Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö taloyhtiöiden yhtiökokouksissa kaikki osakkaat että puhua saa vain kun annetaan puheenvuoro?

Vierailija
29.01.2026 |

Ei aleta puhumaan asian vierestä, aivan muuta asiaa kun käsitellään asiaa x y z niin joku eläkeläinen joka on aivan pihalla työelämän kokouskäytännöistä alkaa puhua asiaa s. Samaten kaikeinlainen välihuuteli ja päälle puhuminen yms. ei sovi. Työelämässä voi kaksi riidoissa olevaa ihmistä mahtua hyvinkin samaan neuvotteluhuoneeseen koska ei siinä tunteet ole pelissä mukana. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän siitä kiinni missä päin Suomea elelet. Lännessä pyydetään puheenvuoro ja pj napsuttelee jotain kaulinta pöytään. Idässä lörpötellään mukavia ja asiat hoituu siinä sivussa. Täysin erilaiset kulttuurit. Muuttakaa ihmiset välillä vaikka viereiseen kortteliin niin maailmankuvanne vähän laajenee... jookosta.

Vierailija
2/7 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty olemaan läsnä juurikin näiden tiettyjen ihmisten takia, onneksi etämahdollisuus meillä osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt tarvitse olla niin virallista. Kuha hommat etenee ja keskustelu soljuu. Monologit kannattaa jättää muualle. 

Vierailija
4/7 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheenjohjaja, olisin siitä mieltä että ei se niin vakavaa ole.

Vierailija
5/7 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu paljon siitä miten ihmiset osaavat käyttäytyä ja kuinka paljon porukkaa on paikalla. Meidän yhtiökokouksissa käydään hyvinkin vapaata keskustelua, ei pyydetä puheenvuoroja mutta pysytään (melkein) aina esityslistan mukaisessa aiheessa.

Vierailija
6/7 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt tarvitse olla niin virallista. Kuha hommat etenee ja keskustelu soljuu. Monologit kannattaa jättää muualle. 

Minä inhoan just noita monologeja ja 10 min jälkeen yleensä lopetan kuuntelun. Sitten tulee vahingossa puhuttua päälle kun on jo ihan omissa jatuksissa tai seuraavassa aiheessa.... sivusta.

Vierailija
7/7 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä  IT-alalla pk-seudulla ja ei se nyt ihan noin mene. Tietty asiakaspalaverit on asiallisia, mutta sisäiset voi olla hyvinkin kaaoottisia, tunteellisia ja välihuutelua sekä vitsailuja ym. tulee väliin koko ajan. Naurua on usein paljon.

Ap on selvästi joku valtion virkamies Turussa päin. Kävin kerran Turussa viettämässä ravintolailtaa ja yllätyin kun ihmiset jonotti baaritiskille siistissä parijonossa. Kaikkialla muualla missä olen baaritiskillä käynyt, siinä on hallittu kaaos ja ihmiset huutelee toistensa olan yli sormi pystyssä. Turussa ollaan asiallisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi