Harrastatko hyväntekeväisyyttä?
Teetkö pyyteetöntä hyväntekeväisyyttä jonkin organisaation, järjestön tai vaikkapa yksityisen hyväksi? Kerro kokemuksestasi!
Kommentit (10)
Ap on hyvä vaan ja kertoo itse ensin.
Hyväksikäytän varallisuuteni itseeni ja lähimmäisiini enkä jaa sitä ympäriinsä random tyypeille
Teen hyvää 17v teinipepulle.
-setä42
Neulon villasukkia turvakoteihin, eläinlääkäriasemille (leikkauksiin joutuville eläimille) ja sairaaloiden keskosille. Hyödynnän harrastustani mutta rahallisesti en pysty juurikaan osallistumaan hyväntekeväisyyteen.
Joskus nuorena kyllä, mutta kun tajusin että se auttaa lähinnä kaikkia muita kun niitä kohteita, luovuin siitä.
Harrastan vapaaehtoistyötä, mutta sellaista josta saa kulukorvauksen käteisellä vaikka mitään kuluja ei tule. Lisäksi avusta kiitolliset ihmiset tarjoaa usein pullakahveja kiitokseksi. Tienaan tällä tavalla n. 50-60 € kuussa (plus pullakahvit), mikä on ihan kiva lisä toimeentulotukeen.
Pidän löytöeläimiä, ja kissathan elävät 10-20 vuotta yleensä - tästä ajasta kanssani semmoiset 7-18 v. Olen toki joskus antanut kodin vanhuskissoillekin, ja ollan menty sylikkäin muutama vuosi. Mennään aina eläinlääkärille kuolemaan sitten kun hoidot ja lääkkeet eivät enää auta ja ikä painaa. Mihinkään keräyksiin tms. en anna rahaa, ei ole varaa siihen, kun elän alle 600 e:lla kuussa, mutta joskus laskin, että tavallaan teen hyväntekeväisyyttä ja lisään hyvää maailmaan tällä elämäntavallani. Kissani syövät paremmin kuin minä. Niiden vuoksi asun maalla. Kaikissa omissa lääkärikäynneissäni ja vitamiineissa tms. voin laistaa, kunhan kissat voivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Neulon villasukkia turvakoteihin, eläinlääkäriasemille (leikkauksiin joutuville eläimille) ja sairaaloiden keskosille. Hyödynnän harrastustani mutta rahallisesti en pysty juurikaan osallistumaan hyväntekeväisyyteen.
Hei, olisin kiinnostunut neulomaan villasukkia turvakoteihin ja eläinlääkäriasemille. Otitko suoraan yhteyttä kotipaikkakuntasi paikkoihin - nuo turvakodithan ovat salaisia. Jos sinulla on antaa joku fb-ryhmä jossa tämänkaltaista hyväntekeväisyyttä tehdään, tai joku muu linkki (villasukkia Ukrainaan tms), olisin kiinnostunut. En minäkään omaa rahaa, mutta hirveä kasa villalankaa ja aikaa on.
Oon Lionseissa ja lisäksi annan 10% nettotuloistani hyväntekeväisyyteen.
Valtava peenikseni tekee hyvää pikkurouville.