei olisi ollut varaa. Pete js Linda vetivät silti hyvin - heistä on syytä olla ylpeä.

Vierailija
10074/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

erika ymmärsi laittaa tissit tyrkylle

Vierailija
10075/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näistä pitäisi valita, niin minäkin Daran ottaisiin yövieraaksi. Toisena varmaan Ranskan 18-vuotias. Hänestä lähtenee hyvät vikinät kammarissakin.

Vierailija
10076/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun Suomi ei pärjännyt odotetusti, mutta mukava yllätys oli tämä Bulgarian voitto. Myös Romania oli iloinen yllätys päästessään käytännössä toiselle sijalle. Bulgaria, Romania ja Moldova (jonka suosiota en ymmärrä vieläkään) tekivät näyttävät paluut Euroviisuihin.

Samalta suunnalta on melkein koko kymppisakki.

Vierailija
10077/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudes sija on hyvä Euroviisuissa. Viime vuonna Vikman jäi kymmenen parhaan ulkopuolelle. 

Suomen kappale on tasokas, mutta juryt eivät sitä arvostaneet. Ne ovat torpanneet monta tasokasta kappaletta vuosien varrella, eikä tuo jury-systeemi oikeasti toimi, vaan on mielivaltainen ja epärehellinen. 

Eikä arvostanut yleisökään. Liekinheitin sai jopa suhteessa vähemmän yleisöääniä kuin juryääniä.

Jep. En alkuunkaan ymmärtänyt tätä ennakkosuosikin asemaa ja vedonlyöntitilastoja. Suuren yleisön keskuudessa ei syntynyt mitään sellaista hypeä, mitä taas koettiin esim. Käärijän ja KAJ:n kohdalla, eivätkä ne silti voittaneet. Harvoin on vedonlyöntitilastojen ylivoimainen ykkönen sijoittunut vasta kuudenneksi. 

Huono oli. En ymmärtänyt minäkään. Jätti kylmäksi. Ensi vuonna umk, levy-yhtiö, manageri, media saa sitten pitää pakotuksen poissa ja antaa ihmisten rauhassa tehdä päätöksensä kuka mistäkin tykkää ja äänestää oman mielensä mukaan. Tasapuolinen markkinointi ok, yhden esityksen pakotus nounou.

Mielipiteeseen vaikuttaminen massiivisella, agressiivisella vain yhden esityksen markkinoinnilla ja mainostamisella ennen äänestystä on epäreilua, vastenmielistä ja tulos on viime vuoden 11. sija ja tämän vuoden 6. sija. Historiallisen huono ennakkosuosikille. 

Umk, levy-yhtiö, manageri... ottakaapa opiksenne seuraavan vuoden viisuvoittoa varten🤣 miten ei kannata toimia.

Vierailija
10078/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yö, sydän lyö
Hän loveen lankeaa
Kuu nousee, maa kaartuu
Mun portit aukeaa

Hei, mä oon Erika, tervetuloa
Sä oot ku ihana trance-jumala
Oo tääl ku kotona
Tee ku haluut ja ku tuut
Tuun sun mukana

Ja ennen ku tullee, se huutaa mulle
(Ich komme, ich komme)
Ja siihen mä kajautin kovvaa: "Ich komme"
(Ich komme, ich komme)
Ja me yhessä tullaan ja ollaan sillee
(Ich komme, ich komme)
Tälläst se on ku lovveen lankee
(Wunderbar)

Mä oon Erika, hauska tavata
Ja tanssin sun kaa vaik häävalssin, mut nakuna

Mä oon Erika
Sus on staminaa
Iske mut uudestaan
Käy kii mun pakaraan
Ja ku haluut taas lovvee, huuda: "Encore"
Ja baby, ich komme

Ja jälleen ku tullee, se huutaa mulle
(Ich komme, ich komme)
Enkä mä voi ku vaa parkuu: "Ich komme"
(Ich komme, ich komme)
Ja me yhessä tullaan ja ollaan sillee
(Ich komme, ich komme)
Tälläst se on ku lovveen lankee

Let go ja anna tapahtuu
Baby, anna ittes ja mukaan tuu
Tähdet sun silmis, ja mä sun pääl
Baby, ansaitset kaiken hyvän tääl

Let go ja anna tapahtuu
Baby, voit viel ittees rakastuu
Tähdet sun silmis ja mä sun pääl
Baby, ansaitset kaiken hyvän tääl

ich komme
(Ich komme, ich komme) loveen lankee
(Ich komme, ich komme) hei baby
Ja tälläst se on ku lovveen lankee (ich komme, ich komme)

Vierailija
10079/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärtänyt Bulgaria hehkutusta , mutta eilen tuli esityksen aikana sellainen fiilis, että se voittaa. Miksi Israelia ei saada ulos viisuista? 

Jos israel jätettäisiin ulos niin viisujen taso laskisi. Israelin kappaleet ovat olleet tasaisesti hyviä.

Tulisi myös muutenkin pliisut viisut kun isot rahat jäisi saamatta.

Vierailija
10080/10241 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi oli vedonlyöntitilastojen kärkikymmenikössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi