Onko sulla just nyt tulta takassa tai muussa tulipesässä?
Kommentit (43)
Ei ole, koska kaukolämmöllä on selvästi halvempaa lämmittää kuin ostetuilla puilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska hävitin aikanaan kaikki tulipesät talostani koska talvia ei enää pitänyt tulla.
Istutin pihaani Pähkinäpuita. Ne kuoli kaikki...
Se on pähkinäpensas
Siinäkö se virhe tulikin...
Kolme tuntia sitten oli tuli keittiön hellassa. Seuraavan kerran viiden aikoihin. Noin neljä kertaa päivässä pidän tulta hellassa näin kylmällä lisälämmityksenä, muuten pari kertaa. Jos ei olisi hellaa, talo olisi talvella asuinkelvoton. Sähkön voimalla lämpötila sisällä olisi noin +13.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska kaukolämmöllä on selvästi halvempaa lämmittää kuin ostetuilla puilla.
Minulla koko vuoden polttopuut maksaa noin 250 euroa. Halpaa on minun mielestä.
Leivinuuniin laitan tulet vähän illemmalla... Aah sitä lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin, mutta niillä lämmitetään vain saunaa. Takkaa ei kannata lämmittää normaalihintaisilla (100 €/m3 kotiin tuotuna) puilla, jos on kaukolämpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin, mutta niillä lämmitetään vain saunaa. Takkaa ei kannata lämmittää normaalihintaisilla (100 €/m3 kotiin tuotuna) puilla, jos on kaukolämpö.
Minulĺa on oneksi mahdollisuus ostaa puuta tuttavalta. 25€/m3 kotiin tuotuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska hävitin aikanaan kaikki tulipesät talostani koska talvia ei enää pitänyt tulla.
Istutin pihaani Pähkinäpuita. Ne kuoli kaikki...
Se on pähkinäpensas
On pähkinäpuitakin, mm. Amerikan-, Saksan ja Mantsurian jalopähkinpuut
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei oo ikinä tulta edes kynttiläs
Entä pe*seen alla? 😄
Leivinuunissa tulet ja itse loikoilen muurin lämmössä... Huonomminkin voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutulta ostin 4 kuutiota Koivua 30e kuutio. 120e yhteensä. Annoin 150e. Hyvin riittää talveksi.
Nyt on sopiva hiillos takassa, ei kun makkarat grillautumaan 🌭
On kyllä, leijukattilassa muutaman seinän takana on tällä hetkellä niin isot tulet kuin pystyy vaan olemaan. Sen lisäksi on öljytulet muutamassa huippukuormakattilassa kaukolämpövettä kuumentamassa. Pakkasta on yli 20 ja lämmöntarve on korkealla.
Vielä pari tuntia täytyy vahtia tulia tälle päivää sitten voikin laittaa illalla kotona saunaan tulet.
Aamulla pidin valkeaa takassa, nyt on saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nämä eksoottiset hyönteiset jotka ilmastonmuutos toi meille pärjää?
Miten ilmastonmuutos liittyy tähän aloituksee?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä tarvinnut ostaa kun on itsellä niin pahuksen paljon puita, taas Hannes myrsky kaatoi useita kymmeniä puita joista kai pitää taas tehdä polttopuita.
Ei tarvitse tulilämmitystä missään muotoa. Maalämpö ja +23 riittää mainiosti.
Ei tarvitse, olen itse ihan liekeissä 🔥🔥
Se on pähkinäpensas