Kuinkahan monta tuntia muuttoon menisi aikaa?
Iso kaksio täynnä tavaraa. Tavarat pitäisi viedä toiseen asuntoon ja osa kaatopaikalle. Pitäisi siis pakata kaikki ja laittaa kaikki tavarat toisessa paikassa paikoileen. Osaako joku arvioida tämän tuntimäärän?
Kommentit (55)
Yleensä aika aliarvioidaan. Ala heti karsia ne roskat pois. Sitten, kun kaikki on käyty läpi niin sinulla on enemmän tietoa.
Lisäksi vanhan asunnon siivous. Missä kunnossa se on? Itse olin siivoamassa kaverina ystävän asuntoa (siinä asui 2 ihmistä) ja kun hinkutettiin kaikki saumat, seinät, hyllyt, uuni, jääkaappi, pakastin jne. siihen meni 8h. Pelkästään keittiöön meni 6h, tosin 1h ajan tuosta minä siivosin kylppäriä ja ystävä keittiötä yksin.
Vinkkinä muista varasto. Usein ihmisillä on siellä vuosien ryönät. Uutta tavaraa ostetaan ja vanhat viedään varastoon. Se on päivän työ käydä läpi.
Enemmän mitä arvioit. Se on ainoa pysyvä fakta muutoissa.
Puolivirallinen suositus taitaa olla varata 1 muuttolaatikko per neliö. Vähemmän jos on minimilistisempi, enemmän jos maksimalisti. Arvioidaan varmuuden vuoksi 2 per neliö koska sanoit tavaraa olevan paljon.
Iso kaksio tarkoittanee luokkaa 65 neliötä.
Eli 130 laatikkoa.
Jos arvioidaan yhden laatikon täyttämiseen ja purkamiseen menevän keskimäärin 1 tunti, tulee tästä jo 130 tuntia.
Kuinka pitkään pois heitettävien läpi käymiseen menee riippuu siitä miten pitkään vatuloit. Joku tekee sen pakatessa hidastamatta yhtään, joku miettii kaikkea. Mutta kun tavaraa on paljon, lie kyseessä hoardaajataipumus, joten arvioidaan paljon ja 1.5 kertaistetaan pakkausaika. Yhteensä siis tähän mennessä noin 200 tuntia.
Loppusiivous 5 tuntia.
Uuden asunnon siivous 5 tuntia.
Reissu kaatopaikalle riippuu sijainnista mutta arvioidaan 3h.
Tavaroiden siirtäminen autoon ja autosta pois, ammattilaisilta 5min per laatikko, yhteensä noin 600 minuuttia eli 10 tuntia. Tämä olisi 2 reissua eli 4 "siirtoa" a pari tuntia kukin, sisältäen parkkipaikan etsimisen, odottelut, säätämisen...
Tässä vaiheessa siis kasassa 200 + 13 + 10 = 223 tuntia.
Päälle itse muuttomatka x2.
Jos olisin muuttoyrittäjä, arvioisin varmuuden vuoksi 250 tuntia työtä jos matkaan menee luokkaa pari tuntia per keikka. Tällaiset täyden palvelun muutot joissa on "asunto täynnä tavaraa ja osa pitää viedä kaatopaikalle mutta päätän vasta pakatessa mitkä" ei IKINÄ mene nopeammin kuin luulisi, vaan aina niissä on enemmän kun vähemmän säätöä. Asukas säätää, miettii, ei ole varautunut mihinkään, tavaraa on enemmän kuin kerrottiin esim myös varasto täynnä, pitää odottaa sitä sun tätä...
Eikä haittaisi jos keikka menisi sivu suun hinnan takia, koska kuulostaa liian hankalalta ollakseen sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
No ap, jokos tiedät vastausten perusteella kauanko sinun muuttosi tekemiseen menee aikaa?
Kiitos vastauksista. En ole itse muuttamassa, vaan minulta pyydettiin tietoa ja pitäisi järjestää tuo toisen ihmisen muutto jotenkin. Kyseessä siis kaksio ja omistaja ei pysty itse tekemään mitään. Pitäisi siis pakata, katsoa mitä heittää roskiin ja soitella omistajalle välillä niistä tavaroista mitä haluaa, kun ei edes muista mitä siellä on. Sitten pitäisi viedä ne tavarat uuteen kotiin ja laittaa kaikki paikoillee, eli pitää purkaa kaikki muuttolaatikot ja loput tavatat pitäisi viedä kierrätykseen tai kaatopaikalle. Siis kaksio ja tavaraa on aika paljon. Itse en osaa yhtään arvioida noita työtunteja ja kuitenkin pitäisi joku tuntimäärä ja hintahaarukka saada kustannuksista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mitä arvioit. Se on ainoa pysyvä fakta muutoissa.
Puolivirallinen suositus taitaa olla varata 1 muuttolaatikko per neliö. Vähemmän jos on minimilistisempi, enemmän jos maksimalisti. Arvioidaan varmuuden vuoksi 2 per neliö koska sanoit tavaraa olevan paljon.
Iso kaksio tarkoittanee luokkaa 65 neliötä.
Eli 130 laatikkoa.
Jos arvioidaan yhden laatikon täyttämiseen ja purkamiseen menevän keskimäärin 1 tunti, tulee tästä jo 130 tuntia.
Kuinka pitkään pois heitettävien läpi käymiseen menee riippuu siitä miten pitkään vatuloit. Joku tekee sen pakatessa hidastamatta yhtään, joku miettii kaikkea. Mutta kun tavaraa on paljon, lie kyseessä hoardaajataipumus, joten arvioidaan paljon ja 1.5 kertaistetaan pakkausaika. Yhteensä siis tähän mennessä noin 200 tuntia.
Loppusiivous 5 tuntia.
Uuden asunno
Kuu
Tulisi todella kalliiksi tuo, mutta on siinä työtäkin näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap, jokos tiedät vastausten perusteella kauanko sinun muuttosi tekemiseen menee aikaa?
Kiitos vastauksista. En ole itse muuttamassa, vaan minulta pyydettiin tietoa ja pitäisi järjestää tuo toisen ihmisen muutto jotenkin. Kyseessä siis kaksio ja omistaja ei pysty itse tekemään mitään. Pitäisi siis pakata, katsoa mitä heittää roskiin ja soitella omistajalle välillä niistä tavaroista mitä haluaa, kun ei edes muista mitä siellä on. Sitten pitäisi viedä ne tavarat uuteen kotiin ja laittaa kaikki paikoillee, eli pitää purkaa kaikki muuttolaatikot ja loput tavatat pitäisi viedä kierrätykseen tai kaatopaikalle. Siis kaksio ja tavaraa on aika paljon. Itse en osaa yhtään arvioida noita työtunteja ja kuitenkin pitäisi joku tuntimäärä ja hintahaarukka saada kustannuksista.
Ap
Olen useasti järjestänyt muuttoja ja sanoisin että täysipäiväisesti tuossa menee noin kaksi viikkoa.Ei ole pikku homma.
"soitella omistajalle välillä niistä tavaroista mitä haluaa, kun ei edes muista mitä siellä on."
Tämä on kyllä ulkopuolisille tekemätön paikka. Ei kukaan ammattilainen ala tuollaiseen, koska vastassa voi olla hirveä jäärä. Eikä kukaan hakua tuntemattoman jäärän kanssa neuvotella mitä heitetään pois ja mitä ei, ja pahimmillaan saada jälkeen päin syytökset että jotain on heitetty pois mitä ei olisi saanut.
Paras olisi jos joku läheinen tekisi tuon sorttaustyön. Jos se ei ole mahdollista, pitää siihen palkata joku ammattijärjestelijä (tuntiveloitus yleensä luokkaa 40-100e). Työtä on kymmeniä kymmeniä tunteja, eikä kukaan suostu antamaan tuollaiselle tukkuhintaa.
Jos ihan hatusta pitäisi heittää niin
Järjestely 100 tuntia yhteensä 5000e
Muutto 100 tuntia 5000+e.
Hennetin kalliiksi tulee joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen use
Ok, en ole siis yläkanttiin arvioinut, kun alustavasti arvioin 50 tuntia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ihmistä pakkaamassa ja kantamassa? Kaatopaikkareissu kannattaa tehdä etukäteen joka tapauksessa. Kuka siivoaa uuden ja kuka vanhan asunnon?
Muutin neliöstä kaksioon ja kaatopaikkatouhuun meni jo pelkästään yksi koko päivä, kun kantajia oli 4. Oli kaappeja ja sohvasänky yms.
Ihan mahdoton vastata ilman tarkempia tietoja. Millainen auto on käytössä eli meneekö kaikki kerralla vai pitääkö ajaa monta reissua?
Tarkoitin montako työtuntia ja kustannuksia. Tavalliset muuttomiehet ei kai tee tuota pakkaamista ja verhojen ripustamista ja muuta.
Ap
Oletko koskaan muuttanut? Muuttomiehet ei todellakaan pakkaa, muuttomiehet vain kantaa pakkaukset autoon ja perillä sisälle. Piste. Ellet sitten osta jotakin täyden palvelun muuttoa, jossa omaksi hommaksi jäisi se kaatopaikkakeikka ja suolaisen laskun maksu.
Tunnit ja lasku riippuu siitä, miten kauan menee lähtöpäässä, kuljetusmatka ja purku sillä oletuksella, että kaikki on hyvin pakattuna valmiina odottamassa lastausta kun muuttoauto tulee pihaan. Mitä enemmän on epämääräistä nyssykkää, sen pitempään vie ja sitä enemmän maksat.
Kaikki siis hyvin pakattuna laatikoihin ja survomista sietävä tavara, kuten peitot, tyynyt ja liinavaatteet jätesäkkeihin.
Muutoista on jo kauan, mutta kaksiota pakkasin ainakin kaksi päivää, kun on paljon esim. astioita. Siihen ei sisältynyt mitään kaatopaikkakeikkoja. Sitten pitää laskea vielä siivous.
50 tuntia on reilusti alakanttiin, ei riitä millään. Olen muuttanut lähes 20 kertaa, ja minulla on vain yksiön verran tavaraa (eikä hirveää määrää). Silti muuttoon menee aina kymmeniä kymmeniä tunteja, kun oikeasti laskee kaiken ajan. Sitä vain harvoin tehdään kerralla putkeen, jolloin ihmisiltä hämärtyy kokonaisaika.
Vierailija kirjoitti:
50 tuntia on reilusti alakanttiin, ei riitä millään. Olen muuttanut lähes 20 kertaa, ja minulla on vain yksiön verran tavaraa (eikä hirveää määrää). Silti muuttoon menee aina kymmeniä kymmeniä tunteja, kun oikeasti laskee kaiken ajan. Sitä vain harvoin tehdään kerralla putkeen, jolloin ihmisiltä hämärtyy kokonaisaika.
Kiitos tästä. Tää oli mulle tärkeä tieto, että tosiaan tiedän, etten arvioinut liikaa tunteja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako ihmistä pakkaamassa ja kantamassa? Kaatopaikkareissu kannattaa tehdä etukäteen joka tapauksessa. Kuka siivoaa uuden ja kuka vanhan asunnon?
Muutin neliöstä kaksioon ja kaatopaikkatouhuun meni jo pelkästään yksi koko päivä, kun kantajia oli 4. Oli kaappeja ja sohvasänky yms.
Ihan mahdoton vastata ilman tarkempia tietoja. Millainen auto on käytössä eli meneekö kaikki kerralla vai pitääkö ajaa monta reissua?
Tarkoitin montako työtuntia ja kustannuksia. Tavalliset muuttomiehet ei kai tee tuota pakkaamista ja verhojen ripustamista ja muuta.
Ap
Avaimet käteen palvelua saa rahalla.
No onneksi ei tarvitse loppusiivota.
Keittiö, kylppäri,wc, pinnat, varasto,ikkunat yms..
Monta tuntia menee, senkin jälkeen järjestelyssä kaksi viikkoa. Osa vietiin kaatikselle koska ei mahtunut.