Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6621)

Vierailija
6361/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EBU neuvottelee siirtävänsä Israel alkavaan Eurovisio Aasia, jos Israelin annetaan jatkaa Eurooppalaisessa Euroviisuissa tulee se olemaan 7o0 vuotiaan, maapallon vanhimman musiikkikilpailun loppu. Joka vuosi lähtee lisää maita nyt on eronnut yksi rahoittajamaakin Espanja ja Iso Britannia uhkaa lähteä 2027. Kilpailumaksut nousevat eikä esim. Itä-Euroopan mailla ole varaa niitä maksaa, eikä ole Suomellakaan. En usko, että EBU antaa tilanteen mennä siihen pisteeseen, että alkuperäiset viisut loppuu. Ranskasta olisi kuulemma tarjolla uusi yhtiö  rahoittajaksi. Ulos vaan tuollainen rähinävaltio kilpailusta!!

Ihanko itse keksit? 

Vierailija
6362/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä niille, jotka jaksavat jankuttaa Peten epävireisestä laulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6363/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen esitys on kyllä erittäin kunnianhimoinen, mutta jo vuosia on ollut voittava trendi, että "vähemmän on enemmän". 

Vierailija
6364/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkospaikalla on Israel, se on ihan varmaa. Toisaalta on ihan yhtä varmaa, ettei sen anneta voittaa viisuja. Rupeaa kyllästyttämään tämä sama pelleily vuodesta toiseen.

Kannattaa sitten lopettaa se jatkuva provosointi.

Vierailija
6365/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana se video, kun Sal pujottaa lahjasormuksen  Lindalle sormeen. Muutenkin Sal tuntuu olevan mukava ja lämmin sydäminen mies.

lisää tähän mafiavitsi. Esim. vastustajan upottamisesta mereen kahleet nilkoissa

Vierailija
6366/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika koomista tämä nykyaika kun naiset uhriutuu kauneudestaankin.

Etkö ymmärrä lukemaasi? Kyse ei ollut nykyajasta vaan vuosikymmenien takaisesta ajasta. 

Vielä 1990-luvun lopussa IS:ssa pohdittiin, kannattaako naisen hankkia kännykkää vai riittääkö se, että odottaa unelmien prinssin soittoa kotipuhelimen lähellä. Naista ei nähty yhdenveroisena eikä riittävän fiksuna ymmärtämään matkapuhelimen käyttöä Suomessa, vaikka naisetkin valmistivat nimenomaan Suomessa Nokian matkapuhelimia. 

Kun minä menin 1990-luvulla ostamaan ensimmäisen Nokian kännykkäni, ei miesmyyjä ensin edes uskonut että ihan tosissani olen ostamassa sitä ja solmimassa sopimusta. Tuohon aikaan en edes mitenkään kiinnittänyt huomiota myyjän käytökseen. Nykyaikana nousisi kyllä suuri haloo, jos Suomessa toimittaisiin vieläkin samalla tavalla. 

Moni ei nykyaikana usko sitä, kuinka paljon naisia väheksyttiin ja painettiin alas 1990-luvun Suomessa. Kannattaisi uskoa. Nythän naisviha on nostanut voimakkaasti päätään ja kehityksessä tulee luultavasti takapakkia. Ei niitä oikeuksia ole hyvää hyvyyttään annettu. Niiden eteen ovat ihmiset aina joutuneet taistelemaan. Älkää siis kyseenalaistako heitä, jotka ovat joutuneet laittamaan oman nahkansa peliin saadakseen seuraavalle sukupolvelle paremmat olot.

Mistähän vuodesta/vuosista tässä nyt puhutaan? Minä sain ekan kännykkäni 1999,  ja silloin se oli naisillakin jo ihan yleinen. En kyllä muutenkaan muista mitään tuollaista asennetta naisten kännyköiden käyttöön.

Vierailija
6367/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkossemi on jäänyt kiinnostuksessa ihan mirrin osille, koska isot suosikit on ykkösessä, turha sitä on kiistää.

Onhan tässä toisessa semissä Tanska, ja saadaan kuulla ja nähdä Ranska sekä Britannia. Tämän jälkimmäisen lava-showta odotankin innolla, oli hyvin erikoinen spektaakkeli jo Turkoosilla matolla.

https://www.youtube.com/shorts/gI0i_2U8Y8I

Jotain tämäntapaista räväkkää odotan täksi illaksi, ehkä pistää vielä paremmaksi.

Britannialla on tosiaan myös vauhdikas esitys ja paljon rekvisiittaa, mm. pöytiä, joiden päällä artisti kävelee siten, että tanssijat asettaa aina uuden pöydän toisen eteen. Lavalla on mukana myös ainakin yksi suomalainen, tosin vaikea tunnistaa.

Minä äänestän Iso-Britanniaa ja ehkä Tanskaa. Lauantaina

Vierailija
6368/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana se video, kun Sal pujottaa lahjasormuksen  Lindalle sormeen. Muutenkin Sal tuntuu olevan mukava ja lämmin sydäminen mies.

lisää tähän mafiavitsi. Esim. vastustajan upottamisesta mereen kahleet nilkoissa

Väärälle puolelle joutuneet saa hilut nilkkaan ja treffit kalojen kanssa.

Noin, piti vähän lämmitellä. 

Vierailija
6369/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Britanniasta on tullut minulle yksi inhokeista esityksen myötä. Olin vähän kahden vaiheilla itse biisistä, mutta esitys on niin brittiläistä huumoria kuin olla ja voi, ja se resonoi niiden suomalaisten kanssa, joita Kummeli jaksaa naurattaa. Minua ei naurata Kummeli eikä brittien viisubiisi. 

En tiedä, mitä muuta tunnetta siinä pitäisi tuntea, kun en saa itse biisistä yhtään mitään.

Vierailija
6370/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkospaikalla on Israel, se on ihan varmaa. Toisaalta on ihan yhtä varmaa, ettei sen anneta voittaa viisuja. Rupeaa kyllästyttämään tämä sama pelleily vuodesta toiseen.

Israeliahan äänesti viime vuonnakin Suomesta persut ja kokoomuspersut, että vihervassareita vituttais. Ite kertoivat x:ssä. 

Äänestin Yuvalia, mutta en kuulu kumpaankaan mainitsemaasi ryhmään. Sanonpa vaan, että Israelilla oli viime vuonna yksi viisujen kauneimmista lavasteista. Ja laulu oli kaunis ja on edelleenkin.

Vierailija
6371/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israeliahan äänesti viime vuonnakin Suomesta persut ja kokoomuspersut, että vihervassareita vituttais. Ite kertoivat x:ssä. 

Tiesivätkö he tukevansa äänillään Mieli ry:n työtä? Äänestystuotot ohjattiin Mieli ry:lle. Tänä vuonna ne ohjataan Ensi- ja turvakotiliitolle. 

Vierailija
6372/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britanniasta on tullut minulle yksi inhokeista esityksen myötä. Olin vähän kahden vaiheilla itse biisistä, mutta esitys on niin brittiläistä huumoria kuin olla ja voi, ja se resonoi niiden suomalaisten kanssa, joita Kummeli jaksaa naurattaa. Minua ei naurata Kummeli eikä brittien viisubiisi. 

En tiedä, mitä muuta tunnetta siinä pitäisi tuntea, kun en saa itse biisistä yhtään mitään.

Saattaa jäädä nollakerhoon.

Vierailija
6373/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen esitys on kyllä erittäin kunnianhimoinen, mutta jo vuosia on ollut voittava trendi, että "vähemmän on enemmän". 

Ja Suomellahan juuri näin on. Pelkistetty esitys. Ei taustatanssijoita eikä mitään sekametelisoppa kuvastoa kuten vaikka Kreikalla. Mies, nainen,  viulu, tuli ja vahva tunnelma. 

Vierailija
6374/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkossemi on jäänyt kiinnostuksessa ihan mirrin osille, koska isot suosikit on ykkösessä, turha sitä on kiistää.

Onhan tässä toisessa semissä Tanska, ja saadaan kuulla ja nähdä Ranska sekä Britannia. Tämän jälkimmäisen lava-showta odotankin innolla, oli hyvin erikoinen spektaakkeli jo Turkoosilla matolla.

Jotain tämäntapaista räväkkää odotan täksi illaksi, ehkä pistää vielä paremmaksi.

Britannialla on tosiaan myös vauhdikas esitys ja paljon rekvisiittaa, mm. pöytiä, joiden päällä artisti kävelee siten, että tanssijat asettaa aina uuden pöydän toisen eteen. Lavalla on mukana myös ainakin yksi suomalainen, tosin vaikea tunnistaa.

Kaunis ajatus, mutta Iso-Britanniaa ei voi äänestää enää lauantaina. 

Vierailija
6375/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomellahan juuri näin on. Pelkistetty esitys. Ei taustatanssijoita eikä mitään sekametelisoppa kuvastoa kuten vaikka Kreikalla. Mies, nainen,  viulu, tuli ja vahva tunnelma. 

Näyttää televisiossa hyvältä, mutta paikan päällä kornilta. Taito on tehdä ohjelma, joka näyttää hyvältä sekä lavalla että televisiossa. Esimerkiksi Baby Lasagnan RTTD ja myös Käärijän CCC + jätkien yhteisnumero viime vuonna.

Vierailija
6376/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ajatus, mutta Iso-Britanniaa ei voi äänestää enää lauantaina. 

Menee suoraan finaaliin

Vierailija
6377/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään suomalaiset saavat keskittyä katsomiseen ilman jännitystä. Mitä ruokaa ja juomaa teillä on kisakatsomossa tänään? 

Vierailija
6378/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään suomalaiset saavat keskittyä katsomiseen ilman jännitystä. Mitä ruokaa ja juomaa teillä on kisakatsomossa tänään? 

Ei mitään. Korkeintaan vettä.

Vierailija
6379/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tää suomen voiton varmuus vaikka kisaa ei oo vielä käyty

Mitäs sitten sanotaan jos suomi onkin vaikka yhdestoista niinkuin Eerika

Eihän se tietenkään mitenkään varmaa ole. Pete ja Linda sen kuitenkin ansaitsisivat.

Miksi juuri he ansaitsisivat voiton yhtään sen enempää kuin muutkaan?

Ja tähän ei käy selitykseksi Lindan 30 vuoden takaiset ongelmat jonkun Nygårdin kanssa.

Koska biisi on ennennäkemätön laulajan ja viulistin välinen vuoropuhelu ja ennen kaikkea, koska Pete ja Linda esiintyy niin ammattitaitoisesti ja hyvin, että molempien suoritus aiheuttaa ihan kylmiä väreitä. Esitys on jokaista yksityiskohtaa myöden taidokkaasti suunniteltu ja toteutettu.

Suunnittelu on kyllä kaikkea muuta kuin taidokas. Linda joutuu juoksemaan paikasta toiseen kieli vyön alla.

Ja ne hemmetin tuolikasat!!! 

Vierailija
6380/6621 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaffan appelsiineja israelista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän