Metamyelosyyttejä veressä, mitä ihmettä?
Olisiko jollain kokemusta, mitä tämä tarkoittaa. Minulla on metamyelosyyttejä veressä 1 %, ja lisäksi eosinofiilit 0 %. Trombot ja leukot, joista lymfosyytit ja neutrofiilit, koholla. Täytyykö tässä syöpää alkaa pelätä?
Kommentit (15)
No niinpä kannattaa, hyvä kun sanoit. Tarkoitin tietenkin, että olisiko jollain kokemusperäistä tietoa asiasta.
Googlen mukaan alle 5% on alhainen luku ja tarkoittaa esim. tulehdusta tai raskautta. Lääkäri en toki ole
Millä labra nimikkeellä sitä mitataan
Täydellisessä verenkuvassa tuo löytyi. Mitä olen hätäpäissäni googlaillut, tulehdus tarkoittaa jotain tyyliin sepsistä tai hiviä...
ap
Kai sulla on sovittuna kuka katsoo verikoetuloksesi ja ilmoittaa mitä niistä selviää? Useimmiten se on kokeet määrännyt lääkäri tai sairaanhoitaja joka on konsultoinut ne lääkärin kanssa.
Kysy tekoälyltä. Se on oikeasti aika hyvä näissä lääketieteellisissä asioissa, vaikkei muuten välttämättä olekaan
Maanantaina lääkäri katsoo mun tulokset, mutta haluaisin jo nyt jonkinlaista mielenrauhaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Täydellisessä verenkuvassa tuo löytyi. Mitä olen hätäpäissäni googlaillut, tulehdus tarkoittaa jotain tyyliin sepsistä tai hiviä...
ap
Flunssakin on tulehdus, samoin tulehtunut hammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On on, ymmärrän, mutta kun noita partikkeleita ei pitäisi olla OLLENKAAN veressä, vain luuytimessä. Amerikkalaiset sivut kertoivat, että kun noita on veressä, tulehdus ei ole mikään lenssu vaan tyyliin sepsis.
ap
Jos lääkärisi on kartalla, hän konsultoi tarvittaessa hematologia.
Kiitos kaikille vastanneille, jo nyt. Tämä on aika ikävä tunne, kun tekee mieli kiivetä seinille - ne ymmärtää, jotka ymmärtää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On on, ymmärrän, mutta kun noita partikkeleita ei pitäisi olla OLLENKAAN veressä, vain luuytimessä. Amerikkalaiset sivut kertoivat, että kun noita on veressä, tulehdus ei ole mikään lenssu vaan tyyliin sepsis.
ap
Jos sinulla olisi akuutti sepsis niin lääkäri ei odotuttaisi maanantaihin :D
Lääkäri tutkii ja hutkii. Se että jokin veriarvo on koholla ei välttämättä tarkoita mitään vakavaa. Jos olet lähiaikoina ollut nuhassa niin se voi vaikuttaa. Myös nivelissä voi olla lievää tulehdusta tai lihaksissa rankan urheilusuorituksen jälkeen. Tai hampaassa voi kyteä tulehdus joka ei itsestään ole ilmoitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Lääkäri tutkii ja hutkii. Se että jokin veriarvo on koholla ei välttämättä tarkoita mitään vakavaa. Jos olet lähiaikoina ollut nuhassa niin se voi vaikuttaa. Myös nivelissä voi olla lievää tulehdusta tai lihaksis
Kiitos sinullekin! Sehän se tässä on jännää, että ei ole minkään tulehduksen oireita. Hampaatkin hoidetut. Ääh. Sen takia juuri alkaa pelätä isompia mörköjä, kun pieniä ei ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Lääkäri tutkii ja hutkii. Se että jokin veriarvo on koholla ei välttämättä tarkoita mitään vakavaa. Jos olet lähiaikoina ollut nuhassa niin se voi vaikuttaa. Myös nivelissä voi olla lievää tulehdusta tai lihaksis
CRP paljastaisi sepsiksen kyllä.
Lisätietoa saadakseen kannattaa varmaan googlettaa sana metamyelosyytti.