Mites pörssisähköilijät - kirpaiseeko?
Meillä sähkösoppari Oomilta alle 7 €, ei tarvitse muistaa tarkkaa hintaa kun on niin halpaa.
Maalämpö ja vuosittainen kulutus lähellä 50 000 kwh, josta suurin osa eli noin 75-80% joulu-maaliskuussa, koska lämmitettävää tilaa päärakennus 660 m2, sivurakennukset 170 ja 120 m2.
Näin meillä mutta mites teillä pörssisähkötalouksissa? Talo pimeenä ja sauna kylmänä. No kyllähän sitä takallakin lämmittää, kun ei vain vesijohdot jäädy.
Kommentit (96)
Naapuri säästää jo valoissa,pimeänä kämppä paitsi tv. Kertoivat sanovansa vain jouluna ja syövät voileipiä. Mitä järkeä tuossa on,ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri säästää jo valoissa,pimeänä kämppä paitsi tv. Kertoivat sanovansa vain jouluna ja syövät voileipiä. Mitä järkeä tuossa on,ei ymmärrä.
Joopa joo. Mitkäs valot heillå on🙈
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ledit ei kuluta mitään vaikka polttaa yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Haaa-haaa haaaaa! Kovempaa hintaa vaan!
Ai, sinä haluat maksaa sähköstä enemmän? Olet ainut laatuasi.
Jos pörssisähkön futuurit on korkealla, niin määräaikaisten hinnat sitäkin korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kirpaise joo kun vaan kituutetaan ilman sähköä :D
Tai on pörssisähkö, koska kalliirät jaksot ( joista tämä on eka vähän useamman päivän mittainen), ei haittaa ja on esim.varaava takka, omat puut jn, puukiuas jne..
Keskimäärin pörssisähkölaskut on ollut kuukaudessa 10€....20 €, viime elokuu taisi olla alle 10€ niin sähkömyyjä ei edes lähettänyt ko. kuulta laskua. Ja tämä tammikuun sähkölasku tulee olee noin 40€, onko se nyt sitten vähän vai kallista, no elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Niin huomennahan keskihinta onkin 31,63 ja päiväaikaan aamu 7 tonne puoli yhdeksään illalla yli 30 senttiä kWh
=> huomasin kyllä ja ajattelin, ettei huomenna vieläkään pestä pyykkiä. Viikonlopuksi näyttää hinta alenevan kohtuulliseksi. Minulle on aivan sama, pesenkö pyykkiä perjantaina, lauantaina vai sunnuntaina.
muuten elän normaalisti.
Pyykinpesu vie niin vähän sähköä ettei sillä ole mitään merkitystä jos ei kuuminpia ohjelmia käytä. Kiinteä 8 - pörssi 30 erotus on 22. Koneellinen pyykkiä vie 0,5 kwh eli 30 sentin pörssisähköllä pesu maksaa 11 senttiä ylimääräistä. Kenen talous tuohon kaatuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin huomennahan keskihinta onkin 31,63 ja päiväaikaan aamu 7 tonne puoli yhdeksään illalla yli 30 senttiä kWh
=> huomasin kyllä ja ajattelin, ettei huomenna vieläkään pestä pyykkiä. Viikonlopuksi näyttää hinta alenevan kohtuulliseksi. Minulle on aivan sama, pesenkö pyykkiä perjantaina, lauantaina vai sunnuntaina.
muuten elän normaalisti.Pyykinpesu vie niin vähän sähköä ettei sillä ole mitään merkitystä jos ei kuuminpia ohjelmia käytä. Kiinteä 8 - pörssi 30 erotus on 22. Koneellinen pyykkiä vie 0,5 kwh eli 30 sentin pörssisähköllä pesu maksaa 11 senttiä ylimääräistä. Kenen talous tuohon kaatuu?
Aa, kiitos tästä. Olen luullut, että pyykinpesu on kallista.
Mikä sitten on kallista? Sähkösaunaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ledit ei kuluta mitään vaikka polttaa yötä päivää.
Sitä juuri tarkoitin,miksi ovat pimeässä kämpässä. Tiedän,että ovat pihejä ja pörssisähköllä mutta idioottimaista tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuten elän normaalisti.Pyykinpesu vie niin vähän sähköä ettei sillä ole mitään merkitystä jos ei kuuminpia ohjelmia käytä. Kiinteä 8 - pörssi 30 erotus on 22. Koneellinen pyykkiä vie 0,5 kwh eli 30 sentin pörssisähköllä pesu maksaa 11 senttiä ylimääräistä. Kenen talous tuohon kaatuu?
Aa, kiitos tästä. Olen luullut, että pyykinpesu on kallista.
Mikä sitten on kallista? Sähkösaunaa ei ole.
Kannattaa nyt viimeistään opetella laskemaan sähkön kulutus.
Tää on kyllä niin suomalaista kuin vaan voi olla. Elvistellään jollain sähkösopparilla kun toisilla kalliinpaa kuin toisilla. Onks teidän äitikin parempi kuin toisen äiti?
No ei tod. Kerrostaloasukkaan sähkölasku on apaut 30 eur/kk. Olipa se sitten 20 tai 40 niin on ihan yks vitunmaku.
Pörssisähkösopimuksella voitan vuodessa kolminumeroisen summan.
No hirveästi ei sekään, mutta miksipä en sitä hyödyntäisi.
Vierailija kirjoitti:
No ei tod. Kerrostaloasukkaan sähkölasku on apaut 30 eur/kk. Olipa se sitten 20 tai 40 niin on ihan yks vitunmaku.
Minä taas häviäisin pörssisähköllä pelkän talven aikana noin 2000e, siksi kiinteä.
Pörssisähköilijät, sähköautoilijat, pyöräilijät ja vegaanit - kaikilla se olemassaolo keskittyy vain yhden naurettavan asian ympärille, jota julistetaan keskustelunaiheesta riippumatta. "Mistä tiedät, että joku on vegaani? - Hän kyllä kertoo sen simulle."
Mikään argumentti ei muuta toimintaa -- "kai tajuat, että maksat tonneja ylimääräistä vuodessa / onko järkeä autossa, joka kulkee 300 km, kun säännöllisesti ajat 500 km matkaa / nyt on talvi ja todella liukasta kävelijälle, ei paljon kiinnosta sinun ongelmasi / kannattaisiko miettiä sitä ruokavaliota, niin saisit hemoglobiinin edes sinne sataseen" -- vaan tuossa omassa todellisuudessa ollaan täysin kiinni. Juuri tänään soitti vanhempi sukulainen ja kysyi, voisinko tulla käymään ensi viikolla siihen ja siihen aikaan. Sen jälkeen alkoi jankuttaa pörssisähköstä. Ei hirveästi liittynyt keskusteluaiheeseen eli yhden korjaukset tekemiseen kotona, minulla pysyy vielä työkalut näpeissä. Tiedustelin, mitähän helvettiä tuo asia minulla kuuluu ja löin luurin kiinni. Olen varoittanut tästä jo pari vuotta, että ei kuule kiinnosta sinun pörssisähkösi, ihan itse olet aiheuttanut ongelmasi. Jankkaus jatkunee vierailulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas häviäisin pörssisähköllä pelkän talven aikana noin 2000e, siksi kiinteä.
Miten isoa lukaalia sä oikein lämmität, vai onko sulla tuotantorakennuksia jotka syö sähköä?
Idiootti. Sehän nostaisi myös kiinteiden sopimusten hintoja.