Taas asiaa päiväkodista
Että kun taas ärsyttää, kun kuulin keskustelun siitä, että lapsia pidetään vapaapäivänä päikyssä, että voi kuinka kauheaa se on ja huonoa vanhemmuutta. Ja auta armias, jos vie esikoisen päiväkotiin, kun on kotona vauvan kanssa.
Milloin te valittajat ymmärrätte, että joillakin ei ole lainkaan tukiverkkoja? Lapsemme 6v ja 3v eivät ole IKINÄ olleet muualla hoidossa kuin päiväkodissa. Seurakunnalta on kahdesti käyty auttamassa niin, että olen myös itse ollut kotona (remontoimassa).
Milloin pitäisi nukkua, jos puoliso on työreissussa ja vauva valvottaa yöllä, eikä esikoinen nuku päiväunia? Meillä todellakin kävi esikoinen osan viikosta päiväkodissa klo 9-15, kun olin vauvan kanssa kotona. Ja pidän nykyäänkin välillä palkattomia vapaita töistä, jotta voin lasten päiväkotipäivän aikana käydä hoitamassa asioita tai vaikkapa ihan kampaajalla.
Päivystyksessä lapset eivät ole olleet hoidossa vaan otamme palkattomia vapaita tarvittaessa, kun omat lomapäivät loppuvat kesken. Ja hoitopäivät ovat tavallisesti klo 8-15.30. Eli tiiviisti vietämme myös aikaa perheenä.