Mille alalle sopii kiltti ja empaattinen ihminen?
Kommentit (450)
Hierojayrittäjäksi. Voit itse valita asiakkaasi, esim vain naiset. Hierottaviksi tulevat olevat yleensä kiitollisia avusta, jonka saavat kipeään oloonsa. Mutta siinä ammatissa täytyy olla hyvä, etteivät asiakkaat ala kauheasti valittamaan. Uskon, että harvoin kuitenkaan alkavat. Myös esim syöpäosastolla (lasten tai aikuisten) tarvitaan hyvin paljon empaattisuutta. Työkavereista tosin ei voi mennä takuuseen.
"Vierailija kirjoitti:
Pysäköinninvalvojaksi provikkapalkalla. "
Pysäköinninvalvojat kohtaavat työssään kohtuupaljon väkivaltaa; käydään jopa fyysisesti päälle, syljetään, haukutaan, uhkaillaan yms. Näitä olen kuullut parilta tuttavalta, jotka siinä ammatissa toimivat, ilman, että itse provosoivat mitenkään. Onhan näistä lehtijuttujakin. Ei todellakaan sovi kiltille, herkälle ihmiselle.
Mielenterveysalalle kuuleviksi korviksi
Nykykoululaiset ovat hiljasempia kuin 20 vuotta sitten
-Apua?!?! Tää on varmaan vitsi. Tai sitten et asu Pks. :'DD
Joku tarpeeksi rahakas, niin ei tarvitse käyttää energiaa palkkakeskusteluihin eikä todennäköisesti joudu liikaa passaamaan toisia. Diplomi-insinööriksi? KTM:n opinnot ja suuntautumisena vakuutus & riskienhallinta? Itse aloitin sote-alalta ja sen neuvon kiertämään kaukaa. Nyt erityisasiantuntijana talouden parissa nautin työstäni :)
Itse olen sellainen ja taiteilija olisi itselleni sopivin. Tai kääntäjä, kirjailija tms.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sellainen ja taiteilija olisi itselleni sopivin. Tai kääntäjä, kirjailija tms.
Nämä kävi itsellänikin sisältöjen puolesta mielessä, mutta näissä työllistyminen ja tulonäkymät ovat kyllä valitettavan heikot.
Ei millekään. Se on raakaa peliä työelämä ja vuosi vuodelta pitää repiä enemmän voittoa pienemmillä resursseilla. Siinä ei pärjää kiltit eikä empaattiset.
Poliisi, lipputarkastaja, lappuliisa, haastemies ...., onhan noita.
Pienten lasten, taaperoiden, hoitajaksi.
Syliä niille, jotka eivät syliä tai huomiota saa.
Ikääntyneet kiltit sopivat hoitopaikkoihin myös hyvin hommiin. Monilta pieniltä puuttuu mummo ja pappa.
Muumi
Sopiiko herkkä millekään alalle, tuntuu olevan nykyajan teesi.
Ilmeisin on jokin kristillinen perskokkare-ala. Esim sopeuttaja.
Kirjasto.
Ei missään tapauksessa hoiva-alalle. Ala on täynnä kyynisiä ihmisiä.
IT-alalle Service Deskiin. Koodaajaksi ei kannata mennä, ne on kaikki helvetin ilkeitä ja itsekkäitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sote-ala kierrä kaukaa. Siellä jo pelkkä työilmapiiri hajottaa sut.
Samoin kaikki rakennustyömaa! Ne on demoneita täynnä. Sut revitään rikki.
No miten olisi jonnekkin matkaoppaaksi..
Lähihoitajaksi attendolle. Pääset tositoimiin.
Pysäköinninvalvojaksi provikkapalkalla.