Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat niin kateellisia? Olen alaa vaihtanut sairaanhoitaja. Nykyään

Vierailija
28.04.2007 |

työskentelen akateemisen koulutuksen vaativalla alalla. Työ on aika stressaavaa, en siis todellakaan pääse helpommalla kuin ennen, mutta toisaalta taas saan tehdä sitä omassa huoneessani ja omaan tahtiin. Eri työ on ihan erilaista kuin hoitotyö. Tietyllä tavalla kuitenkin teoreettisesti huomattavasti vaativampaa. Palkkani on yli kaksinkertainen sairaanhoitajan palkkaan nähden.

Olen tavannut monia sairaanhoitajatuttujani ja entisiä työkavereitani. Ehdin näes tehdä sairanhoitajan töitä yli 10 v ja koko uuden opiskeluni ajan. Nyt moni heistä on todella kateellinen ja " hyvähän se sun on" -asenteella varustettu. " Sun ei sentäs tartte enää tällä palkalla tehdä" -yms asenne ärsyttää.

Ei se paperinpyörisyskään nyt aina niin helppoa ole. Asiat on eri tavalla stressaavia ja vaativia. Ja mielestäni olen oikeutettu nyt saamaan parempaa palkkaa. Olen opiskellut liki 10 vuotta työn ohella ja lapsieni syntymien ja hoidon ohella. Tosi raskasta ja stressaavaa ja kaikki vaan sen takia, että halusin jotain muuta. El ei se nyt ihan yksinkertaistakaan ole ollut. Jokaisella on siihen samat mahdollisuudet. Jos on kaiken tuon vaivan nähnyt ja itse itsensä yliopistoon lukenut aikuisiällä, ni kai sitä nyt sitten saa ottaa vastaan paremmat palkat ja siistimmät olosuhteet.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kadehtijat omaan arvoonsa. Olet tehnyt paljon työtä uuden koulutuksesi eteen. Ei silti, että hyväksyisin hoitoalan surkeat palkat - se on huutava vääryys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän