Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten kela makaa toimeentulotuesta vuokraani.

Vierailija
29.01.2026 |

Eikö ne enää luota että työtön maksaa itse laskunsa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt tajua. Saan työmarkkinatukea 595 €, asumistukea 300 € ja tt-tukea 180 €. Maksan "itse" vuokraa asumistuen jälkeen 240 €. Jos Kela maksaisi sen vuokranantajalle, minä en saisi tt-tukea ollenkaan? Mutta mullehan jäisi silloin 60 € enemmän käteen rahaa, koska tt-tuki on 180 €...?

Sinun täytyy siis jatkossa maksaa tuo puuttuva osa vuokrantajalle. Kela maksaa muut. 

Vierailija
22/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä logiikka tuo on? Maksat laskut kuun lopussa , ja teet hakemuksen, niin tuki saapuu kuun alussa. Sitten tilikin on sopivan tyhjä."

En tajunnut. Tiedätkö miten toimeentulotuki edes toimii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättänyt vuokraa maksamatta 30 vuoden aikana. Nyt ne sitten alkaa maksaa sitä toimeentulotuesta. Kumma juttu, maksan vuokraa 30 euroa ylimääräistä joka kuukausi varmuuden vuoksi muutenkin. Mulla oi joulukuussa vuokra ennakkoa maksettu 575 euroa.

Vierailija
24/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jättänyt vuokraa maksamatta 30 vuoden aikana. Nyt ne sitten alkaa maksaa sitä toimeentulotuesta. Kumma juttu, maksan vuokraa 30 euroa ylimääräistä joka kuukausi varmuuden vuoksi muutenkin. Mulla oi joulukuussa vuokra ennakkoa maksettu 575 euroa.

Vain sen jälkeen, jos muutat ja haet Kelasta vuokravakuutta. Tuskin ne jo voimassa olevia vuokrasopimusasasioita alkavat tonkia...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme